Bu bölümden fazlasıyla linç yiyebilirim. Otoparkta dövülebilirim. Şunu bilin ki, beni okuyan herkese sayısız defa teşekkür ederim. Burada küçük bir veda edeyim de yarınlar için kendime önlem alayım.
Neyse, beni uzun süredir tanımakta olanlar zaten beni biliyor ama bu seriyi yeni takip etmeye başlamış olan ahali sakinlerine şunu söyleyeyim.
Ben insanlığın genel beğendiği şeyleri istesem dahi beğenemiyorum. Bunun içine işte Tony Stark ve Steve Rogers'da giriyor. Bunun düşüncem yüzünden bir çok tartışmaya girdim. Bir çok laf yedim.
Hala da devam ediyor bu laf yemeler. Daha geçenlerde uzun bir tartışmanının ateşleyicisi ben oldum sırf bu düşüncem yüzünden. İnsanlar parlamaya ve patlamaya fazlasıyla müsait hale gelmişler. Yapacak bir şey yok, toplumu bu hale getiren şey toplumun ta kendisi olduğu için vay ulan deyip geçmemiz lazım.
Vay ulan.
En temel sebepten başlayayım. En temel sebep olarak karakterlerin, suyun yüzeyindeki yüzler olmalarından dolayı diyebilirim. Çocukluğumdan beridir kim ön plana çıkıyorsa onu sevememişimdir.
Bu öne çıkanları sevememe olayım Bakugan'daki Pyrus elementli Bakuganlardan, Ben 10'daki Dört Kol'a kadar uzuyor. Süngerbob'da da Patrick sevdiklerimdendir mesela. Bob değil.
Bu yüzden ne zaman, insanlar Marvel filmlerini daha çok keşfetti, ne zaman insanlar evrenin baş rolünde olan karakteri benimsediler, sevdiler, bağırlarına bastılar, işte o zaman ben bıraktım. İlk Avengers filmi çıktığında Tony ile pek sorunum yoktu mesela.
Ancak Age of Ultron gelmeye yakınken başladı bütün bunlar. Nereye baksam Tony, hangi yorumu okusam Tony, hangi kitabı okusam Tony.
Aynı şeyler Steve için de geçerli...
İstemsizce Tony'e karşı bir karşıtlığım oluştu. Yine de bunu sık sık dile getirmedim. İnsanların anlık mutluluklarını baltalamayı sevmediğimden dolayı. Okuduğum veya gözetlediğim insanların ne denli bir Tony&Steve sevgisine sahip olduğunu anlamaya çalıştım.
Fakat temelimde bir ünlüyü aşırı sevmek gibi becerim olmadığı için kolay kolay anlamadım. O yüzden yapılan bu kervana sürelerce seyirci kalmak zorunda kaldım. Bir karakter nasıl bu kadar sevilebilirdi? Age of Ultron zamanı henüz yeni gördüğüm bir deneyimdi bu. Şimdi ise Stark haricinde bir çok karakterde gördüğüm için artık fazlasıyla normal geliyor.
Her yerde Tony'i yücelten, onu göklere çıkartan, sevip sayan, bağrına basan ve insanlara karşı onu koruyan insanların olması güzel. Lakin, bunu adabıyla, edebiyle, insanlığı ile yapmayan şahıslar benim bu anlamaz benliğimi altlarına alıp bir güzel çiğneyerek un ufak ettiler.
Stark hakkında edilen herhangi olumlu olmayan en ufak bir lafta, çeşitli tehdit söylemleri, baskılar, onlarca satır paragraflar görmeye şahit olmak, insanların uğruna zaman harcadığı şeyden soğumamı sağladı. O da Stark'tan ve de Rogers'dan başkası değildi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
AcakMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...