Final

227 12 9
                                    

Hoş geldiniz arkadaşlar. Bu kitabın da sonuna gelmiş bulunmaktayız. Diğer kitapların sonunda olduğu gibi uzun bir konuşma faslı olmayacak. Toplamda beş yüz kelime ya tutacak ya tutmayacak. Fazla uzatmayı düşünmüyorum. Neyse, veda konuşmasına geçelim.

2015'ten beridir Marvel'ın kurgu olmayan kitapları tarafında Wattpad'e katkıda bulundum. Gerek film incelemeleri, çizgi roman incelemeleri, Wattpad kurguları incelemeleri ve çeşitli dosya konularıyla, listelerle sizlere içerik sunmaya çalıştım. Kimi zaman bu içerikleri internetten alınmaydı, kimi kendi subjektif bakış açımla imal edilmişti kimisi de araştırıp bulduklarımdan derlenip yapılmıştı. 

Yaptıklarım belki uzaktan bakıldığında büyük şeyler değil gibi olabilir, ancak geçen dört yıl içerisinde birkaç ufak şeyi başardığımı kabul etmek istiyorum. 

Yeri geldi insanlarla uzun tartışmalara girdim. Yeri geldi beni yerin dibine soktular. Eserlere karşı olan düşüncemden ötürü birçok hayran yorumlarda kendi fikirlerini, olması gerekenden biraz daha baskıcı bir biçimde belirtti. Ancak, artık sorun değil. Hepsi geçti gitti sonuçta. Onlar da güzel birer anı olarak kaldı. 

Altı yüz bölüm boyunca sizlere bir şeyler sunmuş olmaktan mutluyum. Buraya kadar beni destekleyen herkese teşekkür ederim. Kitaplar değiştikçe, bölümler geçtikçe kitabın takipçileri de değişti. Bazı içerikler çok tuttu, bazıları ise büyük rağbet görmesini beklediğim halde hiçbir geri dönüş olmadı. 

Bütün bunları niye anlatıyorum bilmiyorum. Aşağı yukarı bütün kurgu olmayan kitapların sonlarında aynı konuşmanın lacivertini yaptım. Sanırım bu artık bir geleneğe bağladı. Gerçi, bundan sonra da böyle devam edecek mi veya bir şekilde de olsa devam edecek mi belirsiz. 

Aslında, doğrusunu söylemem gerekirse, belirli. Bu kitabın arkasından da bir kitap gelecek ve yeni bir jenarasyonda olacak. Daha detaylı bilgiyi yeni kitabın giriş bölümünde belirtirim. Şimdilik bu kitaba geri dönüş yapalım.

Marvel Mucizedir, isimli bu kitap, üç kitap arasında en düşük rağbet gören oldu. Hem okunma açısından hem yorum ve bölümlerin aldığı oy açısından. Bunu normal karşılıyorum çünkü fandom'da çok fazla insan kalmadı. 

Bütün o güzel insanlar o güzel atlara binip gittiler. 

Ancak güzel insanların hepsi de gitmedi. Burada kalanlar da var. Son noktaya kadar fandomda olanları tebrik ederim ve teşekkür ederim. Evet, Wattpad'in Marvel kanadı artık eskisi kadar rağbet görmüyor. Kore işleri artık daha çok ilgi çekici. Wattpad reyiz sağ olsun her gün önerilen sayfamda görmekteyim çeşitli işleri. 

2018 boyunca pek fazla burada olmadığımı biliyorum. Bir süre uzaklaştım ve bu kitabın da bitmesini uzatmış oldum. Aslında her sene bir kitap şeklinde gidecektim ama fandomın ölmesine şahit olmaya içim el vermedi ve her şey bitene kadar beklemek istedim. 

Şu anda inanmaktayım ki, bir kıyamet sonrası fandomı yaşıyoruz veya yaşamanın çok ucundayız. Hayatta kalanlarla beraber, el birliğiyle burada güzel şeyler yapmaya devam edeceğiz. En azından ben, yıllar önce verdiğim sözü tutmaya devam edeceğim. 

Ne sözü vermiştin diye merak ediyorsanız; fandom'da kalan son insan olacağıma dair bir sözdü bu. Yani herkes bıraktıktan, herkes gittikten sonra gidecek son insan olmak. Belki hiç gitmem de Wattpad şirketi batar, uygulamayı üstüme kapatırlar, bilmiyorum.

Evet, ölmedim. Hala buradayım ve Marvel hakkında konuşmak istediklerimi yazabileceğim bu platformu bırakmak gibi bir niyetim yok. Yalnızca, artık eskisi gibi "Bunu söylersem beni linç ederler, şöyle olur böyle olur," gibi düşüncelerle kendime yaptığım sansürlere bir son vermek istiyorum. Tahminimce beni linç edecek insanlar ya gitmiştir ya da beni göremeyecek kadar uzakta kendilerince takılıyorlardır. 

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin