" Saya pergi dulu!" Suara Tania lemah...ruangan luar kereta terasa kosong..Rumah yang berada didepannya di pandang sepi...Jika Rina kesini, nampaknya dia àkan berdepan dengan persoalan Jila dengan apa yang jadi..
" Johan turun merenung rumah yang menjadi tempat tumpangan Tania sebelum ini... sepanjang Tania bekerja disitu dia Tak pernah ambil pusing dimana pekerjanya tinggal..tapi bila dia terkena dengan isterinya sendiri menjadi pekerja di bawahannya...Johan Mula memikirkan sesuatu, dia perlu ambil tahu tentang pekerjanya..jika terjadi sesuatu..
Pandangan Mata Johan dikalih kepada Tania Dan kawasan rumah sekitar...
Bila dilihat Tania tidak bercakap apa - apa dan Mula membukakan pintu kereta untuk keluar, tangannya isterinya ditarik untuk kembali keadalam kereta..
Perbuatan Johan menyedarkan Tania..
" Tiada ucapan selamat tinggal untuk Saya?" Johan mengusap wajah Tania secara lembut..
Tania melihat Johan dengan sekilas..tanpa bicara Tania hadiahkan satu ciuman di pipi..sebagai pengganti ucapan!"
Tubuh Tania yang ingin dijarakkan dari Johan dipegang kejap untuk tidak dibenarkan segera pergi.." Seminggu Tania, jangan lupa tentang itu?" Selepas berpuas hati, barulah Johan melepaskan tubuh Tania dari gengaman..
Tanpa melihat kembali kepada Johan, Tania hanya keluar dari perut kereta Dan segera bergerak ke rumah kediamannya untuk berjumpa dengan Jila...
Kereta yang membawa Johan pergi dengan laju mengikut seperti yang telah dipersetujui mereka berdua..
" Siapa yang hantar engkau ?" Belum sempat Tania membukakan pintu, wajah Jila telah tersembol keluar di depan pintu..
Tania terkejut sekilas namun masih bereaksi biasa dengan perlahan - lahan kasut ditanggalkan dari kakinya..
Soalan dari Jila dibiarkan, dia telah mendengar Ada nada - nada ketidakpuasan disitu.." Kenapa Tak jawab soalan Aku!" Nada Jila keras..
Tania memandang kearah Jila sekilas, sebelum tubuh berdiri terpacak di depan sahabatnya.. Tania masih tidak tahu apa situasi yang terjadi kini...tapi dia tidak menolak Jila telah mengesyaki sesuatu..
" Boleh Aku Masuk dulu? Di dalam Kita bincang Jila!" Dalam bicara Ada kelembutan dalam nada suara Tania..
Jila memberikan ruangan kepada Tania untuk melangkah ke dalam dengan tubuh disandarkan ke tepi pintu alang memberikan laluan..
Sebaik sahaja kaki Tania melangkah, Mata Tania telah disajikan dengan satu pandangan yang mengejutkan matanya..
" Apa yang berlaku?" Tubuh Tania menginjak kebelakang sebelum Mata memandang kearah Jila.. patutlah Jila Tak berganjak dari situ....Tania tahu Jila telah plankan sesuatu..
" Semua jawapan Ada pada engkau Tania. Engkau tahu apa yang engkau buat salah?"
Perwatakan Jila benar - benar seperti membencinya kini..Namun Tania mahu tahu sejauh Mana Jila membencinya tanpa mengetahui perkara sebenar.." Apa yang Aku buat salah, sampai engkau kemas semua barang Aku? Engkau halau aku, Jila?" Tania masih Tak percaya itu yang terjadi..tanpa penjelasan dari dia, Jila telah buat keputusan..keputusan Drastik yang tidak memihak kepadanya..Jila cuma Dengar cerita dari satu pihak, bagaiamana dengan cerita satu pihak yang lain..
" Ya Aku halau engkau? Aku Tak Ada sahabat selicik ini dalam hidup aku..Dalam diam, dalam naif engkau, kelembutan engkau..engkau kawan makan kawan! Jadi salah apa yang aku buat ini?" Jila meradang bila Tania masih bermain tarik Tali..segalanya telah terbentang..
" Rina Ada datang kesini, apa yang dia cakap?" Tania kawal semua emosi dalam diri..perkara ini dia tidak mahu terjadi, salah faham pada diri dia semakin kusut dalam perhubungan mereka sebagai sahabat..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..