Thor Ragnarok | Marvel Filmleri Mucizedir

161 8 117
                                    

YAZININ İLK BEŞ YÜZ KELİMESİNDE SPOİLER OLMAYACAKTIR!

Selamlar sevgili ahali sakinleri. Bir Marvel filmi daha çaldı kapımızı. Biz de yollarını gözettiğimiz sevgili evrenimizin yeni bir parçası olan filmimizi sevgiyle içeriye ağırladık. Geldiler, hoş geldiler. Thor ve ahalisi hepten atlayıp önümüze kendilerini sunuverdi. 

Peki nasıllardı? Taiki Waititi gibi adını komedi filmleri ile piyasaya yazdırmış başarılı bir yönetmenin ellerine emanet edilmiş Thor filmimiz önceki filmlere göre ve MCU'nun bu seneki, önceki seneki filmlerine göre ne kadar başarılıydı. 

Spoiler olmadan söyleyeceklerim şunlar ki; ilk iki Thor filminin fazlasıyla üstünde. Sadece kamera açıları bile bunu kanıtlar nitelikte. Bu sene ki MCU filmleri arasında da zirveye oturdu benim için. Yani sadece Marvel diye gittiğim Guardians of Galaxy ve çizgi romanda çok sevmeme rağmen filmini sevemediğim Homecoming'den daha iyi.

Daha iyi tabi ki tartışılır. Ancak bu iki filmde ben filmlerde o kırılma noktasını yaşadım. Kırılma noktasından bahsettiğim şey ise gördüğüm veya yakaladığım bir detaydan dolayı bütün tadımın kaçması.

Guardians'ta ve Spider-Man'de yaşadım bu sorunu. Fakat Thor'da yaşamadım. Belki sevmediğim veya takip etmediğim bir karakter olduğu içindir.

Lakin, Thor'u sevmeyen bana, filmi keyifle izlettirdi. En azından büyük kısmını keyifle izlettirdi. Bir çok kısmını sıkılarak izlemiş olabilirim. Ancak kötü diyemem. Sadece film içinde de Ragnarok hikayesinin karanlık halini kafamda tasvirleyip durdum ve o da tadımı kaçırdı. Yine de film bütün olarak karşımda durduğum için aklımdakini değil, perdedekini kabullendim ve kafamdaki Ragnarok'u görmeden izlemeye çalıştım.

Sonuç? Ortalama. Yine "Meh" dememe geliyor yani. Bir Logan gibi vuramadı beni. Ki vuramayacağı da belliydi. Ana karakterin Thor olması bile benim için bir adım geriden başlamasına sebepti.

Paylaşılan evren geyiği olmasa gitmeyeceğim bir film -gerçi öyle olsaydı bir çok Marvel filmine gitmezdim-

Efektler ve görsellik dediğimiz husus iyi kotarılmış. Bazı sahneler özellikle çizgi romandan gerçeğe bürünmüş gibi. Tablo yaptırsalar duvara asılacak türden sahneler filmde fazlasıyla var. 

Oyunculuklar yine standardın üstünde. Senaryonun ağır yüklerini üstlenmiş bütün karakterler olmaları gereken seviyenin üstlerinde. Ana kötü, ana karakter, yan karakterler dahil hepsi başarılı. Kötü bulduğum bir oyuncu olmadı. Hatta bazı yerlerde normalde övmediğim oyuncuları takdir ettim.

Bunların başını ise Mark Ruffalo çekiyor. Normalde adamın oyunculuğunu süper övmesem de, burada gayet iyi olmuş. Önceki filmlerde fırsat verilememiş demek ki karakter parlayamamış. Tabi bazı karakterleri göstermekte inat ettikleri için biz diğer karakterleri göremedik. Neyse...

MCU bağlantıları ve referansları filme gitmeyenler için sinemaya kalsın. Onlardan beş yüz kelimeyi geçtikten sonra bahsedeceğim.

Aksiyon sahneleri de MCU standardının üstünde. Hele Thor filmlerinin çok ve çok üstünde. Komedi ağırlıklı olmasına rağmen aksiyon sahnelerinin bir çoğu fazlası ile etkileyici idi. Hele en baştaki sahne beni fazlası ile vurdu. İzleyecek olanlar izledikten sonra anlar ne demek istediğimi. 

Marvel filmi olduğu için zaten bir kitle gidecektir. Fakat Thor filmi sevmeyenler bile gidebilir bu filme. Size Thor'u ısındıracaktır, eminim. Karaktere bir farklı bakacaksınız. Olmadı aylar sonra açın internetten izleyin veya DVD'sini satın alın. Ya da paralı üyelik veren kanallardan izleyiverin. Size kalmış, yine de izlediğiniz filmler listenize eklensin. 

Marvel MucizedirHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin