" Awak nak apa?" Sebaik Tania tiba terus soalan itu terpancul dari bibirnya.
" Masuk dulu dalam kereta ini. Engkau nak seluruh Asrama ini tahu ini." Mata Munshi tajam dalam nada serius memandang kearah Tania.
" Munshi! Awak tahu Tak sekarang dah jam berapa? Esok pagi Saya dah nak ke kelas. Awak nak bekerja." Tania masih menunjukkan Tanda protes tidak mahu mengikuti telunjuk Munshi.
" Masuk"...kali ini arahan Munshi hanya dari matanya.
Melihatkan sikap Munshi yang masih tidak mahu mengalah, Tania turutkan. Tubuh Tania Lolos Masuk di bahagian penumpang kereta Munshi.
Sebaik tubuh Tania berada disebelahnya, Munshi senyum sinis. Kereta dipecut laju meninggalkan Asrama Dan Sekolah Tania.
" Engkau tahu Aku nak bawa engkau Mana Malam ini?" Munshi sengaja memancing Tania, dari sikap Tania yang hanya mendiamkan diri, Munshi tahu Tania marahkan dirinya.
" Awak selesaikan apa awak nak buat dulu dekat sini lepas itu hantar Saya balik. Saya masih Budak Sekolah Munshi." Tania mengingatkan suaminya, jika lelaki itu terlupa.
" Aku nak bawa engkau jalan - jalan dengan Aku. Itu permintaan engkaukan. Engkau pernah cakap Kita Tak pernah keluar bersama. Sekarang tengok, aku bawa engkau" Munshi melirik kearah Tania, dari reaksi Tania terlihat Ada kejutan. Kejutan yang membuatkan Munshi lebih bahagia dalam hidup dia.
" Awak bawa Saya jalan tengah Malam macam ini? Uishhhhh..Tania mengeluh. Berapa lama lagi Saya nak temankan awak?" Tiana memerli, dia tahu Munshi sengaja mahu menyeksa hidup dia. Memandangkan esok Hari persekolahan, Hal itu lebih menguji ketahanan mental Dan fizikal Tania.
" Aku dah kaji tempat Menarik dekat sini. Kita pergi makan, jalan pusing- pusing lepas itu Aku fikir apa aktiviti Kita seterusnya.." Munshi senyum sinis.
" Awak makan seorang Saya Tak lapar!" Tania menunjukkan protes. Semakin dilayan Munshi, perangai pembuli lelaki ini semakin menjadi.
Dia ingatkan Hari ini dia dapat tidur dengan tenang Dan Aman. Namun sebaliknya yang terjadi.
" Kita dah sampai, Jom." Munshi keluar dari perut kereta. Namun kelihatan Tania masih tidak berganjak dari tempat duduknya.
" Kenapa Tak keluar lagi? Jomlah." Pintu disebelah Tania telah dibukakan oleh Munshi dari luar.
Sekeliling kawasan dipandang Tania bagaikan tidak percaya dengan helah Munshi.." awak kata nak pergi makan, ini hotel?" Tiana menyesal kerana mengangkat telefon panggilan dari Munshi tadi.
" Kita makan dulu, lepas itu Aku fikirkan selanjutnya. Jauh aku datang kesini semata - Mata nak jumpa engkau Tania. Takkan engkau nak hampakan Aku."
" Munshi.. Saya betul - betul penat. Esok Saya kelas pagi..Tania masih mencari alasan.
" Sssssssh! Kita bincang di bilik nanti. Aku janji sebelum pagi aku hantar engkau Tania. Sebelum mereka syak apa - apa. Bertenang Kita makan dulu..
***
" Awak dah Gila ker Munshi, kalau kawan - kawan Saya Tanya apa Saya nak jawab." Tangan Tania mengosok - gosok kesan Merah di lehernya yang Baru dibuat Munshi malam tadi.
" Budak... banyak cara nak hilangkan benda itu. Tutup dengan tuala ataupun Google.." Munshi tersenyum melihat gelagat Tania yang cuak.
" Hantar Saya balik Asrama sekarang Munshi, Saya takut lambat sampai Sekolah nanti. Baju Saya semua dekat Asrama." Tania bergegas untuk segera pulang ke Asrama Dan matanya melihat kearah sesuatu.
" Awak tinggal lama ker dekat sini?" Pandangan Tania beralih kepada Munshi. Dia terlepas pandang semalam sehinggakan tidak perasan sesuatu yang penting disitu. Bagasi Munshi.
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..