KOMUTANIN DEDİKLERİNİ KONUŞALIM İSTERSEN....

43 6 0
                                    

Sonra radardaki askere bakarak " En son sinyal alındığı nokta neresi " diye sordu....

" Pursaklar " dedi Asker... " Esenboğa Havalimanı yakınları "

Sonrada Ali rütbeli askere baktı ama konuşmadı....bakışları " NE YAPMAN GEREKTİĞİNİ BİLİYORSUN...EMİR YAZISINI ÇIKAR..BAKALIM NEYİN NESİYMİŞ" diyordu...

Rütbeli asker ile kısa bir bakışmadan sonra.." Siz ekibinizi toplayın....ben uçuş görev emrini hallederim "

Odadan hızlıca çıktık...direk olarak grubun geri kalanının yanına gittik....

Hiçbiri ayrılmamıştı...bizleri gördükleri zaman ilk Emir Konuştu " Ne olmuş....neymiş o kadar acil olan " diye sordu...

Önce dedim....Şu içerdeki komutanın dediklerini konuşalım istersen...

Direk olarak Alinin gözünün içine bakıyordum....

Ve devam ettim....

YADA S.KTİRİP GİDERSİN....ANLADIN MI....TEKRAR EDİYİM Mİ ?....

Sait Aliye baktı....sonra bana baktı.....

Anıl " Neler oluyor Mert" dedi....Komutan ne söyledi size

Ortalık bir anlığına sessizleşti....

Mert...Olay bildiğin gibi değil....Ali sanki bir şeyler saklıyormuş gibiydi...

Nasıl olduğunu anlatmak için bence en uygun zamandayız....

Ali konuşmaya başladı....

" Türk silahlı kuvvetleri....etrafındaki ülkelerin gerginliğinden şüphelenmeye başladığında tarih ikinci dünya savaşının hemen sonrasını işaret ediyordu....Dünya petrol ve onun nimetlerinden faydalanmaya başlayalı çok fazla olmamıştı yani.....dünya savaşı bitmiş petrol savaşı başlamıştı....Allahını seven ikinci dünya savaşının pat diye neden bittiğini açıklayabilir mi ?..HİTLER ÖLDÜ VE SAVAŞ BİTTİ ÖYLEMİ ?......SAVAŞI HİTLER Mİ BAŞLATTI....ALMANYAMI?....BUNU DÜŞÜNÜN ÖNCE.....herneyse....ikinci dünya savaşının hemen sonunda dünya ülkeleri mermi harcamadan başka şekillerde diğer ülkeler üzerinde egemenlik kurma planlarının peşine düştü....Sıcak çatışma hem uzun sürüyor....hemde çok fazla acı veriyordu....hemde inanılmaz maliyetli bir şeydi...YILDIZ 4-1 gibi bir UH-60 BLACK HELİKOPTERİ....bir devriyesini neredeyse 50.000 dolar gibi bir maliyet ile karşılıyor....şimdilik şanslıyız..petrol üretilirken ayrıca bir maliyet söz konusu değil....ama hastalık biter bitmez tekrar aynı şeyler olacak....SİZİ BİLMEM AMA BU HASTALIK BENCE TANRININ İNSANLARA BİRLİKTE YAŞAYIN YOKSA ÖLÜLERLE YAŞARSINIZ İKAZINDAN BAŞKA BİR ŞEY DEĞİL....teknolojik olarak ülkeler bir çok yeniliğe imza attılar...her gün başka bir şey keşfediliyordu sanki....hemen hergün bir başka şeyi ezberlemek zorunda kalıyorduk....bu böyle günümüze kadar geldi...ta ki artık herkes bu işe bir son vermek isteyinceye kadar...ordunun içinde gözü açık ne kadar yırtık adam varsa topladılar....dünyanın her yerine gönderdiler....bende onlardan biriydim....nerden ne kadar uçan hava aracı varsa bilgimiz olması sağlandı...sonra onlardan bir rehber hazırlanacaktı....gelen tehlikeye karşı bir adım önde olmamız sağlanacaktı....o radarda görünen tüm araçların tüm özelliklerini sayabilirim...hatta zaman verirseniz parça parça ayırır tekrar birleştirebilirim...BENİMDE OLAYIM BU İŞTE....ANLATMADIM...ÇÜNKÜ SORMADINIZ....ÇÜNKÜ BU BİLGİ HİÇBİR İŞİNİZE YARAMAZDI....İŞİNİZE YARAYACAKSA SON KEZ BİRDE ŞUNU AÇIKLAYIM....YILDIZ 4-1'İ TASARLAYANDA BENİM...."

Sözleri bittiği zaman hepimiz ağzımız açık kalmıştık....

Anladım diyebildim sadece....

patron dedi Ali....umarım bu aramızdaki ilişkiyi zedelemez.....

Hayır dedim.....yok böyle düşünme....bu gibi bir açıklama yapmasını beklemiyordum.... 

ANKARA GÜN IŞIĞI BAŞLANGIÇ YILDIZ 4-1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin