HAİN....

88 6 3
                                    

ESKİŞEHİR 1. ANA JET ÜS KOMUTANLIĞI.....

1 SAAT SONRASI...

Üst düzey komutanlar ülkenin haritası başında konuşuyorlardı...

Hepsinin suratında en basit ifadeyle

Umutsuzluk ve....

Başarısızlık....

Köşeye sıkışmışlık vardı....

Bir askerin en zor kararı....

Aralarındaki en düşük rütbeli kişi konuşmaya başladı......

" KOMUTANIM....HASTALIK İÇ ANADOLU BÖLGESİNE KADAR ULAŞTI....BÖLGEDEN HASTALIĞA KAPILIP YÜRÜYENE DÖNÜŞEN...BELKİDE ONBİNLERCE İNSANIN VARLIĞINDAN BAHSEDİLİYOR....ŞU SAATTEN SONRA YAPILABİLECEK BİR ŞEY KALMADI BU BÖLGEDEKİ İNSANLAR İÇİN...."

Omzundaki yıldızlardan ve çelenklerden elindeki yetkiler hakkında bilgi sahibi olunabilecek bir komutan.....haritadan başına kaldırmadan sordu.....

" ANKARA NE DURUMDA ?"

Asker ağlamaklı bir şekilde cevap verdi.....

" BİRÇOK KOMUTANIMIZ....HASTALIĞA KAPILDI.....HALKTAN SAKLANIYOR AMA ORDUNUN İÇİNDE ÇÖZÜLMELER VAR....NE YAPACAĞIZ BİLMİYORUZ.....DEVLET ADAMLARINDA ÇOĞU AYNI DURUMDA....BİR ÇOĞUDAN HABER DAHİ ALINAMIYOR....BAKANLAR VE MİLLETVEKİLLERİ...NE YAZIK Kİ....DURUM ÇOK KÖTÜ...."

Bir balka komutan devam etti.....

" TEDAVİ NE AŞAMADA PEKİ ?"

Aynı asker devam etti....

" TEDAVİ......HULUSİ KARA ADINDA BİR KİŞİ VAR....MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK KONULARINDA TAM BİR UZMAN....O VE EKİBİ ANKARA GATADA ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR....FAKAT ONLARDAN HENÜZ BİR CEVAP YOK....BELKİDE.....BELKİDE TEDAVİ BULUNAMAYABİLİR...."

" PEKİ DÜNYA NE DURUMDA ?"....konuşan aynı komutandı.....

" NEREDEYSE BÜTÜN DÜNYA ÜLKELERİNE SIÇRAMIŞ BİR HASTALIKTAN BAHSEDİYORUZ KOMUTANIM....İLK BAŞLARDA FAZLA ÖNEMSENMEDİ....ÜLKELER KENDİ SINIRLARINI KORUMAKLA İŞE BAŞLADI FAKAT.....YÜRÜYENLERE DÖNÜŞEN İNSANLAR ÖNCEKİ HAYATLARINA NAZARAN ÇOK FAZLA GÜÇLÜLER....ÖLMÜYORLAR....ONLARI SAF DIŞI BIRAKMAK İSTİYORSAK MÜHİMMAT HARCAMALIYIZ....FAKAT YENİDEN YENİSİNİ ÜRETMELİ VE YERİNE KOYMALIYIZ...AKSİ TAKDİRDE SIKINTI ÇEKERİZ...VE ŞİMDİDEN KAYNAKLARIMIZ AZALMAYA BAŞLADI...."

Soruyu soran komutan bundan pişman olmuşçasına etrafına baktı...

Ortamda keskin bir sessizlik hakimdi....

" ÖNCELİKLE....ANKARANIN ÇEVRESİ TEMİZLENMELİ.....KIRIKKALE....ÇORUM...YOZGAT...ÇANKIRI....KIRŞEHİR VE AKSARAY.....ANKARANIN DOĞUYA BAKAN TARAFLARI...YANİ HASTALIĞIN EN YOĞUN OLDUĞU YERLER....ÖNCELİKE BURALAR TEMİZLENMELİ.....ANKARA DÜŞERSE....TÜRKİYEDE DÜŞER UNUTMAYIN...HASTALIĞA KARŞI BİR BARİKAT OLUŞTURULMALI....HAYALET TİMİ DOĞU VE GÜNEYDOĞU ANADOLUDA VARLIĞINI HİSSETTİRİYOR....AMA DAHA FAZLASI LAZIM....."

"NE ÖNERİYORSUNUZ BUNUN HAKKINDA KOMUTANIM ? "

Düşük rütbeli askerlerden birisi sormuştu bunu....

" ETKİ ALANI DARALTILMIŞ....VE ÇEVRESİNE ÇOK FAZLA ZARAR VERMEYECEK ŞEKİLDE AYARLANMIŞ.....BİR KİTLE İMHA SİLAHI İLE BÖLGELER TEMİZLENEBİLİR....BU BÖLGELERE ASKER GÖNDEREMEYİZ....ZATEN BUNUN İÇİNDE YETERLİ ASKERİ VARLIĞIMIZ YOK....BURAYA GÖNDERECEĞİMİZ BİRİMLER....EN NİHAYETİNDE SİLAH KULLANACAK VE DAHA FAZLA EKSİKLİĞE NEDEN OLACAKLAR....BUNUN İÇİN....HAVADAN BÖLGEYE BU BOMBALARDAN BIRAKIRSAK...ANKARANIN GÜVENLİĞİNİ SAĞLAMIŞ OLURUZ...."

ANKARA GÜN IŞIĞI BAŞLANGIÇ YILDIZ 4-1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin