68

61 2 0
                                    

" Arggghhhhh! Aku penat hari ini!" Tania mengeluh sambil badan dibaringkan ke sofa..

" Engkau jangan lupa Hari ini Tania. Lepas maghrib hantar Aku!" Jila mengingatkan sambil mengelengkan kepala melihat Tania yang telah melelapkan Mata.

" Engkau nak pergi Mana?" Dalam terpejam hanya suara Tania yang masih berbunyi.

" Aku Kan Malam ini Ada majlis Syarikat, engkau kena hantar dengan ambik Aku." Malas Aku nak parking nanti. Lagipun Aku dah cakapkan pasal benda ini minggu lepas. Engkau pun dah setuju.."

Tiada jawapan...

Tania!
Engkau Dengar Tak Tania cakap aku ini!"

Suara kuat Jila buatkan lena Tania terganggu..Mata Tania membulat terbuka.

" Engkau cakap apa?" Perlahan - lahan tubuh yang terbaring tadi didudukkan..Rasa mengantuk Tania tadi Serta merta hilang.

" Malam ini..majlis Syarikat Aku. Engkau jadi ker hantar Aku nanti. Nampak Macam engkau letih!" Timbul Rasa kasihan dalam diri Jila, bila tidur Tania diganggu. Jika Tania tidak dapat menghantarnya, jila tiada pilihan, dia perlu pandu sendiri ke hotel, tempat dimana majlis syarikatnya diadakan.

" Aku hantar engkau...tadi Aku penat sangat. Kejap lagi lepas Aku Mandi, Segar baliklah tubuh Aku ini. Jangan khuatir, engkau bersiap jer. Ikut plan asal!" duduk Tania telah tegap dari Mata yang mamai sebentar. Tania cuma melepaskan lelah yang masih tertinggal dalam diri.

" Okay! Aku dah masakkan siap- siap Malam ini untuk engkau Tania. Maaf engkau kena makan seorang Malam ini!"

" Iyelah...dah lah selalu tengahari pun aku makan sorang - sorang. Malam ini pun Aku kena makan sorang - sorang lagi. Nasib aku!" Muka Tania mencebik..

" Aik..Rina Tak temankan engkau makan dengan dia?korangkan satu pejabat?" Jila tahu sebentar tadi Tania cuma main - main mengusik.

" Diakan Ada kawan lelaki dekat pejabat, bos kami. Jadi takkan Aku nak kacau daun dia dengan Johan!"

" Apa salahnya, ...tapi bila difikirkan balik. Mungkin Rina mahukan privacy dengan hubungan mereka berdua. Jadi Tania terpaksa makan sendiri. " Kesian Tania"

" Engkau nak aku hantar jam berapa ini?"

" Jam 8.00 Malam.. lagipun hotel tu dengan rumah ini bukan jauh pun, cuma 20 minit dari sini." Jila mengagak jarak, dia sendiri pun Tak pasti sebenarnya. Tapi tiada masalah pun kalau terlewat.

" Majlis Mula jam berapa?" Tania mengeliat malas, membetulkan kembali tulang - temulang yang lenguh - lenguh dari tadi.

" Mungkin dalam jam 9.00 Malam." Rina membalas..

" Engkau tahu jalankan Rina, nanti engkau tunjukkan dekat Aku!"

" Hmmmm, nanti sementara Aku dalam majlis engkau nak lepak Mana? atau engkau balik rumah Tania?" Jila ingin mengetahui aktiviti Tania sepanjang dia tidak berada bersama Tania.

" Aku Tak fikir pun tentang perkara itu lagi. Mungkin lepak restoran.. nantilah Aku fikir!" Tania Malas nak serabutkan fikiran. Masalah yang telah tersedia Ada pun dia sukar nak handle.

" Jangan lupa telefon Aku kalau jadi sesuatu Tania.." Jila Tak lupa titipkan pesanan.

Jila telah dihantar ke majlis mengikut masa, walaupun sedikit terlewat, namun masih sempat..kelihatan masih terdapat orang - orang kenalan Jila di ruangan sekeliling bangunan..

Selesai menghantar Tania terus bergerak dari situ, dia masih berfikir mahu kemana...Masa yang terluang Malam ini Tania tapi Tania masih belum mendapat idea dia mahu habiskan Masa di Mana..

TENANG..Where stories live. Discover now