100

358 8 5
                                    

' awak bercakap dengan siapa?" Tania menoleh kekiri dan kekanan, namun mata Tania masih melihat kearah belakang, takut Ada tetamu disitu..

Huh! Matthew termangu...hmmmmm!
Awak Dengar apa?' Matthew melihat sekeliling...

" Tadi bukan awak bersembang?" Tania juga menjadi keliru...terlihat diamata Dan said mereka berdua tiada sesiapa ...

" Oh...Hmmmm! Awak mungkin Dengar Saya bacakan bacaan kesihatan Johan, bacaan di monitor, memang jadi tabiat saya!" Matthew mencipta alasan, tapi dia lega bila Tania menerima alasan yang diberi... namun tanpa disedari Tania, Mata Matthew sempat menjeling kearah Johan yang telah mematikan diri....pandai Johan dengan lakonan..akhirnya Matthew senyum sendiri...

" Oh!" Mungkin Saya yang salah Dengar...Saya ingatkan awak bercakap dengan Johan.....tapi bila difikirkan semua itu Matthew, itu satu perkara yang mustahil sekarang .....Agaknya sampai bila Johan àkan tidur begini Matthew" dengan sayu Tania melihat kearah Johan yang masih tenang dalam Lena yang panjang...

" Johan àkan pulih, mungkin dalam sehari Dua ini!"

" Saya pun harapkan Macam itu Matthew..Saya harap Ada keajaiban dalam hidup kami...itu pun kalau Johan masih ingatkan Saya!"

" Johan tentu ingat awak....!" Matthew berkeras...

" Mungkin...tapi awak sendiri Tak pasti Matthew...Kita Tak boleh menolak takdir.."

Bicara terkahir Tania membuatkan Matthew terdiam...ternyata Tania telah menerima takdir dengan semua yang terjadi...tapi dia masih tidak tahu bagaimana perasaan Johan pada dia...Jika Tania tahu Johan telah sedar dan masih menyayangi Tania, itu berita gembira buat Matthew....

Tapi dari bicara Johan tadi dan beberapa plan yang dirancang membuatkan hati Johan gusar...Matthew memandang Tania tanpa dia tersedar...

" Kenapa pandang saya Macam itu,?" Tania menunjukkan wajah segan, manakala tanpa disedari, Johan melihat keraah Matthew tajam...pandangan Mata Matthew kepada Tania membuatkan perasaan Johan membara tiba - tiba....Niat Matthew pada Tania dia juga tidak tahu, sebenarnya...

" Apa perasaan awak kalau Johan sedar dan pulih dari ingatan dia...Awak maafkan dia dengan perbuatan Johan lalu?" Matthew tidak bermaksud untuk memaksa Tania menjawab....tapi memandangkan Johan telah sedar, Dan Tania tidak tahu keadaan Dan kondisi Johan sebenar, Ini merupakan peluang yang baik dirasakan oleh Matthew...

Jawapan Tania àkan menjadi kunci dalam kebahagian mereka berdua nanti...Johan mendapat jawapan dari semua kesalahan lalu, dan Tania mendapat Cintanya kembali,. Jika jawapan Tania adalah seperti yang difikirkan....Matthew sangat gembira, Hal itu dirasakan satu kejayaan dalam hidupnya juga...

" Saya Tak pasti Matthew....Johan telah buat keputusan untuk kami berpisah sebelum ini....dia memilih untuk jauh dari Saya Dan tidak mempercayai Saya..dia pilih untuk bahagia dengan orang yang dia Cinta...Awak Rasa Saya Ada peluang untuk kembali?"

Tania senyum terguris...Ada satu perasaan yang tajam yang telah tersimpan lama dalam hatinya...

" Kalau Johan Tak bermaksud dalam perbuatan yang dia buat kepada awak selama ini Tania...awak masih terima dia.....awak pun tahu, dia Tak ingat siapa awak Dan hubungan dia yang lalu...Mungkin itu kesilapan terbesar Johan dalam hidup dia?"
Hati Matthew resah, dari pandangan mata Tania...Seakan Tania kesitu hanya disebabkan sesuatu, bukan sepenuhnya disebabkan Johan Dan alasan Tania hanya dia yang tahu...sesuatu yang semakin gusar dalam fikiran Matthew,jika perkara itu adalah benar...

"Entahlah....tapi Kami berdua dah buat keputusan Matthew...Apa lagi yang nak dibincangkan? Berapa lagi Saya mahu menunggu, awak pun tahu apa yang jadi sebelum ini, walaupun kami berdua kembali bersama, tapi awak Rasa semua orang akan bahagia...Saya cuma harap hubungan kami baik, selebihnya Saya tidak berikan harapan besar..segalanya berkemungkinna.!"

TENANG..Where stories live. Discover now