" Leman Mana Johan?"
Rina Cuba mengawal kemarahan , telah sejam dia menanti bersama Keluarga,begitu juga dengan Johari Serta Aminah...namun Johan masih tidak lagi muncul..." Mak Mana Johan, kenapa lama sangat." Rina resah, wajah kalut Leman sepupunya tadi buat Kan Rina heran...Memang satu pun dia Tak boleh harap dengan sepupu lelakinya itu, semua kerja kelam kabut. Dia cuma suruh melihat keadaan Johan, tapi Leman tetap teguh berdiri bersama mereka...
Arahan mudah dari Rina, tapi Hal itupun leman tidak faham..
" Sabarlah Rina, engkau ini buat malu akulah..Kejap lagi datanglah Johan tu. Adalah tu Tok Kadi nak bincang dengan Johan...Engkau ingat kerja batal - batal ini mudah waktu korang berdua nak nikah ini, dia tengah selesaikan masalah tadi lah ini."
Keruh wajah Mak Rina, pandangan tajam dilihatkan kearah suaminya, dia juga resah dengan segala yang terjadi...Kalau majlis Tak jadi, Mana Keluarga mereka nak letak muka..." Abang..lama sangat si Leman tu dekat luar, awak pergilah tengok - tengok apa yang jadi...manalah tahu kalau - kalau so Johan dah...
" Ishh, awak ini, Cuba fikir yang baik - baik. Awak tengok Rina tu Anak Kita.Dia dahlah resah sejak tadi, awak nak dia tanggung malu Pula kalau semua yang awak fikir tu terjadi..." Tajam mata Pak Senin memandang isterinya.Namun perasaan hati lelakinya sendiri tidak sedap..Banyak dari perkara yang terjadi membawa maksud yang tidak enak..
Dia sendiri Cuba menghalang perkahwinan Rina dulu dengan Johan..
Disebabkan dia tahu tentang status Johan yang masih suami orang, suami kepada Sahabat anaknya sendiri Tania..
Tapi itu semua pilihan Rina...
Telah habis mulutnya memberikan nasihat, tanggungjawab Dua Keluarga bukan mudah...dan Masa Johan untuk Dua isteri...namun Rina yang telah matang Dan Mempunyai pekerjaan hebat sendiri tidak lagi mendengar.. tetap memilih untuk Johan menjadi pasangan hidupnya..
Pak Senin terpaksa akur..
Dia telah nasihat..
Selebihnya terpulang kepada Rina...
Dia yang akan menentukan siapa Jodohnya..Dan Jika terjadi sesuatu di kemudian hari, bukan lagi Rina salahkan Keluarga Dan Juga diri dia..
Setelah memikirkan baik buruknya...Pak Senin berdiri.." Awak Saya pergi lihat dulu dekat luar, nampaknya Leman masih Tak muncul..Saya lihat apa yang jadi."
" Cepat sikit Abang!" Mak Rina semakin gelisah...Melihatkan wajah suaminya mengeruh, semakin kuat perasaannya tidak sedap..Dia hanya Berharap semua yang difikirkan tidak menjadi...
Sementara Johari Dan Aminah masih menunggu Setia....sesekali Aminah mengipas - ngipas tangannya ke tubuh menandakan dia kepanasan menunggu..Cuaca disini tidak sesuai dengan Tubuhnya, kulit putihnya Mula kemerah - merahan...membuatkan Aminah tidak selesa..
" Awak dah kenapa?"
Johari mengelengkan kepala bila dilihat Aminah semakin tidak selesa berada disitu..beberapa kali kedudukan duduknya diubah Cara.." Johari lama lagi ker Kita nak tunggu dekat sini..Ini cuma acara pernikahan Johan, kenapa Kita Tak pergi jer dari sini..Saya rimas panas!" Aminah sungguh tidak tahan..dia dapat rasakan Tubuhnya telah berpeluh seluruh Badan..
" Tunggu sekejap lagi...mungkin Johan perlukan dia menemani Kita..lagipun dia dah Tak Ada wakil bersama dia..dia datang seorang!" Johari memujuk dan dari reaksi Aminah, wanita itu sedang berfikir..
" Okay...akhirnya Aminah mengalah dengan lemah..Walaupun dia Tak selesa, namun disebabkan dia telah berada disitu, dia tetap terima dengan keadaan yang tidak selesa...
Langkah kaki Pak Senin laju sebaik pandangan mata Rina tidak dapat dilihat lagi...perasaan hatinya semakin gementar, dadanya berombak kencing dengan jantungnya berdegup tidak berhenti..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..