77

60 2 0
                                    

Ting Ting! Ting Ting.......

Tania baru selesai menunaikan solat, kedengaran bunyi loceng kuat diluar..Tania heran, Setahunya dia, tiada sesiapa yang tahu dia disitu, Dan dia tiada memesan apa - apa di bawah tadi..

***

" Berapa Malam Puan nak menginap disini?" Pembantu Kaunter dalam suara yang lembut bertanyakan kepadanya.

Tania berfikir sebentar...tempoh dia bersama Johan Ada lebih kurang Seminggu sebelum dia kembali...Nampaknya Tania tiada lebih Masa untuk bersendiri..

" Saya Tak tentukan lagi.. !" Tania memberikan jawapan bersama senyuman. Satu Kad dihulur kearah pembantu, dia tiada jalan lain. Kali kedua kad itu digunakan kerana dia Tak banyak pilihan..

Dia masih belum menerima gaji sepanjang bekerja bersama Johan..Simpanan Tania telah digunakan sewaktu dia hidup sendiri..Kali ini terjadi sesuatu yang Tak disangka..

" Okay Puan, sesuatu dimasukkan ke dalam sistem Dan dalam beberapa saat sesuatu diletakkan diatas meja.
" Ini kad Puan Dan ini Kad ke bilik Puan! Selamat Datang!"

" Terima kasih," tidak menunggu lama Tania menaiki lift menuju kearah bilik!"

" Tania!" Lamunan Tania dikejutkan oleh seseorang di luar..

" Tania!, Buka pintu ini." Suara lelaki.

Telekung di wajah dibuka dan dia melangkah kearah pintu. Dia Rasa dia kenal suara siapa.

Dan semestinya..

Plak! Pintu dibuka..

Terpampang tubuh seseorang di depan Tania seperti dijangka.
" Johan awak intip Saya?" Senyuman Tania sinis memandang sesuatu yang Tak dijangka muncul dalam waktu ini..

" Awak Tak terperanjat Lihat Saya, awak Tak benarkan Saya masuk!" Tanpa tunggu Tania, Pintu hotel ditolak Besar oleh Johan untuk dia melangkah Masuk ke dalam..

" Apa awak nak Johan? Awak dah lupa perjanjian Kita?" Malas Tania mahu melayan, masalah dia dengan Jila Dan Rina belum selesai, timbul Pula masalah Johan...bila dia mahu dia sepenuhnya bertenang...tadi sewaktu solat dia tenang sepenuhnya..

Johan mengintai ke dalam bilik, timbunan telekung masih tidak dilipat, menandakan Tania baru habis solat.. itu alasan yang Johan dapat kenapa Tania lambat membuka pintu tadi..Rasa nak patah tangannya tadi memicit loceng..

Dia ingatkan tadi, Tania sorokkan sesuatu tadi..mungkin lelaki difikiran Johan..entah kenapa sejak dia tahu Tania isteri dia...dia jadi kuat cemburu...

" Saya datang nak lihat awak dekat sini..rindu?"

" Jangan nak main - main. Awak intip Saya kalau Tak awak takkan tahu Saya dekat sini?" Tania menunjukkan wajah Tak puas hati..

" Okay, Saya nak awak ikut Saya. Kita balik rumah ..Tak perlu awak tinggal dekat sini!" Johan terus ke topik utama kenapa dia kesitu...

" Awak ingat lagi tempoh itu..awak Tak hilang ingatan tentang tu Kan?" Tania memerli Johan..

" Saya hantar awak rumah Jila bukan Hotel, jadi perjanjian itu batal." Berwajah tenang tanpa kusutkan kepala..alasan telah Johan fikirkan sebelum ke situ..

" Saya perlukan Masa..!"

" Berapa lama awak nak jauh lagi dari Saya Tania..tak cukup lagi 3 tahun awak tinggalkan saya!" Alasan mudah yang dirasakan Johan àkan berjaya..

" Johan....sssàyà......

" Awak ikut Saya..disini awak takkan selamat!" Tanpa menunggu jawapan Tania , Johan telah kearah bilik Tania dan beg di atas lantai diambil untuk dia segera mengemas barangan Tania..

TENANG..Where stories live. Discover now