47

67 0 0
                                    

"Cari dia disekitar ini!"
Suara sergahan Johan buatkan suasana menjadi senyap sunyi. Hanya pergerakan kaki orang - orang yang membantu Johan mencari yang kedengaran.

Maya Johan masih tertumpu pada Bot Hitam yang bersauh elok ditepi kapal. " Memang Ada seseorang disini! Tapi Tak dapat dipastikan kalau itu Tania!"

Selepas mengelamun seketika..Johan memulakan langkah menuju kearah Bahagian Dalam kapal...suasana telah kembali terang bila lampu - lampu didalam kapal yang tadi bergelap telah terang.

Sebaik Johan masuk ke dalam perut kapal.

" Sir John, Ada sesuatu yang Saya hendak tunjukkan?" Suara lelaki itu halus di pendengaran Johan namun membuatkan tubuh Johan berhenti dari melangkah Dan tumpuan mata Johan beralih kepada lelaki itu..

" Apa dia cepat maklumkan Saya!" Setiap perkara yang berlaku di kapal itu menjadi tumpuan utama Johan Dan Johan tidak dapat mengawal perasaan berdebar - debar dalam hatinya, bila Ada sesuatu perkara Baru dimaklumkan.

" Ada beberapa makanan yang ditinggalkan di meja diluar..Dan kami amat pasti jika sebelum ini
Kawasan sekitar ini akan dibersihkan dahulu sebelum ditinggalkan. kami syak memang Ada penghuni yang berada di kapal ini. Kami akan teruskan pencarian disetiap bahagian. Saya harap apa yang Sir John Cari Hari ini àkan berhasil di sini.." di wajah lelaki itu dapat dilihat Johan Ada kegusaran..

" Teruskan pencarian hingga Kita jumpa siapa yang berada di sini!"

" Tapi kalau bukan dari seseorang yang Sir John Cari...Kalau..?"

Johan kembali berpaling kearah lelaki yang mencari ketua dalam pencarian itu, dengan wajah Johan yang kembali ditenangkan.

Dapat dilihat pembantu itu, Aura Johan telah berubah menjadi Aura yang menakutkan.. Tenang namun dipenuhi keyakinan Dan kemarahan.

" Dia disini Dan selagi Kita Tak jumpa dia..Jangan berfikir untuk kembali." Selepas meluahkan segala yang terbuku di hati Johan..Dengan langkah segera Johan meninggalkan Ketua Pembantu yang kaku di kedudukan tadi..

Selepas bernafas dengan tenang, barulah Ketua Pembantu mengarah laluan mengikuti langkah Johan..Bukan sahaja tugasnya disitu untuk menjadi ketua dalam operasi mencari di kapal itu..Tapi tugasan utama juga adalah menjadi penyelamat Johan jika terjadi sesuatu yang tidak diingini..

Itu adalah arahan ketua Atasan.Jadi dia tiada pilihan.Dalam pekerjaan mereka hanya mengikut arahan. Setiap arahan perlu dipatuhi.

" Tania tunggu disini !" Satu beg diletakkan Ethan dibawah sebelum memulakan langkah kearah pintu bulat.

" Ethan..! Awak nak kemana? Belum sempat Tania untuk bertanya, Tubuh Ethan telah keluar di sebalik pintu. Hanya wajah Ethan yang berada di pintu bulat dihadapan Tania.

Kelihatan jelas di pandangan Tania, Ethan mengeluh resah sambil memberikan pandangan yang bermakna sesuatu.

" Jaga diri Tania, awak akan selamat disini. Jika Hari ini berjaya awak àkan selamat sampai didaratan esok. Mereka àkan menemui awak disini Dan awak akan selamat dari semuanya. Saya takkan benarkan awak dibuli."

" No..! Awak nak buat apa Ethan..segala maksud yang dinyatakan Ethan, Tania mulai faham maksudnya. " Bermakna Ethan Tak mahu dia dijumpai oleh orang - orang pulau. Dari mereka berdua dihukum, Ethan pilih serahkan diri dia dari mereka berdua.. " No, awak Tak boleh buat Macam itu...

" Pang! Crekkkk! Crekkkk

" Ethan, Ethan...Bukak pintu ini.." Ethan!" Laungan Tania tidak lagi didengari ditelinga Ethan, selepas pulasan dipintu itu dilakukan.

" Awak akan selamat disini Tania, esok petang Setelah semuanya berakhir, seseorang akan temui awak disini. Penderitaan awak di pulau ini akan berakhir!'

TENANG..Where stories live. Discover now