~Kapitel 38: overtenking er farlig

1K 50 5
                                    

«Hello hoomans. I'm comming in peace!» Sukket jeg høyt for å framvise at jeg var sliten og for å se om noen var hjemme. No respons.
Antar at Matias slutter senere på skolen.. Noe som betyr...
JEG FÅR HA STUEN FØRST!!!!! SEIER!!
Første oppdrag: gå til kjøkkenet og varme opp en pizza!

Altså, jeg og Matias har egentlig alltid brukt å slåss om hvem som skal ha tv-en etter skole tid.
Husker ennå de små kranglene på skoleveien for å komme først hjem.. Noen ganger hoppet jeg på han slik at han datt og noen ganger dyttet han meg ned i en grøft..
Etter vi flyttet skole så fikk han oftest lengre skoledager enn meg, noe som betyr at jeg kommer hjem først!!
Så lenge jeg ikke ser en skog da.... Heh....

Ikke det at vi har et problem med hverandre men jeg vil jo se serier eller filmer som Matias synes er for klissete jenteserier og han vil se på grøsser eller voksen filmer... Noe jeg absolutt ikke vil se.

Lukten av pizza begynte å spre seg på kjøkkenet. Det tar jo en evigheter før den blir varm!
Jeg kikket bort på sofaen jeg snart skal sleng meg nedi og nekte å forlatte. Dette er det som varmer et smil på munnen.
Hvis ikke det var for at skolen var lengre for trinnet over, altså der Matias går, så ville jeg kanskje aldri ha hatt sjansen til å bli så lykkelig.

TUSEN TAKK SKOLEN!! I LOOOOVEEEE YOUUUU. Pft just kidding. Liker deg bare litt.

Eller vent.. Liker jeg egentlig skolen og byen? Eller, er det bare noe som jeg innbiller meg pågrunn av pizzaen og stuen? Pizza gjør de mest underlige ting på folk.... Pizza er magisk.

Joa, det er en fin skole og timene er helt ok..
Den er også litt sånn.. Ugh...Med tanke på elevene...
Liksom, ikke misforstå meg. Amalie og Mike er de kuleste raringene man kan ha, trodde det med Ethan også, men se hvordan det endte.

Når jeg først tenker meg om...
Så har det meste som har skjedd bare dritt. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har gått på skolen? to uker snart? Kanskje mer eller mindre... pft no shit, sherlock.

Tenker ennå over alt det Ethan sa idag om at det hele var min skyld.. Kan ikke fatte at Malin kjerringa klart å ødelegge for meg...Når man ser tilbake så er egentlig alt takket være Keith. Det er han sin skyld! Hvis han ikke hadde dratt meg inn i dette her så ville ikke Malin ha funnet ut om at jeg bor her!!

Allikavel oppfører han seg som om ingenting har skjedd...
Argh! He's so frustrating!

Jeg ristet svakt på hodet for å komme ut av den lille verden min. Burde prøve å holde fokus og ikke overtenke nå. Alt går galt når man overtenker! Alt ifra at man glemmer tiden til forsterker følelser og misforstår ting.

Angående tid...
Lukter det brent her?...
...
SHIT! PIZZAEN!!

Jeg røsket opp ovnen der pizzaen lå i og hoppet tilbake med et hosteanfall takket være røyken og varmen som brente meg i ansiktet.
Det der framviser poenget med å glemme av tiden...

«Alexa?... Hvorfor lukter det brent her?? Lager du kjeks igjen??» Jeg skvatt en meter i været og skalla kneet inn i kjøkkenbordet av stemmen til Matias som kom ifra stuen. Jeg hoppet opp og ned på den ikke-skadde foten og bannet som det slang.
Det gjorde og gjør jævla vondt!

Hvorfor kneet?? Hvorfor nå?? WHYY MEEEE?!

Wait, hold up.

Hvorfor  kom stemmen til Matias ifra stuen og hvorfor er den der i det hele tatt??

Jeg gikk sakte og forsiktig bort til stuen..
plutselig, kom et forskrekkelig syn fram.

Hva....Faen...

DER SATT DUCKINGS MEG MATIAS I SOFAEN, PÅ PLASSEN JEG SKULLE SITTE, OG SER PÅ TV!!!

Jeg gnidde hendene i øyene for også håpe at dette var en dum drøm. Nei. Den var ekte!

«NÅR KOM DU HJEM OG HVA GJØR DU I STUEN?! JEG HADDE DEN FØRST!!» Jeg trampet hardt i gulvet bort til der han satt og stilt meg foran han.
Han ga meg et irritert blikk til svar.

«Jeg kom hjem for noen minutter siden. Jeg bryr meg ikke om du kom hjem først. Du var på kjøkkenet i din egne lille verden. Finneren er vinneren. Nå flytt deg! Shoo shoo!» Han prøvde å vifte meg bort med hånden sin.
Jeg knurret irritert mot han.

Jeg har mistet en venn...
En pizza...
Stuen....
OG SKADET KNEET MITT!
Også tror denne tufsen at han kan bare vift meg bort?!
AH HELL NAW!!!

Sorry folks, men det som kommer nå får dere ikke se. Trust me, dere vil ikke oppleve denne voldelige, skumle søskenkampen...

Og med det, hoppet jeg høyt opp over Matias og siktet med kneet mot familie juvelene han aldri fikk-

🌹🐢🌹

The Sad One Meets the Bad oneWhere stories live. Discover now