Satu memo dipegang Tania terkepit di jari...satu tempat yang Tania rasa dia perlu dapatkan penjelasan..
Setelah tiba...pintu diketuk kasar...setelah mendapat Kebenaran disitu...Tania berdiri, Dan tanpa menunggu disapa...Tania mulakan percakapan.
" Apa ini Johan?" Satu lembaran di lempar Tania. Kalau ikutkan hati dia nak lempar pada wajah Johan...Tapi memandangkan fikiran Tania masih waras, dia tetap bersabar walaupun kesabaran Tania dah tinggal senipis bawang...
" Trip!" ringkas jawapan Johan tanpa Ada penjelasan.
" Untuk apa?" Berkerut dahi Tania..Kalau dah Hari - Hari berkerut..cepatlah dia tua.. Tania Tak faham, untuk apa dia terlibat sama..
" Penghargaan pada pekerja?"
" Awak Tak main - main...tempat ini saya Tak pernah jejakkan kaki. Lagi satu Saya Tak minat mendaki..yang kedua kenapa Saya?....yang keti.
" Keempat, itu arahan!Jadi ketiga Dan alasan awak itu semua, boleh buang ketepi..Kita semua akan pergi! Keputusan Saya muktamad!" Tak sempat Tania habiskan ayat, semua perkataan yang keluar dari mulut Johan buatkan mulut Tania terkunci..
" Kenapa Saya kena ikut sama?" Tania rasa Johan Ada agenda tersendiri...agaknya ciuman terakhir mereka berdua dah ubah Johan dari hilang ingatan kepada Gila..
" Temankan Rina...disana Saya takkan selalu Ada disamping dia. Jadi awak tolong tengok - tengokkan dia..awak jangan risau tentang minat awak Tania?"
Tania kembali berpaling kepada Johan.."tetiba jer dia tahu minat Aku!" Apa maksud awak Johan?'
" Awak akan berminat Dan jatuh Cinta pada pemandangan Alam disana!"
" Saya boleh lihat pemandangan lebih cantik dekat Google! Image." Tania memberikan maklumat details untuk sakitkan hati Johan balik.. tanpa melihat Johan, Tania keluar...perasaan Tania masih Tak puas hati..Dia kerja disitu bukan sebagai Baby Sitter kena jaga Rina, Dan Besar panjang dah kawan Aku tu!" Semakin difikirkan , Tania semakin geram..
Lagi 2 minggu meraka akan kesitu..sempat ker?" Memang Johan dah Tak waras, Mana pernah Tania mendaki bukit.. ketinggian yang àkan mereka daki dah buatkan Tania mendongak penat...siapa punya idealah ini? Penghargaan pekerja pergi Trip...Tak membantu langsung!" Sempat Tania mengutuk idea Johan yang dia rasakan mengarut..
Johan yang melihat Tania pergi dari biliknya, bersandar sambil kerusi di goyangkan kekiri Dan kekanan.." mujarab ker agaknya dengan idea Matthew? betul ker Aku suka mendaki bukit sebelum ini....Tak pernah Pula aku mimpi bukit, atau pemandangan dari kawasan itu.. harap- harap pemandangan kawasan itu tidak menghampakan!"
" Tania, semalam aku Cari engkau. Engkau pergi mana?" Rina datang kearah Tania, Dan Tania tahu apa yang bermain di fikiran Rina..
Seperti yang ditunggu Tania, Rina hadir seperti yang dijangka..
" Jam berapa engkau Cari aku?" Semua yang terjadi semalam kembali terimbas perlahan - lahan di memori Tania..
"Petang jam 3. Engkau pergi Mana?" Rina mendapatkan duduk di depan Tania. Menandakan perbualan mereka berdua akan panjang..
"Bilik Johan! Dia panggil Aku kesana?" Reaksi diwajah Rina berubah...
" Aku pun pergi Cari engkau dekat sana, tapi aku Tak nampak pun engkau. Johan kata engkau dah keluar dari bilik dia?" Suara Rina masih ditenangkan dalam perbualan..
....tapi aku memang Ada di bilik Johan, ..mungkin engkau Tak nampak Aku!
Serius wajah Tania bersama reaksi Johan wajah yang dia memang Tak main - main.." Tapi Aku kesana Dan Aku Tak nampak engkau Tania....!" Berubah wajah Rina ...
Melihatkan wajah Rina yang berubah Tania terpaksa menghemburkan ketawa..." Aku main - main jer lah..semalam Aku Ada, mungkin waktu engkau Cari aku, aku dekat sekitar sini...Syarikat ini Besar, belum semua tempat Aku menjelajah..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..