Jmenuji se James Patterson,
pokud čteš tyto řádky, tak jsme s velkou pravděpodobností zajati organizací, která se snažila, a úspěšně toho i dosáhla, odstranit všechny bohy. Pokud se takto nestalo, tak se tvůj otec mýlil a nebo si bez dovolení sahala na cizí věci. Jedině ty jsi naše naděje. Jsi jediný bůh, který není držený Organizací proti ohni (OPO), mrtvý nebo na jejich straně.
Jsi naše jediná naděje, ke které vzhlížíme, když nás nutí trávit celé dny mezi čtyřmi stěnami. Jsi ta naděje, za kterou každý den cedíme slzy, pot a krev. A to vše jen proto, že jsme byli slepý a neviděli to, co nám celou dobu stálo před nosem a rostlo do hrůzné dospělosti. Organizace se už prakticky nedá zastavit, ale stále je tu určitá naděje. Spolu s mým deníkem, který držíš v tento okamžik v rukách a ve kterém jsou zaznamenány všechny události předcházející tvé narození, jsem ti daroval i knihu mého otce, tvého praděda. Obě tyto knihy popisují události spojené s pomalým růstem organizace. Pečlivě je prostuduj, protože jedině z minulosti lze čerpat pro záchranu budoucnosti.
Knihy by si měla dostat ve starém kufru, ve kterém se pod odklopení spodní strany dají nalézt božské artefakty. Mezi nimi by měl být můj ohnivý plášť a meč Necros. Hůl času Chronos tvého otce. Skleněná lahvička plná průzračné vody z pramene života, tvého strýce. Kosa bohyně smrti, kterou posílá duše na druhý břeh. Šátek z Lii přes který se dá spatřit svět plný lásky a plodnosti patřící tvé babičce. Cryojský roh bohyně větru, trojzubec boha vod a srp bohyně země. Moudré váhy Afary, bojová sekera Throm a temný plášť s mocí zahalit celý svět do nenávisti a zatracení.
Jako poslední a nejdůležitější je náhrdelník s temným kamenem Shye tvého bratra a čelenka s kamenem Geod, která připadne tobě jakožto bohyni dobra. Všechny tyto věci se tímto stávají tvým majetkem, ale jen do té doby než se znovu zrodí nové božstvo.
Možná si se ptala Michaela a Brigit, zda jsou tvoji opravdoví rodiče, ale musím ti oznámit, že nikoliv. Tvůj otec je bůh času a jeho jméno zní John. Tvá matka se jmenovala Martina, ale při porodu tvého bratra zemřela. Neměj nikomu za zlé, že jsme ti všichni tak dlouho lhali. Bylo to pro tvoje dobro a pro dobro nás všech. Michael ti na tuto otázku nemohl nikdy odpovědět, neboť byl vázán slibem mlčenlivosti, který nemohl prolomit.
Milá Evelie, vzpomínám jakoby to bylo teprve včera, kdy jsem tě kolébal v kolébce jako nemluvně, které na mě koukalo svýma fialovýma očima. Teď už jsi jistě dospělá nebo skoro dospělá žena, která má před sebou nejnebezpečnější úkol, který kdo kdy dostal. Vím, že by nemělo cenu tě přemlouvat k tomu, aby si nás zachránila. V tomto ohledu předpokládám, že jsi po svém otci a to paličatá jako beran a klidně půjdeš hlavou proti zdi, jen aby vše bylo jak si přeješ.
Pokud se ale rozhodneš nám pomoci, uděláš celému světu obrovskou zásluhu, která se nezapomene do skonání světa. Jestli se ale rozhodneš pro navrácení k obyčejnému životu, nikdo z nás ti to nebude mít za zlé. Všichni, jak tu jsme, budeme podporovat tvé rozhodnutí ať už bude jakékoliv.
Moc rád bych tě jednoho dne viděl stát ve dveřích mé cely se silou všeho dobra za sebou. Rád bych pokračoval, ale už slyším jak si pro nás jdou
a proto se s tebou loučím milá Evelie
a přeji ti všechno štěstí světa,
Tvůj děda James
Ahoj Evelie,
omlouvám se, že jsem tě musel nechat vyrůstat u Dearwitchových. Vždy jsem se těšil až budu vychovávat své děti, ale čas neúprostně běží a ty už nejsi dítě, které by potřebovalo otce a by jej dovedl do školy.
Přál bych si být lepším rodičem. Omlouvám se za všechno, o co jsem tě připravil a na co jsem tě nemohl připravit. Kéž by se nic z tohoto sledu událostí nestalo. Bohužel naše přání jsou někdy jen vrtochy, které řekneme z hněvu. Ale já jako bůh času moc dobře vím, že kdyby se nic z toho nestalo, tak by si ty ani já neexistovali. Nebudu se tě snažit přemlouvat, ať nás zachráníš. Ale budu dávat na tvé srdce, které je čisté dobro a nikdy jiné nebude, i když se o to budeš snažit sebe víc.
Moc rád bych tě poznal a zjistil, co vzešlo z mé krve.
UŽ SI PRO NÁS JDOU!
Tvůj otec John
ČTEŠ
Organizace proti ohni (part I)
FantasyJedna organizace snažící se udržovat mír za každou cenu a skupina nevyhovující její věci. Nechat se zajmout pro vyšší dobro nebo nasazovat krk v bezvýznamném boji proti sobě? Odsoudit mnoho lidí do náruče samotné bohyně Smrti nebo zahodit svou svobo...