~kapitel 5: maraton i skogen!

1.4K 52 8
                                    

«Snarvei i skogen» æ sa.
«Det kan ikke være så ille» æ sa.

men her går jeg, midt i den mørke skogen, alene, OG HAR GÅTT I SNART 20 MINUTTER!!

Hvorfor i helvete må alle trærne se så goddamn lik ut??
Kan det ikke vær som i Norge der alle trærne ser forskjellig ut?

Jeg tok en fort titt rundt meg, men Nope, her var trær det eneste jeg så.
Ofc, jeg er jo i en skog. Ville vært rart om æ var i en skog uten noen trær.. duuuh.

Planen var å gå rett fram for å så håpe at jeg kom ut av skogen på den andre siden og var rett ved huset mitt. Men neida.. nå vet jeg ikke engang hvor rett frem er!
Kanskje det ikke var så lurt av meg å ta endel høyre sving og venstre sving lengre bak.....

-

Ok. Nå begynner jeg å bli litt redd her.. jeg har snart gått rundt i den forbanna skogen i snart 3 kvarter, og har ingen anelse hvor utgangen er!

Skogen var nå nesten helt mørklagt og det begynte å bli sent. Sånn skikkelig sent.. klokken begynt å nærme seg 11...

Jeg burde kanskje ring noen for å hør om de kan hjelp meg.. Amalie, Ethan, Pappa eller Matias.
Bare noen, for dette begynt å bli litt skummelt..
Jeg fisket opp telefonen ifra lommen.
INGEN DEKKNING?!

Hvilken idiot lager en skog midt i et nabolag som IKKE HAR NOE DEKNING I?! Ærlig talt, mistet han/hun hjernen i kaffekoppen?

Dette her begynner sånn serr å bli skummelt..skogen minner meg om noe ifra en skrekkfilm. Tenk om han duden ifra skrik plutselig hopper fram og roper: suprise, bitch.
Også dreper meg??

Nei, vettu hva? Om han så prøver å drep meg, sparker jeg han der sola ikke skinner!
That's right! I have a hard shoe and i'm NOT afraid to use it!
Hva om han ikke får vondt da?...
shit!! HVA OM DET ER EN JENTE??? Mind blown..

Kanskje ikke det smarteste av meg å gå rundt i skogen, fascinerende om psyko mordere..
for det kan skje??

Jeg kjente pulsen begynt å øke. Hva om jeg ikke kommer ut av skogen? Og at ingen leter etter meg?? Da må jeg bo i huler som en neandertaler og spise nøtter og bær resten av livet!
Og det kan bare ikke skje!
Hvordan skal jeg få tak i o'boy?? Eller netflix??

Enten har jeg vært forlenge alene i skogen, eller så har jeg blitt paranoid, For jeg sverger at jeg kan høre stemmer i det fjerne..
Om det er han ifra Skrik da sverge jeg til gud bedre...

Stemmene var svake og nesten umulig å hør hva som ble sakt eller hvem det var.
Burde jeg gå å sjekke?
Kanskje de kan hjelp meg med å komme meg ut av denne hersens skogen?
Eller kanskje de er kidnappere! Vell, lykke til med å kidnapp meg... bc i'm chubby and hard to kidnapp!

Nysgjerrigheten min kverker meg, så jeg bestemte for å snik meg bortover der stemmene kommer ifra for å se hvem de kom ifra.

Jeg listet meg bortover, stemmene ble høyere jo lengre fram jeg nærmet meg.
Jeg kastet meg bak et tre da stemmene var høy nok til å forstå at det var guttestemmer.
Stemmene var litt uklare, men ikke helt umulig.

De mumlet i vei om noe som hørtes ut som en diskusjon eller krangel. Det var 3 mørke guttestemmer og 1 skikkelig dyp manne stemme.
Men jeg kan sverge på at de stemmene hørtes kjent ut.. men jeg klarer ikke akkurat å sette fingeren på hvor jeg har hørt de ifra, eller hvem de er.

The Sad One Meets the Bad oneWhere stories live. Discover now