73

63 2 0
                                    

" Bila Matthew jumpa Kita, awak kena pindah tinggal dengan Saya?"Johan tidak main - main..banyak Masa telah dibuangkan untuk dia dapat kembali ingatan yang telah ditinggalkan lama sebelum ini..

" Macam Mana dengan Rina dengan Jila, Johan...hubungan Kita?.. mereka masih Tak tahu.. perkara ini terlalu cepat untuk Kita berdua buat keputusan!"

Biarpun mengarut dirasakan bagi fikiran Johan... tapi itu perkara yang benar...bukan senang Tania nak ubah kehidupan Dan berita tentang hubungan mereka berdua didedahkan tiba - tiba...Reaksi Rina Dan Jila nanti..Itu yang Tania risaukan..

" Awak nak Tunggu apa lagi? awak nak Rina terus salah faham dengan awak Dan pertunangan Saya dengan Rina terjadi..tempoh tinggal hanya lagi Seminggu..?

Awak pilih, tamatkan sekarang atau awak mahu Rina benci awak bila semua nya terbongkar, bila dia tahu awak sebenarnya isteri Saya....Mana satu pilihan awak Tania..Kejam sekarang atau, awak kehilangan Rina selamanya..

" Johan bagi Saya fikir dulu perkara ini...Saya tahu apa yang awak fikir...tapi Rina, dia salah faham pada Saya dah lama..bukanya Baru seperti sekarang.."

"Awak takkan faham!"
Tania melarikan pandangan, Johan selamanya takkan faham..hubungan dia dengan Rina, Jila..nanti apa mereka àkan fikir pasal dia..

persahabatan mereka bertiga sejak dibangku sekolah lagi, bertahun....tapi Ada perkara yang dia simpan sendiri selama ini..
Masalah semakin bertambah, bila Johan, Rina suka...dia tiada halangan waktu dia benci Johan..

Tapi kini Tania telah sedar..
Siapa dia untuk melawan takdir apa yang terjadi..sekuat Mana dia bencikan Johan..
tuhan masih atur dia Dan Johan bertemu..
Perasaan Tania Tak dapat dielak..

Jadi Tania pilih apa yang telah ditakdir dalam hidup dia...sebelum semuanya terlewat...

Bagi Rina Dan Jila. Mereka juga tidak tahu kisah sebelum ini kenapa dia kembali..Dan sememangnya Dia milik Johan..

" Maksud awak Tania? Apa yang Rina salah faham dulu?"

" Kami cintakan lelaki yang sama ..Tapi Rina..

" Stop! Jangan cerita perkara lama yang Saya Tak nak Dengar"
Johan buat keputusan pantas..kisah cinta Tania Dan lelaki..sebolehnya dia tidak mahu tahu...dipadamkan terus dalam memori selamanya pun Johan Tak kisah.
Tania kini milik dia..

" Ini Hal penting bagi kami berdua, awak kena ambil tahu...?" Tania lemah dengan sikap Johan yang ambil mudah semua perkara...

" Dekat dengan Saya Dan selalu disisi Saya?jangan tinggalkan Saya lagi!" Tanpa diduga Tania, itu perkara yang bermain di fikiran Johan...dia Tak sangka Johan perlukan dia dalam hidup lelaki itu.. Sungguh Tania Tak sangka, kasih Johan sangat dalam..
Walaupun hilang ingatan Johan masih mahukan dia..hati Mana yang tidak tersentuh..

" Saya àkan buat semua itu, selalu disisi awak...tapi awak kena faham, hidup Saya dalam beberapa tahun ini bukan dengan awak lagi..saya perlukan Masa untuk jelaskan pada Jila Dan awak pun Johan kena jelaskan pada Rina, tentang hubungan Kita.."

" Pasal hubungan Saya....awak yang kena jelaskan pada Rina....dalam kes ini Saya Tak ambil peduli?"
Hal Rina dirasakan Johan Hal yang remeh temeh..
lagipun Rina kenal dia dalam keadaan dia hilang ingatan, jadi Rina kena bersedia dengan apa pun keputusan jika ingatan dia kembali..ditinggalkan adalah lumrah dalam hidup dirasakan Johan..

" Jadi awak nak lepas tangan, padahal awak yang mulakan dulu hubungan dengan Rina, bukan Saya?" Tania geram, bila semua dilepaskan dibahu dia seorang..

" Dia perempuan Dan awak perempuan...jadi awak tahu apa yang Rina Rasa..Kalau awak bagi Saya buat keputusan, Saya takut Saya akan jadi kejam...awak ingat saya nak layan Hal remeh temeh macam ini?"

TENANG..Where stories live. Discover now