Kurgu Adı: Roof | Stony [AU]
Yazar: suckmyrichardx
Tür: Çatı Serüvenleri
Bu gün ki kurgumuz, bir adet Stony kurgusu olacak. Biliyorsunuzdur ki, Stony kurgularını burada pek yorumlamam. Aslında pek de okumam. Ancak dışarıda sırada beklerken vakit geçirmek amaçlı haber akışında gördüğüm bu kurguya bir şans vermek istedim.
Bölümlerinin az olması da, bu şansı vermem konusunda büyük bir rol oynadı. Ben de kendimi hazırladım ve daldım kurguya.
Kurgumuz bir adet Alternativ Universe nam-ı diğer Alternatif Evren kurgusu. Alternatif Evren kurgularının ne olduğunu bildiğinizden eminim ancak ben bir kez daha açıklayayım bilmeyen olan insancıklara.
Alternatif Evren kurguları, karakterlerin türediği materyalin olduğu evrenden olmayan, farklı ve isminden anlaşılacağı gibi Alternatif ve alakadar olmayan evrenlerde geçen kurgularıdır.
Şöyle ki, rastgele bir hikaye yazıp, isimlerini ünlü karakterler ile değiştirmişsiniz gibi duran kurgulardan bahsediyorum.
Mesela, bu kurgucağız gibi. Kendisi Alternatif Evrenin en genel konsepti olan okul konseptini kullanıyor. Açıkçası AU kurgularından pek haz etmem. Özellikle okulda geçen AU'larla pek haşır neşirliğim olmaz. Yine de bu kurguyu okudum, hem kısa, hem de öz olduğu için.
Altı bölümlük kurguda bölüm içeriği de, bölüm sayısı gibi kısa. O yüzden bir adet One Shot gibi düşünebilirsiniz bu kurguyu. Beşe bölünüp dağıtılmış bir OneShot gibi. Bu da kurguyu okumak için ayrı bir neden olabilir. Tek nefeste bitebileceği için ki, bitiyorda zaten.
Ben öyle yaptım ve tek oturuşta bitirdim. Bu bir maharet değil, yapılabilecek bir şey sadece.
Kurgumuzdan bahsetmek gerekirse, bir Stony kurgusunun iki klasiğinden biri gibi, elimizde bir adet derslerinde başarılı bir Tony var ve Steve'e vurulması ile başlanıyor.
Kurgunun adı ise, Tony'nin Steve'e aşık olduğu yerden geliyor. Çatı.
Çatıda, sarışın prensine vurulan dahi adamımız, ona Gök Yakut diye seslenerek aşkını itiraf ettiği videolar çekiyor. Video günlüğü yapıyor, vakit geldiğin de Steve'e bütün hislerini dökebilmek için.
Natasha ve Wanda'da Tony'nin bu durumunu biliyor ve olay bunun üstünden gelişiyor. Olaylar demek isterdim ama sadece tek bir olay var kitapta, o da kısa ve öz işleniyor, kitap final yapıyor. Kısa olmasını sevdim, Gök Yakut ismi üzerinden yapılan edebiyatı sevdim ve Stony olmasına rağmen vay be, dedirtti bana.
Bu yüzden okumanızı, yirmi dakikanızı ayırıp bu esere bakmanızı rica ederim. Çünkü ufak, tatlı, naçizane bir Stony kurgusu. Aynı zamanda da çatıda, kalbinden vurulduğu ok ile beraber çatıdan düşen bir homoseksüel erkeğin hikayesi.
Belki Wattpad Stony dünyasını yerinden oynatacak derecede nitelikli bir şaheser değil ama tatlı, ama hoş ve bir One Shot edası var üstünde.
Okumanız, okutturmanız bu kitabın yazarı tarafından tavsiye edilir. Belki yazarın seçimi ödülünü verebileceğim bir kurgu değil ama otobüste yolculuk ederken, tuvalet sırası beklerken, banka sırası beklerken veya yolda yürürken okunabilecek tatta bir hikaye.
Sizde bir parça bırakıyor, sizi farklı hissettiriyor ve duygularınızı değiştirmeyi başarıyor. Anlatım dili ve imlası da oldukça düzgün. Birinci ağızdan anlatılıyor genel insanlığın sevdiği üzere. Bu yüzden, tavsiye ediyorum okumanızı.
-------
Kısa bir kurguya, uzun yorumlar yapılırsa bayat ekmek tadı herkesin burunlarına dağılır. O yüzden burada noktalamak istedim yorumlamamı. Fazlasıyla genel bir yorum olmuş gibi olabilir. Ancak o kadar kısa ki hikaye, tek bir teline dokunsam bütün varlığı tam çıplaklığı ile ortalığa çıkacak diye endişe ettim ve olabildiğince üstü kapalı bahsetmeye çalıştım.
Çünkü size büyük bir aşk destanı anlatmaya çalışmıyor.
Sadece ise üç harfli ve tek heceli bir belaya kapılan, genç bir adamı anlatıyor, kendi ağzından.
Kendinize iyi bakın, sonraki bölümlerde görüşmek üzere, hoşça kalın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Marvel Mucizedir
RandomMarvel Mucizedir, hayatımızın bir döneminde tanıştığımız ve kalbimizi açtığımız. Marvel Mucizedir, anlatılacak onlarca hikayeyi barındıran geniş diyarları ve dünyaları kapsayan kocaman evrenler topluluğu. Marvel Mucizedir, her birinde kendim...