48

31 3 1
                                    

Rebekka løp opp i skogen med en øks hun hadde funnet i garasjen til BJ. Hun hylte og slo rundt seg med øksa. Hun løp til hun var helt utslitt, men fortsatt like rasende. Hun stoppet foran en maurtue og begynte å slå løs, maurene kom pilende ut, men hun drepte alle sammen. Maurblodet tytet ut, ikke at maur har så mye blod, så det var ikke så mye blod som kom, men det er tanken som teller.

Hun slo løs til alle maurene var døde også spiste hun dem. Hun kunne kjenne maurenes kraft strømme gjennom henne og hun fløy nærmest gjennom skogen i mens hun hogg løs på alt i hennes vei med øksen.

Til slutt seg hun sammen ned mot en trestamme og hikstet, hulket og gråt til all energien og sinnet hennes var helt borte. Alt som var igjen var sorgen. Hun følte seg såret, sviktet, knust, forlatt. Hvordan kunne han gjøre det mot henne?

Etter noe som føltes som timer reiste hun seg opp og gikk ned igjen og gjennom Helle sentrum. Det var foresten veldig kaldt i Helle Sentrum, og Rebekka kunne ikke take the heat, så hun gikk hjem til Johanne. "JOHANNE FRAAAANK!" ropte hun og banket febrilsk på vindusruten hennes. "Hallo ta deg en bolle, hva skjer?" sa Johanne da hun åpnet vinduet. Rebekka klatret inn uten å si noe og Johanne rygget noen skritt bak i rommet. "BJ var utro mot meg. Han hooket med N-Kay." "ehm" Johanne ble stående stille i 6,9 minutter. "Hva sa du nå sa du?" Johanne blunket litt.

"BJ fortalte meg at han er bifil og at han hooket med N-Kay som tydeligvis er gay", sa Rebekka. Johanne blunket litt mer "men... han flørtet med meg? Er N-Kay gay? Hvorfor flørtet han med meg da?" hun var ekstremt forvirret over ettermiddagen før. "Er du sikker?" spurte hun. Rebekka nikket. "BJ fortalte meg det. Rett etter at han fortalte meg at han er bifil. Og at de klinte og tok på hverandre." Rebekka begynte å gråte og Johanne ga henne en klem. "Men det er jo bra at han sa det da", sa Johanne, "Hva mener du?" spurte Rebekka. "Jeg mener, det er sikkert ikke mange som vet at han er det, det er nok derfor han ikke har sagt noe til deg, så det er jo utrolig bra at han fortalte deg det. Det viser jo at han fortsatt vil være sammen med deg, og han angrer helt sikkert. Han har ikke tenkt å gjøre det igjen i hvert fall", sa Johanne. "Men han var utro mot meg?" sa Rebekka. "Det var vel en del av å finne ut hvem han er og seksualiteten hans." Rebekka satte seg på sengen til Johanne. "Så du mener jeg burde tilgi han?" spurte hun. "Elsker du han?" spurte Johanne, "ja", svarte hun. "Ja, da syns jeg at du skal tilgi han. Alle kan gjøre feil."

Rebekka og Johanne ble sittende i stillhet lenge. Rebekka tenkte på hvordan hun skulle gå frem for å snakke med BJ og tilgi han, Johanne tenkte på hvordan det kunne virke som at N-Kay fornektet legningen sin, og hvor trist det egentlig var.

Love drama - bFc fanfictionWhere stories live. Discover now