Alıntı

2.1K 132 15
                                    

Oy ve yorumları unutmayın :)))

Haşimoğlu Konağı ahalisi avluda kahvelerini yudumlarken çalışanlardan biri Kadir'in yanına gelip kulağına:

"Ağam Baran Ağa çıkmış hapisten ve bu konağa geliyormuş" diye fısıldayınca bir hışım ayağa kalktı genç adam.

Kader dahil herkesin bakışları Kadir'e kaydı o an. Herkes kötü bir şey olduğunu anlamıştı ama ne olduğuna dair bir fikirleri yoktu.

Kadir hızlıca konağa girip elinde babasından yadigar silahla çıkınca kadınlar dehşet içerisinde ayağa kalktı. Dijwar Hanım:

"Oğlum noluyor bize de söyle."  Kadir:

"Baran Ağa çıkmış hapisten olan bu. Siz hepiniz içeri geçin ben meseleyi kendim çözeceğim."

Dicle korkudan ne yapacağını bilemezken Dizdar:

"Ben hiç bir yere gitmiyorum. O alçağın karşısında ben de yanında duracağım abi" dedi.  Kadir:

"Olmaz öyle şey. Bu erkeklerin meselesi. İçeri gir."

Kader şaşkınca genç adama bakıyordu. Daha geçen söylediği sözler geldi aklına.

"Biz doğulular size çok mu kaba, cahil görünüyoruz? Medeniyet sadece batıda değildir. Hatta birçok medeniyet doğuda doğmuştur. Ama tabi size göre biz zırcahil insanız. Hatta okuma yazma bile bilmiyoruzdur öyle değil mi? Elinden silah düşmeyen, töre de töre diyen, hobi olarak bilmem ne aşiretli kimsesini öldüren medeniyetsiz kimseleriz öyle değil mi? Biz ne anlarız şiirden?"

Şimdi bunları söyleyen adamla karşısında elinde silahla birini öldürmek isteyen adamın aynı kişi olduğuna inanmakta güçlük çekiyordu.

Dizdar gitmemek için abisine direnirken büyük konak kapısı ağır bir şekilde açıldı. Ve nihayet bekledikleri adam geldi.

Oy ve yorumları unutmayın :)))

KADER(Aşkın Urfa Hali) Watty2020Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin