Mat og helse har aldri vært mitt sterkeste fag..
Jeg kremtet flaut og prøvde å gjemme meg der vi alle elevene sto på parkeringsplassen utenfor. Læreren og rektoren sto å snakket med brannmann sjefen mens vi såg to andre stå å sprute vann for å kjøle ned klasserommet til mat og helse.
Elevene sto i store mengder og spurt rundt om hva som har skjedd, eller stirret spent på brannbilene og brannmennene.
Jeg merket at flere ifra mat og helse klassen stirret stygt på meg og hvisket. Skulle virkelig ha trengt den usynlige kappen til Harry Potter nå..
Jeg stirret stygt tilbake til dem.
Dette var like mye deres feil!!
Ingen sa til meg at man ikke skal ta vann ned i brennende olje! Hvem hadde trodd at det skulle sprengest?! Det kunne ha vært nyttig informasjon å få vit av læreren eller de på gruppen min!!Jeg lettet rundt med øyene i folke mengden etter Amalie eller Mike, De var ingensteds å finn.
Øyene stoppet på brannmennene som begynt å pakke sammen og på rektoren som ga et signal at det var trygt å gå inn igjen. Den store mengden av elever begynte å røre på seg og strømmet innover.
Jeg merket at rektoren og læreren i M&H sto og lette rundt i mengden etter en person, meg.De kan ikke finne meg! Hvis de finner meg så er jeg så godt som utvist ifra skolen her! Eller verre... Kanskje jeg blir sendt inn til politiet! For det kan skje???!
Jeg sank lavt i midten av strømmen av elever og ba til gud om å ikke bli sett.
«Alexa? Hva faen er det du gjør?»
Jeg kjent igjen den stemmen..Jeg snudde meg mot min vilje og ble møtt på av Keith som sto bak meg. Han hadde et forvirret blikk i ansiktet. Jeg merket at læreren hadde oppmerksomheten sin i retningen vi var. Jeg krympet fort ned og dro Keith ned foran meg.
Det store egoet til han tufsen er det perfekte skjoldet!Han ga meg et litt mer skremt blikk men snudde seg til der jeg hadde øyene mine fokusert. Han begynt å humre lavt.
«Oja.. Nå skjønner jeg.. Du lekte pyroman og nå gjemmer deg for læreren» Han ga meg et skjevt smil. Noen andre som får den redde følelsen at dette kommer han til å utnytt meg for?...
«Pft, jeg lekte ikke pyroman faktisk! Det er klassen sin skyld at de ikke advarte meg mot vann i olje! Kunne vært en bra informasjon» Freste jeg lavt mot han. Køen til inn i skolen var ennå lang..
Keith såg på meg et oppgitt blikk og mumlet noe jeg ikke fikk med meg.
«Ok her er greia, du er nødt til å gjør det jeg forteller deg i en hel dag med mindre du vil at læreren skal finn ut hvor du er» Han krysset armene over brystet med et lurt blikk. Å lage en avtale med han?! Ikke faen! Med tanke på det som skjedde sist gang kommer dette til å gå galt!
«Ikke søren om jeg lager en avtale med djevelen! Du er sprø!» Det kom ut litt høyere enn planlagt. Læreren såg rett på meg og hvisket noe til rektoren som snudde seg i same retning. Jeg stirret skremt på dem for også stir surt på Keith.
«Ser ut til at du ikke har noe valg, vi snakker mer om dette under gjensittingen » Han blunket ondt før han gikk videre med gjengen. Læreren og rektoren kom bort og tok tak i armen min for å dra meg lengre bort ifra mengden. Pulsen pumpet skremt.
Herregud nå skjer det. Nå blir jeg utvist!! Eller fengslet!! Eller-... Oh my god kanskje jeg må vaske gutte toalettet?? VÆR SÅ SNILL Å FENGSLE MEG ISTEDENFOR!Rektoren åpnet munnen for å si noe, men selvfølgelig måtte munndiareen velge dette sekundet for å bryte ut.
«Vær så snill å ikke tving meg til å vaske gutte toalettet!! Hvis dere skal straff meg, put meg heller i fengsel! Dette var bare et uhel! Jeg sverger! Jeg har aldri hatt mat&helse før og ingen advarte meg om noe sånt kunne skje! Jeg kan betale!-..Nei vent, jeg er blakk... Jeg kan betale med klemmer eller godteri??» Tungen snakket i maraton. Læreren og rektoren så på meg med store øyner for også se på hverandre. Rektoren avbrøt meg. Jeg pustet tungt etter å ha snakket så fort«Pust, Alexandra! Ja det du gjorde var galt, men du innrømte det. Vi burde ha sørget for at du skulle få ha vist det viktigste i alle fagene som de andre har fått lært. Men dette kan ikke være ustraffet!» Rektoren tok en liten pause. Jeg nikket forståelig og såg ned i bakken. Toaletter her kommer jeg..
«To uker gjensitting der du skal bruke tiden din til å lese igjennom alt det vi har lært den tiden før du startet på skolen. I slutten av de to ukene skal du få en prøve om alt du har lært. Klarer du den, er du fri ifra gjennsitting. Klarer du den ikke, må du sitt i to nye uker og les igjennom det samme og får prøven på nytt i slutten. Høres den grei ut?»
Var det alt? Den var mye enklere enn jeg hadde trodd.«Og vi må selvfølgelig si det til foreldrene dine» Forsettet han.
Stryk det jeg sa med enkelt...
Jeg tror jeg heller velger å vaske toalettene med en tannbørste. Det er enklere enn å møt foreldrene mine etterpå.
Jeg nikket svakt til svar uten å se opp ifra bakken.«Bra. Gjensittingen begynner etter skolen og varer til fire» Rektoren ga meg et smalt nikk før han tuslet inn tilbake til skolen med læreren bak seg.
Jeg kikket opp og merket at hele den mengden var borte.Farvel sjansen på å vinn stuen etter skole tid....
Og hallo djevelen som vil inngå en avtale..🌹🐢🌹
YOU ARE READING
The Sad One Meets the Bad one
Romance⚠️OBS!: inneholder sterke ord og sterke scener som kan vær triggerende ============================ Alexandra er 16 år gammel og flytter til LA fra Norge etter en rekke ubehagelige opplevelser i håp om å start med nye ark. Der møter hun nye folk, me...