7

70 5 1
                                    

Denne delen dedikeres til Malinoverland01

Dagen etter festen, BJs morgen

BJ våknet av seg selv, ikke spesielt sliten, og selvfølgelig ikke hangover siden hans katolske tro hindret han fra å innta slike djevelske stoffer som alkohol. Han var ikke alene i rommet, på en madrass på gulvet lå den pene blonde jenta han hadde tilbragt festen med, ikke at han hadde syndet på noe annet vis. Begge var anstendig kledd, han i pysj og hun i en t-skjorte og en joggebukse hun hadde lånt av han. Grunnen til at hun overnattet var for å slippe å vekke søsknene da hun kom hjem, og ingen seksuelle aktiviteter hadde forekommet.

«God morgen», sa BJ og smilte til Rebekka som også nettopp hadde våknet. Rebekka smilte trøtt tilbake, hun var mildt sagt ikke like avholds som BJ og var også en god dose mer hangover i dag. BJ tenkte på kvelden før, hvordan de hadde snakket sammen i flere timer, hvordan hun var imponert over dansingen hans og hvordan øynene hennes hadde glitret da hun lo. Den smittende latteren, og den merkelige humoren, hvordan hun og venninnen Johanne klarte å gjøre alt morsomt.

«Skal vi lage frokost?» spurte BJ, og som den gentlemanen han var stekte han såklart pannekaker til henne, og ga henne vann og kaffe til den stakkars hodepinen hennes. «Jeg skulle kanskje ikke ha drukket så mye», sa hun etter en stund «jeg håper jeg ikke sa alt for mye rart.» BJ lo, «du sa ikke så mye merkelig, kanskje bortsett fra den lange utlegningen din om at du skal gifte det med Dylan O'brien og hvordan bryllupet deres skal være.» Rebekka gjemte ansiktet hendene og rødmet «neiii, jeg snakket ikke faktisk om det?» BJ nikket og lo høyt. «Hvordan kunne du ville ha meg med deg hjem etter det?» spurte hun, fortsatt med ansiktet gjemt. «Selvfølgelig ville jeg det, jeg måtte jo redde den stakkars jomfruen i nød», sa BJ og latet som at han fektet mot en usynlig drage med stekespaden. Rebekka så opp og lo, «nei nå gir du virkelig Dylan hard konkurranae her.» BJ smilte kjekt, «selvfølgelig, jeg gir meg ikke uten kamp.» Han fortsatte å fekte litt før han så på henne, plutselig seriøs, «jeg hadde en utrolig fin kveld med deg.» Rebekka rødmet og smilte, «jeg også.»

Rebekka måtte etter frokost hjem igjen, og BJ måtte opp til studioet og hjelpe til å rydde opp. Rebekka skiftet tilbake til klærne hennes fra kvelden før og BJ fulgte henne til døren. «Jeg synes du er ei utrolig flott og søt jente, jeg håper vi kan møtes en gang senere også. Selv om jeg bare er en k-pop stjerne, og ikke Dylan O'Brien.» Rebekka lo og slo han i armen, «det hadde vært veldig koselig», svarte hun og addet ham på snapchat før hun dro.

Da hun hadde lukket døren igjen bak seg ble BJ stående igjen med sommerfugler i magen og smile.

Love drama - bFc fanfictionDonde viven las historias. Descúbrelo ahora