57

67 1 0
                                    

" Jila!" Tania memujuk..

" Okay...Shah Ada datang Sekolah Kita dulu, tapi engkau Tak Ada Tania..Lepas tu engkau hilang macam itu jer..aku dengan Rina Tak tahu engkau kemana?"

" Jadi...?" Tania Cuba memahami maksud yang disampaikan Jila..Kedengaran cerita mereka dulu masih Samar..

" Rina dia... Jila kelihatan serba salah untuk menceritakan kisah selanjutnya..

" Dia apa Jila? Kening Tania berkerut bersama fikiran Cuba memahami apa yang Baru disampaikan Jila...

Tania semakin tidak sabar..." Kenapa engkau Macam susah sangat nak beritahu aku pasal Rina dengan Shah..Ada benda yang aku Tak tahu ker..Aku janji Aku Tak marahkan engkau, walau apa pun yang engkau rahsiakan dari aku.. Janji?"
Dalam hati Tania dia sangat  harapkan cerita sebenar dari kejadian dulu..Apa sebenarnya yang dia telah terlepas..
Dia mahu mengetahui apa yang dirahsiakan selama ini dari pengetahuan dia..

" Rina sebenarnya dia pun....s..sukakan Shah Tania. Keluarga Shah dengan keluarga Rina baik...Bila Shah tukar Sekolah dulu...Aku Rasa sedap dia mahu elak dari Rina..

" Engkau pasti ker pasal tu Jila..Pasal perasaan Rina pada Shah!" Tania bagaikan tidak percaya..

" Rina Tak pernah luahkan pasal itu dekat itu...tapi yang Aku tahu, Dia putus harapan dengan Shah waktu itu..bila Shah ambil keputusan keluar dari Sekolah Kita.... Lepas itu!...

Lepas itu apa yang jadi?" Tania semakin hilang  sabar menanti.. Penemuan petang tadi bersama Shah Tak banyak cerita yang dibincangkan mereka berdua..Hanya cerita pelik dari Shah, yang buatkan perbualan mereka berdua berhenti..

Lebih kepada Salah faham..

" Aku harap apa yang aku ceritakan ini, engkau boleh nilai sendiri..Shah pernah datang sekali Cari engkau dekat Asrama dulu..waktu tu aku Baru habis kelas malam ulangkaji dengan Mila..Aku nampak Rina dengan Shah..Aku Dengar semua perbualan Rina pada Shah..aku Tak pasti benda ini aku patut cakap dekat engkau Tania..Lagipun benda Ni dah lama jadi.." Jila mengeluh berat...

" Apa mereka bualkan?"

" Engkau dengan Rina kawan Aku Tania..Jadi Aku serba salah..aku tengah - tengah..Aku tahu pasal hubungan engkau dengan Shah..tapi dalam Masa yang sama..aku kesiankan Rina..."

" Maksud engkau Rina pun sukakan Shah.." Tania tergamam..Seingat dia..Rina Tak pernah nak tunjukkan perasaan hati dia Dan luahkan pasal Hal itu pada dia...
" Kenapa aku Tak perasan!"bicara Tania dalam hati..

" Tania..Shah sebenarnya datang Malam itu Cari engkau..dari perbualan yang Aku Dengar, Rina maklumkan Shah, engkau dah berpindah Sekolah, langsung Tak Ada khabar berita dari engkau..situasi engkau, sama macam situasi Shah..engkau pindah Sekolah ikut sedara engkau. Itu yang Rina tipu Shah..

" Kenapa Rina buat Macam itu...Aku Tak tahu kalau dia pun Suka Shah Jila.." Tania mengigit bibir, menyesal kerana dia terlepas pandang tentang perasaan Rina pada Shah.. Mereka bertiga telah kenal lama.. Tania Tak tahu kalau Hal itu keruhkan keadaan mereka berdua..

" Aku minta maaf..Aku Tak tahu nak cakap apa Tania..Rina paksa Aku rahsiakan Hal ini..Kebetulan engkau Tak Ada Malam itu..Engkau ikut Abang sepupu engkau..Jadi cerita Rina Macam betul...

" Ohhhh...Tania tergamam..Abang sepupu yang dimaksudkan Jila adalah Munshi..Tak banyak yang dia boleh ubah pada Malam itu jika dia Ada di Asrama..Hubungan dia Dan Shah tentu lebih bermasalah jika mereka berdua ditakdirkan bertemu..

" Aku pun tersilap sama dalam Hal ini..Aku Tak salahkan Rina, Jila..Mungkin dia Ada sebab dia sendiri..." Tania mengeluh berat..

" Sebab itu aku Tak nak maklumkan engkau pasal Hal itu.Aku Tak nak persahabatan Kita putus.. Aku tahu Cara Rina Salah, tapi Tania...Aku betul - betul Sayang persahabatan Kita, Aku Tak nak sebab Shah Kita gaduh..

TENANG..Where stories live. Discover now