12

162 3 0
                                    

Tania dapat rasakan seseorang telah berbaring disebelahnya, selimut yang menyelimuti Tania diselak dan dapat dirasakan Tania ada tangan kekar yang melingkar di pinggangnya, bersama tubuh yang dirapatkan dengan Tubuhnya..

Bauan Badan lelaki kuat dihidu oleh Tania...

Tania bukakan Mata perlahan - lahan. Sepanjang satu Hari, Munshi menghilangkan diri..mungkin merajuk kerana dimarahi Datuk pagi tadi..

Butir bicara Tania tidak tahu.disebabkan apa....Kerana selepas pertemuan tadi, Tania sibuk menguruskan permintaan Munshi..Namun sebaik sahaja Nasi lemak Dan Ayam berempah siap..

Munshi masih belum munculkan diri...Hilang..yang membuatkan Tania hampa, namun perasaan itu hanya terpaksa dikubur dalam diri Tania...

Setelah lewat Malam barulah lelaki itu pulang...

Kini Munshi terbaring disebelahnya....

" Saya dah masakkan Macam permintaan awak siang tadi. Awak hilang!" Dalam berbisik Tania meluahkan kehampaan dalam hatinya.

" Saya dah makan di luar!" Kedengaran halus suara Munshi membalas. Ringkas, namun dirasakan Tania, Pelukan semakin dirapatkan Munshi dengan keseluruhan Badan didekatkan.

" Kenapa Tak maklumkan Saya...kalau Tak..

" Sssssssh! " Munshi menyuruh Tania berdiam. Dia mahu menikmati saat- saat mereka bersama berdua...
Munshi tidak mahu menjawab segala persoalan Tania tentang apa yang terjadi siang tadi.

Tania yang memahami hanya mendiamkan diri Dan memejamkan Mata kembali..

" Engkau penat layan Aku?" dalam kesunyian Munshi bertanyakan soalan.

Tania yang mendengar Mula membukakan kembali Mata Dan memusingkan kepalanya sedikit bagi menghadap wajah Munshi..

" Kenapa dengan Hal itu?" Tania pelik..

" Engkau penat balik kesini setiap minggu?" Mata Munshi bulat dibukakan melihat kearah Tania..

Tania cuma mengigit bibir sambil tangannya bermain dengan rambut yang terlepas ditelinganya.. Dia masih Tak tahu untuk memberikan jawapan apa pada Munshi..

Semestinya dia penat...tapi Munshi benci dia...dan seluruh hidup lelaki itu ingin menyeksanya.. Jika dia tersalah cakap...dia juga yang akan dipersalahkan..jalan yang terbaik bagi Tania.. dia hanya perlu berdiam Dan bertenang.

Dengan sekulit harapan Malam itu mood Munshi Tak dirosakkan.

Kedua - duanya kembali berdiam Dan berbaring untuk melelapkan Mata...

" Kenapa bangun tadi...kedengaran suara Munshi semakin kasar Dan pernafasan yang semakin deras dipedengaran Tania..

" Ermmmmm...Saya nak tahu apa yang jadi"

" Datuk marah Aku tadi , sebab dia risaukan engkau, dia risaukan engkau  penat !" Sesekali Munshi mengeluh..

" Datuk marah awak sebab Saya?" Fikiran Tania kembali berfikir tentang Datuk Megat.." Tak sangka Datuk seorang yang prihatin.." Mata Tania dipejamkan Berharap perbualan Malam itu akan berakhir.

" Aku tahu engkau penat..Tapi esok engkau akan tinggalkan Aku lagi. Katil ini akan kosong.. Itu suatu tempoh yang lama Tania." Suara Munshi semakin deras ditelinga Tania, Dan dia tahu apa yang Munshi maksudkan..

****

" Saya pergi dulu!" Wajah Munshi kembali  ketat dalam minggu ini. Hal itu kerana Tania akan kembali ke Asrama. Tania Cuba mengambil hati Munshi, namun bila tiada reaksi. Tania mencari pendekatan lain.

TENANG..Where stories live. Discover now