" Johan!...
" Awak kena selamatkan Ethan!" Tania yang kelihatan lemah Mula bersuara perlahan - lahan menggunakan sisa kekuatan yang Ada."" Awak rehat dulu, minum air ini!" Satu botol minuman tenaga diserahkan kepada Tania untuk memulihkan diri sebelum dia membawa Tania dengan selamat dari perut kapal..
Perjalanan ke tempat persembunyian Tania sebentar tadi hanya membenarkan seorang sahaja dapat melalui kawasan itu..Jadi Johan tiada pilihan, untuk mereka berdua keluar dari dek dengan selamat. Tenaga Tania perlu dipulihkan terlebih dahulu sebelum langkah seterusnya diambil..
Tania hanya mengelengkan wajah, menunjukkan kedegilan diri..
" Tania...!" Johan semakin angin dengan sikap Tania melebihkan Ethan dari diri dia..Penerimaan Tania Dan Cara layanannya buatkan Johan sakit hati. Seakan - àkan kehadiran Johan tidak diterima sepenuhnya oleh Tania..
" Awak kena janji!" Tania semakin teguh dengan pendirian..Dia lebih rela pengsan dari Ethan menerima hukuman akibat kesalahannya..
" Apa yang penting sangat Ethan dari Saya !" Johan merengus geram dalam kemarahan diatas perbuatan Tania.. Tubuh Tania yang dalam ribaan masih dipegang kejap!
" Saya yang suruh dia bawa Saya kesini!" Tenaga Tania seakan muncul akibat ketidakpuasan hati Tania dengan sikap Johan.
" Kenapa dia tapi bukan Saya Tania!" Pegangan Tangan Johan mencengkam bahu Tania sambil menunggu jawapan..Semua jawapan Tania buatkan hati Johan semakin sakit..
" Awak sayangkan Joanna!" Dalam kemarahan Tania meluahkan segala yang terpendam..Mungkin situasi tegang mereka berdua, Dan keadaan yang serabut dalam fikiran, buatkan Hal itu mudah diluahkan...
" Jjoannna....Joanna! " Dahi Johan berkerut..." Awak buat semua ini sebab awak fikir....Saya.....mata Johan memandang tepat kearah Anak mata Tania bersama terukir senyuman...
Johan sedar akan sesuatu..
" Joanna!" Johan dapat rasakan sesuatu dalam hati, Dan dia gembira dengan segala tindakan Tania yang membuta tuli..
Tanpa membuang lebih Masa.." Saya buat ikut permintaan awak Tania, janji awak minum air ini."
" Betul awak àkan lepaskan Ethan, dia Tak bersalah dalam Hal ini...Saya sanggup terima hukuman itu Johan, semua salah Saya.." Tania dipenuhi keterujaan bagi menyelamatkan Ethan dari hukuman..
" Hmmm, Saya dah janji Dan awak tahu Saya pegang pada janji." Satu botol air diserahkan Johan kepada Tania untuk diminum.
Tania yang sememangnya dahaga segera mengambil botol yang diserahkan..dalam beberapa saat air dalam botol minuman telah selamat di dalam tekak Tania..
Kini tubuh Tania berjaya disandarkan sendiri tanpa lagi bantuan dari Johan..
" Awak dah bersedia dengan hukuman itu nanti Tania...Saya takkan bagi pengecualian pada awak tentang Hal ini.Awak pun tahu apa yang awak buat ini salah."
Tania hanya mengangguk kecil..
" Jangan lakukan lagi..." Johan memberikan amaran..
" Tapi ......apa hukuman itu?"
" Kita keluar dari sini selepas tenaga awak pulih dulu...Saya dah aktifkan sistem dalam kapal ini.Jadi sekejap lagi Kita takkan Ada masalah keluar dari sini.Cuaca Alan panas sekejap lagi..
" Hmmmmm!"
Johan memeluk erat Tania.." Jangan hilang lagi dari Mata Saya. Awak penting dalam hidup Saya!" Johan berbisik sambil ciuman diberikan kepada ubun - ubun kepala Tania..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..