Sebelum pagi Johan menghilang dari sisi Tania...Itu menjadi rutin Johan setiap Hari memandangkan emosi Tania yang belum stabil sepenuhnya..
Tanpa mengetahui Johan menemani dirinya setiap Malam...Tania masih membenci Johan, tanpa mahu melihat wajah lelaki itu....
Setiap kemunculan Johan, reaksi Tania àkan berubah emosi secara tidak waras..Untuk memulihkan keadaan Tania yang semakin lemah, Doktor terpaksa mengambil pendekatan lain untuk tidak membenarkan Johan hadir menemui pesakit..iaitu Tania..
" Macam Mana dia sekarang, bukan sebelum ini dia cuma perlu ambil Masa hanya 2 minggu.. Kenapa telah 2 minggu masih tiada perubahan!" Johan bicara dengan sinis, dia dapat rasakan Ada sesuatu yang tidak kena dengan emosi Tania...bila Tania berubah sikap bila dia muncul..
Hal itu sangat menyakitkan hati Johan...bukan keadaan ini yang dia mahukan untuk hubungan mereka berdua..
" Semua bergantung pada kekuatan dalaman pesakit Sir John...Jika pesakit tidak kuat hadapai kehilangan, masalah ini àkan berlarutan..Pesakit kena sedar dengan segala yang terjadi di sekeliling dia..Dan perlu menerima semuanya secara realiti..
Jika pesakit masih tidak boleh menerima kenyataan apa yang terjadi...masalah itu àkan lanjut..Dan peluang pesakit pulih akan mengambil Masa yang lama.. Doktor mengelih berat dengan kondisi keadaan Tania yang masih belum menerima hakikat tentang penguguran yang dijalankan...
"Berapa lama?" Johan dapat rasakan itu sahaja yang diperlukan untuk Tania pulih..Menjauhi Tania buat sementara waktu...
" Sekarang ini Puan Tania anggap Sir John musuh dia...Keadaan pesakit yang mengalami keguguran adalah berbeza.. lebih - lebih lagi pesakit dipaksa melakukan pembedahan itu..Pn. Tania masih belum menerima hakikat, disebabkan itu Saya ditugaskan disini...
" Esok kami akan bawa Dr. Matthew kesini..Dia akan mengambil alih kes Pn. Tania.. Dia Ada hubungan yang baik dengan pesakit Dan Keluarga Sir John..Itu jalan yang Paling baik...
" Hai! Kenal Saya lagi?"
Tania hanya termenung panjang sambil pandangan mata yang dilontarkan tadi di ruangan jendela dialihkan kearah seorang lelaki...
" Awak nak jawapan sekarang atau nak tunggu Saya jumpa dia?" Tania membalas jawapan dengan Soalan..
" Siapa yang awak tunggu?" Mathhew dapat rasakan emosi Tania terganggu Dan dia hidup dalam dunia fantasi yang direka sendiri oleh Tania..
" Anak Saya! Awak seorang yang baik atau lelaki yang jahat?" Senyuman Tania penuh bermakna bersama aliran air mata yang mengalir laju dipipi..
" Awak pilih....tapi Saya tiada semasa sebelum ini..semasa awak kehilangan apa yang awak tunggu!"
Tania mengangguk laju." Jadi awak lelaki yang baik......Matthew!" Tania tersenyum sambil memejamkan mata untuk tidur..
" Thanks...sebab masih ingat Saya!" Selimut ditarik kearah Tania.. awak rehat dulu, nanti Kita bicarakan lagi..." Matthew melihat kearah gadis yang hilang arah dalam hidup..dia sangat bersimpati dengan nasib yang menimpa Tania..
beberapa bulan yang lalu dia hanya hadir dihadapan Tania untuk merawat...Namun kini dia hadir untuk menjadi seorang yang dipercayai oleh gadis itu Dan juga sebagai perawat..
Matthew tinggalkan Tania sendiri untuk gadis itu mencipta Kepercayaan dalam diri..Dia tahu emosi Dan fizikal Tania lemah.. permulaan dalam perjumpaan mereka semula, penerimaan Tania adalah satu perkara yang positif untuk gadis itu pulih..
Perlahan - lahan pintu ditutupkan oleh Matthew untuk tidak menganggu Lena Tania.. dia telah dikhabarkan oleh Petugas yang mengawasi bilik itu bahawa Tania adalah pesakit yang sukar untuk dilayan karenah Dan suka memberontak..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..