100

198 3 0
                                    

Tania tenang berada disisi Johan, suasana masih sunyi, hanya yang kedengaran suara mesin pernafasan yang fungsinya membantu Johan atau sebaliknya...
Bacaan yang tidak difahami dilihat disudut kiri Johan, beberapa Bacaan terlihat jelas....Johan sedang bermimpi di dalam Lena yang panjang...

Plak!"

Pintu dibuka dan kelihatan Dua wanita yang cukup dikenali berada bersama..Ketiga - tiga mereka saling berpandangan Gugup, Dan terkejut dalam Masa yang sama...

" Engkau buat apa datang sini?" Tajam mata Rina memandang kearah Tania...di belakang Rina kelihatan Aminah yang telah menampakkan wajah yang bengis.

" Siapa yang benarkan engkau masuk sini?"
Kini giliran Aminah Pula yang bertanya berang kepada Tania..

Tania hanya mendiamkan diri, dia Baru tiba disitu.... Jejak sahaja kakinya ke negara itu, dia terus pergi menemui Johan..mahu melihat situasi Johan bagaimana....Segala maklumat telah Tania dapatkan dari Johari...

Dia tidak menyangka mereka bertiga akan terserempak pada pagi ini...Setibanya dirinya disitu, Tania melihat tiada orang lain disisi Johan, dia menapak  secara perlahan kearah Johan...Namun belum sempat dia berada disisi lelaki yang sedang terbaring , dia telah dikejutkan dengan situasi itu...

Langkah Tania terpaksa berhenti, hanya Renungan Tania yang masih menemani Johan dalam pembaringan...

Malas lebih merumitkan keadaan Tania mengundurkan diri. Dia tidak mahu masalah itu semakin rumit, dia àkan memberikan Masa kepada Rina....sebelum dia dapatkan Johan kembali...masih banyak perkara yang perlu Tania luahkan, namun bukan sekarang..

" saya keluar, maaf sebab Saya kesini!" Sekilas pandangan, Tania melihat kearah Johan dengan simpati...dia tidak mahu mengeruhkan keadaan lagi..keadaan dirasakan Tania semakin rumit....

Namun belum sempat Tania melangkah pergi...

" Engkau.....!"

Rina memeranjatkan Aminah dengan suara yang keluar dari mulutnya yang kuat...
" Engkau mengandung Tania? Engkau......" Rina kehilangan kata - kata, kuat dalam firasat hati menyatakan bayi yang dikandung Tania, Anak Johan...tapi dia masih tidak percaya, sengaja Tania kesitu untuk memainkan muslihat...

Tak mungkin Johan Dan Tania....namun semua kemungkinan boleh berlaku..

Aminah terkejut Dan dalam Masa yang sama tergamam melihat keadaan tubuh Tania...Dari tadi dia hanya sekilas melihat tubuh Tania dari belakang...Tiada yang berbeza dari tubuh Tania dari sebelum ini...

Namun sebaik sahaja Tania beralih  kebelakang...., Aminah tergamam dengan apa yang didilihat di depan matanya... perut Tania yang membuncit, Dan kelihatan kandungann Tania hanya menunggu masa..Seakan lagi beberapa bulan lagi bayi itu akan dilahirkan...

Timbul perasaan sakit hati dalam diri Aminah..lebih menyakitkan, jika bayi yang dikandung Tania Anak Johan...Jika itu terjadi, dendam dia kepada Jonathan masih belum Lunas..Dia perlu mencari jalan lain...

" Tania buat -buat tidak  mendengar, sebaliknya dia segera keluar dari bilik rawatan yang menempatkan Johan..Masa disitu tidak dirasakan sesuai oleh Tania...Jika kehadiran dia tidak diperlukan lagi, dia àkan pergi...

Aminah Dan Rina tidak mengejar...Mereka hanya melihat tubuh Tania dibawa pergi dari situ....perasaan membuak -buak kemarahan menjala di tubuh Rina Dan Aminah.. Mereka berdua tidak berpuas hati Dan saling berpandangan sesama sendiri..

" Tania!"
Mathhew memberhentikan langkah..
Dia tidak salah melihat, gadis yang beberapa meter didepan matanya adalah Tania..
Akhirnya Johari berjaya menemui Tania...Kini dengan kehadiran Tania. Matthew berharap agar Ada sinar untuk Johan bangun kembali..

TENANG..Where stories live. Discover now