" Awak Tak boleh buat Saya Macam ini? Saya àkan deal dengan peguam Saya!" Kali ini Joanna nekad, jumlah yang diberikan Johan dalam perceraian itu tidak berbaloi jadi dia datang untuk mengugut Johan..
" Okay, aku tarik balik tawaran itu Dan engkau takkan dapat apa - apa dari aku Joanna.." pap satu borang penceraian diletakkan Johan diatas meja Dan dipusingkan menghadap Joanna..
" Saya takkan Tandatangani borang itu selagi awak Tak berikan Saya apa yang Saya nak..Setakat 2 juta awak nak bagi Saya Johan..Semua itu Tak berbaloi..." Sinis bicara Joanna,mengingatkan Hari itu dia keluar dari Syarikat ini dengan malu ...jadi dia ingin Johan menerima nasib yang sama..
Keputusan penceraian ditangannya..selagi dia tidak Sign, perjanjian perkahwinan mereka masih sah...Johan masih suaminya, walaupun lelaki itu penyumbang utama Kewangan dirinya.
" Jangan main - main dengan Aku Joanna..Engkau pun tahu Hal ini Aku buat bukan dengan Suka - Suka... Aku Cuba sembunyikan Sifat sebenar Aku selama ini..memandangkan engkau nak lihat Sifat buruk aku..Dialukan..
Mari...Aku tunjukkan something...Senyuman sinis Johan terukir bersama satu Video dimainkan..
Watak utama dalam Video 18sx itu tiada laib...Joanna.." Melopong mulut Joanna melihat adegan dirinya sendiri dalam rakaman...tambah memalukan dia sendiri tidak sedar bila rakaman itu dibuat..
" Aku banyak lagi koleksi yang Aku boleh tayangkan...ternyata pelakon wanita dalam ini hebat, a lot Versi...
Tanpa berlengah Joanna Tandatangani borang penceraian.." serahkan semua itu pada Saya Johan. Saya dah buat semua awak nakkan..sekarang !" Mata Joanna terjegil menahan marah dengan tindakan Johan merakam setiap perbuatan dirinya..
" Here!"
Hubungan Kita Tamat....seperti dalam perjanjian, itu jumlah yang engkau àkan dapat..Go!"
Hushhhhhh! Joanna merengus geram sebelum dirinya keluar dari pejabat, Syarikat Dan hidup Johan...
Johan tersenyum puas...Satu perkara telah selesai dengan jayanya.. kini satu lagi
Perkara yang perlu dia lakukan segera..Satu panggilan dibuat Johan kepada Peguam Keluarga....Done with Joanna...Sediakan perjanjian perkahwinan Baru...Kali ini pengantinnya Tania..
****
Tanpa menunggu lama ..Seminggu selepas penceraian Johan Dan Joanna...Johan Dan Tania bernikah dengan berwalikan Pak Long Kamil..Kali ini wajah Pak Long Kamil yang paling bahagia dengan Pernikahan kedua Tania..
Majlis diadakan serba ringkas..namun Mewah...Tanpa Tania sedari, bagi merealisasi rancangan Johan membantu..Munshi turut dipanggil untuk majlis ..Namun bayang lelaki itu tidak kelihatan sepanjang perkahwinan berlangsung..
Aminah hadir bersama suaminya, bapa Johan..turut serta Datuk Johan,Anthony..
Kesemuanya kelihatan gembira terutama bapa Johan..
Namun bila Tania berhadapan dengan Aminah, Mommy Johan..
Tania dapat rasakan hubungan mereka dimasa akan datang akan menjadi sukar..Untuk tidak merosakkan majlis ..
Tania hanya berada disisi Johan dengan senyuman...
Walaupun dia tidak tahu...
Apa rancangan Johan selanjutnya..Majlis selesai...
Suite yang ditempah khas untuk pengantin ditempah Khas oleh Datuk Johan,Anthony sebagai menghargai cucu menantu Baru dalam Keluarga mereka..
Walaupun dia tidak berapa berkenan dengan pilihan Johan Kali ini...Tapi untuk kepemgingan Johan, Anthony tidak memilih..dia hanya harapkan Johan bahagia..Dan Tania, adalah seorang wanita yang dipenuhi kasih Sayang..
Dia dapat lihat dari Mata Wanita itu..
Bukan seorang wanita yang Mata duitan..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..