31

110 2 1
                                    

John melihat kearah sebuah rumah usang berdekatan sebuah Tasik..Disana dia telah dimaklumkan tentang sesuatu yang dia ingin lihat dengan kepala Dan matanya sendiri.. Dia telah cukup menahan perasaan, 6 bulan perkahwinan dirinya dengan Joanna tidak menjanjikan apa - apa..
.
Tidak berjauhan dari rumah Tasik adalah Rumah Agam Johan...Pintu Gerbang Besar yang menjadi laluan utama tertutup dengan sendiri selepas dia keluar dari kawasan itu tadi...

Wajah tenang Johan Malam itu menyimpan segala kedukaan dalam hatinya..dia seorang yang sibuk sepanjang Hari..sepanjang 6 bulan perkahwinan dia dengan Joanna, beberapa Kali sahaja mereka bertemu...melunaskan segalanya antara mereka...

Sebaik dia dia mendapat berita pertama..dia telah bersabar, tiada satu yang terlepas dari pengetahuan Johan...
Dia Mempunyai sikap berhati - hati Dan tidak mudah percaya kepada seseorang...
Belum sempat dia memberi Kepercayaan kepada Joanna...tembelang wanita itu pecah...

Dia telah memberikan peluang kepada kedua - duanya Dan dia telah Cuba berubah namun dari segala cerita yang dia terima sebaliknya...

" Sir disini!" Seorang lelaki yang turut sama bersama dengannya menunjukkan arah kepada Johan.

" Hmmmmm!" Suasana sejuk membuatkan pernafasan Johan berasap.Untuk itu dia kurangkan bercakap lebih kepada tindakan Dan tumpuan..

Berhati - hati mereka tiba dirumah usang ditepi Tasik..Kelihatan cahaya lampu menerangi dalaman rumah..Namun suasana luar masih bergelap...Melalui cahaya Dan dari tingkap Cermin, Johan dapat melihat seseorang..seseorang yang dia tersangat kenal sedang Make Love dengan seorang lelaki..

" Siapa lelaki itu?" Pandangan Johan sepenuh perhatian pada segala tindakan pasangan sejoli yang sedang memadu Asrama di sofa ruangan tamu.

Lelaki yang bersama Johan menyeringi menunjukkan kesukaran untuk memaklumkan Hal itu kepada Johan.." Teman lama!"

Jawapan itu membuatkan Johan menganggukkan kepala..faham.

" Tunggu disini sehingga selesai Dan setelah selesai awak boleh pergi."

Johan yang melihat segalanya mulai berfikir dalam kepalanya...Kenyataannya dia tidak merasakan apa - apa tentang kecurangan Joanna terhadapnya.Dia hanya menganggap ketiaadan Joanna nanti adalah satu proses untuk dia Dan Joanna menjalani kehidupan seperti sebelum mereka berkahwin..

Dia lelaki yang hidup dalam hubungan "One Night Stand" telah ramai wanita menjadi peneman tidurnya sebelum dia peristerikan Joanna..

Tapi dia Cuba berubah kepada kehidupan Baru dengan mengahnwini seseorang wanita dari pilihan Ibunya..Dia tidak mengharapkan wanita itu Cinta kepadanya..Tapi dia cuma harap wanita itu akan Setia Dan menunggunya..dia mahukan sebuah Keluarga..Keluarga yang dia tidak dapat dari hidup sebelumnya..

Ibunya Aminah pernah curang kepada bapanya
..sesuatu yang tidak boleh diterima oleh Johan, Dan kerana itu dia sentiasa mencari pasal dengan Ibunya..Mengingati arahan Aminah kecuali Perkahwinan dia dengan Joanna..yang kini dirasakan Johan kesilapan terbesar dirinya kini..

Joanna sama seperti Ibunya..tidak boleh dipercayai..

Johan hanya mempercayai bapanya yang berketuruan  melayu..tetapi sayang disebabkan Keluarga Mommyna seorang berharta membuatkan Bapanya tidak Ada kuasa membuatkan keputusan..

Bapanya membuka perniagaan sendiri Dan Syarikat bapanya setanding dengan Syarikat antarabangsa yang lain namun Syarikat itu masih kecil berbanding Syarikat yang dimiliki oleh Datuk Johan..

Tapi kesungguhan bapanya Dan sikap ambil berat bapanya yang merupakan seorang penyabar membuatkan Johan begitu sayangkan bapanya..

Kerana terdapat masalah Keluarga...dari kecil Johan dibesarkan oleh Datuknya..Sir Jonathan..Memandangkan Datuknya seorang yang Kaya dari sebelah Ibunya, segala kekayaan Datuknya dimiliki oleh Johan, Dan jawatan yang disandang sekarang adalah milik Datuknya sebelum ini..

TENANG..Where stories live. Discover now