Srpen 25, 2018 16:54
Z nemocnice jej pustili až pozdě odpoledne následující den. Když vyšel o berlích z ordinace doktora, který jej ošetřoval, tak na chodbě narazil na skupinu mužů. Nejvyšší z nich byl samozřejmě Benedikt, který jako jediný s Jamesem nebyli podrobeni výslechu policie. Opíral se nenuceně o bílou stěnu a nasával do plic vůni dezinfekce, jež byla nemocnice skrz na skrz načichlá. Modré oči se okamžitě po otevření dveří upřely na boha ohně.
Mírně se usmál. „Z toho nejhoršího jsme možná venku, ale výslechy máme teprve před sebou." ušklíbl se přicházejíc ke svému otci, aby mu mohl pomoci opustit nemocnici. Policisté, kteří přijeli s Benediktem ve služebním autě se vydali jako předvoj před párem bohů. Mladý bůh podpíral svého otce, jenž byl nevýslovně rád, že jednoduchým použitím sil Benedikt zpevnil nohu. Byla to taková úleva od bolesti, že se mu vehnaly slzy do očí. Pevněji objal svého syna a nechal se vést ven.
Před nemocnicí na ně čekalo policejní auto. Za volantem seděl nevýrazný policista, který pouze stroze pokývl k automobilu, aby nastoupili. Odvezl je na policejní základnu, kde oba bohy odvedli do jedné z mnoha výslechových místností, které se táhly po délce chodby.
Jamesovi byla nabídnuta dřevěná židle. S vděkem si na ní sedl. Noha už jej začínala i přes zpevnění bolet. Benedikt se za něj postavil jako ztělesněný stín a strážce v jednom. Jeho nic neříkající tvář byla pod povrchem rozpálená jako žhavé železo. Stále dokola přemítal o Smrti, o jejích dlouhých černých vlasech, které by rád hladil a šeptal do nich sladká slovíčka. Neslyšně si oddechl snažíc se zakrýt své duševní pohnutí, ale tělesné už zakrýt nedokázal.
„Takže..." schválně protáhl postarší policista sedající si na rozvrzanou židli. Dřevo pod jeho vahou zasténalo, ale i přes ten zvuk stále drželo pohromadě. „Jste James a Benedikt Pattersonovi?"
Oba bohové přikývli a James si muže změřil pohledem zkušeného lékaře. Zachytil tik v oku, který se opakoval skoro každých devět vteřin. Tři vteřiny po tiku se muži zkroutil dolní koutek úst. Upřel na Jamese výmluvný pohled, který jasně říkal, že si je této skutečnosti vědom.
„Příbuzenský vztah zúčastněných?" zeptal se schválně stavíc složku na hranu, aby do ní nemohli nahlédnout.
Benedikt si vyměnil pohled s Jamesem. Ten přikývl, aby mluvil. „Jsme otec a syn. James je můj otec ať už to vypadá jakkoliv." řekl suše, jakoby to byla fakta volně obsažená ve všech novinách na světě.
Strážník přikývl. „Jste si oba vědomi, že zde přítomný James Patterson je mezinárodně hledaný zločinec, který má na svědomí nejednu vraždu."
„Pokud bych se něčeho takového byl vědom, myslíte si, že bych se vám dobrovolně vydal do rukou, když víte proč mě Organizace proti ohni držela pod zámkem? Je jen moje dobrá vůle, že tu s vámi sedím a nechci se přesvědčit zda policisté hoří stejně jako domy, které nechal zapálit Jerry Williams." odfrkl si bůh ohně a praštil pěstí do stolu. Nechtěl hrát maškarádu, kterou na něj Jerry ušil. Příčilo se mu, aby na něj házel špínu, jež vydoloval ze svého nitra.
„To je závažné obvinění, pane Pattersone, a od někoho jako jste vy to platí dvojnásobně. Jste mezinárodně hledaný zločinec, který byl naštěstí dopadem a předán pod ochranu OPO. Sice se na vás nevztahují naše zákony, ale stále vás můžeme soudně vymáhat pokud se nám bude zdát, že již zmíněná organizace nezvládá vaše střežení."
„Nepřišli jsme se proto, abychom řešili tohle, ale kvůli závažnějším věcem." vložil se do rozhovoru chladným hlasem Benedikt. „Měli jsme vypovědět o výbuchu budovy, ve které jsme byli vězni... Stalo se to, protože někdo do místnosti v budově nastražil bombu. Naštěstí se podařilo hodně lidí evakuovat ještě před výbuchem. Co z budovy zbylo jste viděli, když jste dorazili na místo a odhrnuli z nás sutiny. Pokud se ptáte proč jsme byli s otcem až v nejspodnějším patře blízko epicentra výbuchu, tak jsem já osobně pomáhal evakuovat zaměstnance. Ty složky, co máte v rukách patří OPO, proto víte, jak jsme mohli výbuch přežít a když mi podáte nějaký kousek papíru, tak vám ukážu něco, za co vám Jerry utrhá ruce." tvářil netečně jako socha. Vytrhl muži z ruky papírek od žvýkačky a zapálil jej modrým plamenem.
ČTEŠ
Organizace proti ohni (part I)
FantasyJedna organizace snažící se udržovat mír za každou cenu a skupina nevyhovující její věci. Nechat se zajmout pro vyšší dobro nebo nasazovat krk v bezvýznamném boji proti sobě? Odsoudit mnoho lidí do náruče samotné bohyně Smrti nebo zahodit svou svobo...