Avengers Infinity War'a Neden Heyecanlanamıyorum | Marvel Tartışmaları Mucizedir

137 16 103
                                    

Selamlar, başlığın ilgi çekici olmadığını söylemek büyük bir yanlış olur herhalde, değil mi? Şu sıralar Infinity War kelimeleri nerede geçse hayranlar oraya bir akın ediyor bir hücum ediyor. Ben de bu heyecanın ana akıma yansıdığı şu sıralarda kendi düşüncemi paylaşmak istiyorum. Tabi ki de bu düşüncemi kendi kitabım içerisinde yapıyorum ki güvende olayım. Aksi takdirde otoparkta dövülme, limandan aşağıya atılma gibi tehlikeler yaşayabilirim.

Konumuz, neden Infinty War'a heyecan duyamıyor olmam. Yazma sebebim ise benim gibi bir insan daha bulabilmek. Şimdi bir çoğunuzun aklında genel olarak bir soru vardı. Tahminimce de o soru şudur. 

"Marvel'ı bu kadar sevip de Infinty War için nasıl heyecanlanamazsın?"

Evet, kulağa saçma geldiğinin farkındayım. Fakat kendimce nedenlerim var. Onları açıklayacak olursam, şunları demiş olurum:

Genel olarak Marvel filmlerinin hepsini izlemişizdir, burada bu satırları yazanlar ve okuyanlar olarak. Ben Marvel filmlerini takip ettiğim kadarıyla, son zamanlarda şunu fark ettim. Kahramanların bir arada olduğu filmler -Civil War ve Age of Ultron gibi- bana karakterlerin kendi filmleri kadar heyecan veremiyor. 

Aslen, bu takım toplanması fikri bana karakterlerin kendi hikayelerinden daha fazla heyecan veriyordu, ben çocuk iken

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Aslen, bu takım toplanması fikri bana karakterlerin kendi hikayelerinden daha fazla heyecan veriyordu, ben çocuk iken. Küçüklüğümde izlediğim Spider-Man çizgi filmine başka bir Marvel süper kahramanı geldiği zaman sevinçten ölüyordum resmen! Fakat o animasyondu ve yaklaşık yirmi dakika sürüyor, size yardımcı karakteri anlatmıyordu. Sadece geliyordu, konuya dahil olup, yapması gerekeni yapıp gidiyordu. 

Filmlerde ise genel kitleye hizmet etme zorunluluğu işte filmi mahvediyor benim için. Yapmak zorunda olduklarının farkındayım. Elbette para kazanmaları ve eve ekmek götürmek zorundalar. Bu yüzden de filme bir müşteri daha çekmek için yapmayacakları şeyler yok. Bunun içinde senaryo dahilinde yaptıkları şey popüler karakterleri öne çıkarmak ve en çok kazandırana en çok kaybettirmek.

Bundan kastım şu ki, MCU'nun para süngeri Iron Man ve Captain America. Bu yüzden de en çok trajediyi ve sorunu bu iki karakter yaşıyor. Çünkü hayranların büyük bir kısmı bu karakterleri seviyor ve sevdikleri acı çektikçe daha çok bağlanıyorlar karakterlerine. Sebebini anlamadığım bir şekilde. 

Demek istediğim şu ki, Civil War'da ve Age of Ultron'da Tony ve Steve izlemekten diğer karakterlere damlalar gördük, öbür yanda tsunamiler volta atarken. Infinity War da bir de bunun tepelerine Thanos binecek ve yönetmenler o karakteri de seyirciye verme zorunluluğu hissedecek. 

Hem Thanos'u anlatacaklar uzun uzun, hem de Tony ve Steve'i gözümüze sokacaklar. Diğer yirmiden fazla karaktere dakikalar kalacak yalnızca. Bu yüzden endişeliyim. Film içerisinde ne kadar Bucky Barnes göreceğiz mesela? Ne kadar Clint göreceğiz film içerisinde? Neredeyse hiç kadar az. 

Çizgi romanlarda ve animasyonlarda ekip toplama konusu olduğu zaman zaten yıllardır o karakterleri işledikleri için anlatma zahmetine girmediklerinden hikayeleri bize veriyorlar ve biz ekip hikayelerini doyasıya okuyoruz. Filmlerde ise elbet sıfırdan anlatmaları gereken bir karakter oluyor ve ekip tadını alamıyoruz. 

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin