Kader şaşkınca aralık kapının ardında dikilmiş odadaki ikiliye bakıyordu. Yatakta istirahat eden Kadir'in ilk kez şu anda gülümsediğini görüyordu uzun zamandan sonra.
Bahar'ın oturduğu sandalyenin kenarlarında parmaklarıyla oynamasından ne kadar heyecanlı ve mutlu olduğu anlaşılabiliyordu.
Kızın hızla oturduğu sandalyeden sandalyeden kalkıp Kadir'e yaklaştığını görünce o da aynı hızla kapattı kapıyı sessizce.
Arkasına bir iki adım attığında Ali ile karşılaştı. Ali:
"Zeynep. Abimin odasının önünde ne işin var? Yoksa abime bir şey mi oldu" diyerek odaya yöneldiğinde genç kızın onu kolundan tutmasıyla duraksadı.
Kader:
"İyi. Abin gayet iyi. Hatta belki de uzun zamandır bu kadar iyi olmamıştı."
Kader'in başını çıktığı odaya çevirmesiyle o da şaşkınca aynı hareketi yaptı.
...
Azad:"Rizgar!"
Kadının koluna girip sandalyeye oturttular. Azad:
"Rizgar iyi misin?!" Gülizar:
"Soru soracağına arabayı çalıştırırsana! Ne duruyorsun hadi!" İkazıyla Azad tam gidecekken konuşmakta zorlanan Rizgar onu durdurdu. Rizgar:
"A-Azad gitme. İ-iyiyim."
İkisi de şüpheyle baktılar ona. Azad:
"Emin misin? Bak hemen getirebilirim arabayı."
"Gerçekten iyiyim. Sancım vardı ama gitti."
Gülizar:
"Yine doğmuyor yani bu çocuk!"
Gülizar sinirle kolunu çekti kardeşinden.
"Hay sizin yapacağınız çocuğa!"
Yanlarından çekip gitti.
...
Bahar telaşla elindeki bardağı öksüren sevdiği adamın dudaklarına tuttu.
Bahar:
"İyi misin?" Kadir:
"İyiyim iyiyim merak etme."
"Azadabileei çağırabilirim istersen. İyi değilsen söyle."
"Gerçekten iyiyim Bahar otur lütfen."
Genç kız daha fazla ısrar edemeyip oturarak adamın komodine bardağı koymasını izledi sessizce. Ardından Kadir:
"İyi ki gelmişsin" deyince gülümseyerek, o da gülerek karşılık verdi gülüşüne.
Kadir:
"Edip Cansever, Atilla İlhan, Cemal Süreya, Turgut Uyar... Unutmamışsın sevdiğim şairleri" dedi kızın getirdiği kitaplara bakarak.Bir an başını kaldırıp ona baktı. Bahar'ın sadece başını salladığını görünce tekrardan kitaplara döndü.
Kadir:
"Kitaplar gerçek dünyadan uzaklaşmamı sağlıyor kısa süreliğine de olsa. Bu acımasız dünyayı hatırlamaktan çok unutmak mutluluk veriyor insana." Bahar:"O halde unut" dediğinde kıza baktı. "Acı veren her şeyi unut. Mutluluk veren şeyleri hatırla. Acı veren şeylerin peşinden koşma."
Kadi'in birkaç saniye ona şaşkınca baktığını görünce gözlerini kaçırdı hemen.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KADER(Aşkın Urfa Hali) Watty2020
General Fiction"Siz iki kardeş biraz şeysiniz. Yani şey..." Kader bir türlü doğru kelimeyi bulamıyordu. "Farklı." Neyse ki karşısındaki genç adam en uygun kelimeyi bulmuştu. Ve Kadir devraldı bundan sonra konuşmayı. "Biz iki kardeş farklıyız. Siyah ve beyaz gibi t...