54

23 5 1
                                    

BJ hadde alt klart, det eneste som manglet var Rebekka, og han visste ikke hvordan han skulle få tak i henne uten at hun skjønte at han ville snakke med henne. Derfor måtte han, selv om han ikke ville, ta kontakt med Johanne. Det var en viss risiko for at hun visste hva som hadde skjedd og hatet han, og derfor ikke ville hjelpe han, men han måtte prøve.

Han hadde nummeret hennes fra tidligere, og hun svarte nesten med en gang. «Hei BJ», sa hun. «Hei Johanne, eh», han lette etter ord «jeg og Rebekka hadde en krangel, og jeg vil gjerne gjøre opp for henne så hun skal tilgi meg. Jeg lurte på om du vil hjelpe?» «Selvsagt!» svarte hun med en gang, og om hun visste hva som hadde skjedd mellom del viste hun ikke noe tegn på dette «Hva skal jeg gjøre?» BJ ba henne ta med seg Rebekka til piknikkplassen i skogen om en halv times tid.

Da Rebekka kom sto BJ midt i den lille lysningen foran benken. Han hadde på dress og i hånden hadde han en rosebukett. Han hadde hengt opp lys i trærne rundt lysningen og det lå et piknikkteppe ved siden av han. Johanne snek seg bort i mens Rebekka sto som lamslått og så på BJ i det musikk kom ut av en høytaler bak han og han begynte å synge.

«The day we met
Frozen I held my breath
Right from the start
I knew that I'd found a home for my heart»

I mens han sang kom han fram og ga henne rosebuketten og begynte å danse sakte med henne.

Da sangen var ferdig hadde Rebekka tårer i øynene og BJ begynte å snakke. «Jeg beklager så utrolig mye for det jeg gjorde mot deg. Du er den søteste, snilleste, mest perfekte jenta i verden, og du fortjener bedre. Men jeg vil gjøre mitt ytterste for at du fra nå av alltid vil ha det bra, hver dag skal jeg jobbe for at du skal være glad. For det fortjener du. Jeg elsker deg Rebekka.»

«Jeg elsker det også», svarte Rebekka begynte å gråte. «Skal vi spise?» spurte BJ «jeg skulle gjerne laget deg noe selv, men for å passe på å gi deg mat du elsker har jeg kjøpt burger fra Hellekroa, også har vi is og sjokolade.» «Det er perfekt», hvisket Rebekka, fortsatt med gledestårer rennende nedover kinnene sine.

De snakket om alt mulig rart i mens de spiste i mens Ed Sheeran-sanger spilte. «Er jeg tilgitt?» spurte BJ og Rebekka nikket «ja det er du», sa hun. Det begynte å bli mørkt, men de ble stående å danse og kysse under lyset fra trærne og stjærnene til langt på natt.

Love drama - bFc fanfictionWhere stories live. Discover now