62

19 4 1
                                    

Owolav gikk fra møtet med et tungt hjerte, det føltes ikke riktig å avslutte å bFc, men om de andre følte at det var rett var det det som måtte gjøres. Hva skulle han gjøre nå da? Ta litt fri? Dra på en verdensreise? Huff, det var så mange muligheter, men det var bare en ting han virkelig ville gjøre: drikke julebrus igjen. Han tok en taxi til sykehuset, for en siste sjekk. Kanskje han hadde lykken med seg i dag? 

Fremme på sykehuset tok han mange undersøkelser, og ventet spent på svaret. Benedikte var en utrolig tålmodig lege, og hun likte Owolav veldig godt. Det hun ikke likte var å hele tiden måtte gi han så dårlige nyheter. Det var ikke første gang han hadde inntatt for mye av en matvare og utviklet en allergi, sist var det ansjos. Denne gangen trengte hun derimot ikke å overrekke triste nyheter, og hun smilte fra øre til øre da hun kom inn på venterommet til han. "Du er ikke allergisk lenger Owolav! Du kan drikke julebrus igjen!" Owolav hoppet i taket av glede, han kunne drikke julebrus igjen! Ikke mer alkohol og fyllesjuke, bare julebrus! 

Han dro straks rett på butikken og kjøpte 69 liter julebrus som han tok med seg hjem. Han fikk Ingeborg til å bake pepperkaker, også inviterte han Johanne på julebrus og pepperkakespising. Johanne var en særdeles sjarmerende jente, og han syntes hun fortjente litt julebrus og pepperkake. 

Johanne dukket selvfølgelig opp, hvem sier nei til gratis gommel liksom? Det var fortsatt tre måneder til jul, men det hindret ikke Johanne og Owolav i å pynte 420 pepperkaker. Var dette kjærlighet, lurte Owolav på i mens han så Johanne konsentrere seg om å tegne en melispenis på en pepperkakemann. Hun var utrolig pen, og det var noe så utrolig fengende og behagelig med henne. "Jeg liker å tilbringe tid med deg", sa Johanne etter en stund der de bare hadde snakket om masse rart "andre er så stressende, men med deg er jeg rolig." Owolav smilte "jeg liker å tilbringe tid med deg også", sa Owolav, og kjente varmen spre seg i kroppen. 

Love drama - bFc fanfictionWhere stories live. Discover now