43

67 1 0
                                    

Joanna masih menunggu di Bangku simen yang diletakkan ditepi pantai...lokasi berdekatan dengan perkhemahan elit yang disediakan..

Jarak yang hanya 5 meter dari penglihatan buatkan Joanna melihat kearah sekeliling beberapa Kali..Segala kenangan dulu bersama Johan kembali menjelma dalam hidup Joanna..

Pekenalan pertama Kali mereka berdua disitu..Dan Malam ini, Joanna pasti Johan àkan hadir disitu bagi menemuinya lagi sekali...

Dengan persalinan baju yang sama dengan dirinya dulu Dan bentuk fisik tubuh yang tidak berubah..pasti àkan membuatkan Johan mengingatkan kembali detik - detik mereka disitu..Percintaan mereka berdua àkan mekar seperti dulu..

Satu kesilapan dalam hidup dan segalanya dalam hidup Joanna hancur Dan berakhir...dia sesat dengan kemewahan..Jika diberikan peluang sekali lagi, Joanna akan berubah Dan pasti àkan membina Keluarga bahagia bersama Johan..

Itu perkara yang akan Joanna luahkan pada Johan Malam ini..Walaupun perkara itu bukan sesuatu yang paling...tapi Joanna mahu Johan faham Bahawa dirinya telah berubah Dan matang...

Beberapa pasangan telah pulang ke khemah disediakan...Joanna hanya tersenyum melihat segalanya yang masih sama seperti dulu..seakan tradisi di Club itu, aktiviti yang diadakan masih sama Dan tidak berubah..
Pembidaan..Keseronakan..Pasangan..Dan hiburan berpanjangan..

Pulau itu diberikan beberapa bahagian..tempat hiburan disediakan dengan kasino Dan tempat perjudian yang beroperasi 24 jam...

Satu sudut bahagian pulau yang lain disediakan tempat hiburan tarian Disko Dan Pub Dan juga pentas permulaan bagi pertandingan untuk 3 Hari yang akan diadakan...

Di bahagian lain Pula tempat mandian disediakan ...tempat yang berdekatan dengan pantai berpasir...sekeliling dipenuhi dengan kolam - kolam renang yang Besar Dan Gah...di situ kebanyakan pasangan menghabiskan Masa bermesra Dan berkenalan...sebelum dilanjutkan adegan yang dijalankan terus disitu ataupun dibawa ke khemah ..tempat dimana kaki Joanna berpijak kini..

Bahagian Keempat disitulah lokasi hotel Dan khemah yang disediakan dengan jarak 2km untuk pengunjung yang juga ahli Club ataupun perintis Baru bagi Club...Peraturan Club yang perlu dipatuhi sepanjang Malam..peserta Dan Ahli tidak dibenarkan untuk bermalam di bilik hotel..kawasan hotel dijaga rapi Dan dikosongkan sepenuhnya..

Sepanjang Hari Club diadakan..mereka tidak dibenarkan berada berhampiran hotel..sebaliknya hidup disitu dipenuhi dengan aktiviti yang dijalankan bersama pasangan..itu syarat khusus..

Satu figura dihadapan Joanna buatkan senyuman di wajahnya mati...Johan hadir di kawasan itu bersama seorang wanita disisi...segala harapan Joanna untuk kembali bersama Johan seakan - akan hancur..

Pandangan Mata Johan melihat kearah Joanna tidak berkelip...dari riak wajah Joanna Dan pakaian yang disarungkan ke tubub..buatkan Johan dapat berfikir apa yang bersarang di kepala Joanna.. ternyata Joanna telah silap percaturan...

Bagi tidak mengeruhkan keadaan diantara mereka bertiga...Johan terus membawa Tania dalam pegangan tangannya kearah Khemah...namun langkah Johan terhenti apabila Joanna menghalang laluan mereka berdua...

Mata Joanna tekun melihat kearah Tania..setelah beberapa saat diamati.pandangan Mata Joanna terarah kepada Johan.." She.....?"

" Isteri!" Johan tidak teragak - agak memberikan jawapan..
Tania hanya memerhati keadaan pelik diantara Johan Dan wanita di depan mereka...Tania dapat mengesyaki sesuatu..namun keadaan diri yang lemah buatkan Tania hanya bergantung pada bantuan Johan..Sejak sampai disitu dia tidak menjamah makanan..Hal ifu buatkan Tania mengigil hebat..

Langkah kaki Tania terarah kebelakang...dia Baru memberikan harapan pada hidupnya yang Baru..namun belum terjadi sesuatu, segalanya musnah..

Dia ingatkan Johan ada masalah dengan isterinya Dan mencari dirinya semula...Namun yang terbentang di Mata Joanna adalah sebaliknya..

" Kita bincangkan nanti Joanna. Sekarang Tania perlu berehat dulu."

Johan Dan Tania ingin melangkah....

" Johan!" Suara Joanna memanggil yang membuatkan langkah kaki Johan Dan Tania terhenti..

" Kita perlu berbincang!" Nada Joanna serius..pandangan wajah berpaling dari melihat kearah Johan Dan pasangan.

" Hmmm!" Wajah Johan berubah...segalanya diperhatikan Tania dengan jelas..Tania dapat rasakan wanita yang didepan matanya adalah seseorang yang pernah menapak dalam hati Johan..Semua perubahan itu jelas pada tindakan Dan wajah Johan yang berubah..

" Johan..kalau awak nak bincang....?" Tania Cuba untuk membantu Johan menyelesaikan masalah diri..ternyata perkahwinan mereka yang singkat buatkan Tania masih belum sepenuhnya mengenali Johan..Tania masih belum mengetahui sejarah hidup Johan sebelum ini..Semua itu belum dibincangkan oleh mereka berdua..

" Saya disisni sebab awak.awak Tak perlu risaukan apa - apa. Saya àkan selesaikan Hal ini kemudian." Selesai menerangkan kepada Tania..Joanna ditinggalkan ditepi pantai..

Sebelum berpisah pandangan Mata Johan tertumpu pada bangku simen yang menjadi tempat pertemuan diri dia Dan Joanna..di situ mereka meluahkan perasaan Cinta Kali pertama..di situ mereka serasi bersama..di Bangku itu adalah kucuan pertama mereka dalam meluahkan perasaan hati..
Bagi mengingati sejarah Bangku simen itu dalam hidup mereka berdua..Johan melamar Joanna disitu untuk menjadi isterinya..lokasi dimana Johan meninggalkan segala sikap buruknya semasa bujang...
Namun sayang jodoh mereka berdua tidak panjang..

Melihatkan figura Johan pergi bersama wanita yang lain...air Mata Joanna mengalir laju bersama pandangan Mata menghadap laut...dalam bisikan bersama tangisan Joanna..." Johan, Maaf segalanya!" Esakan Joanna semakin hebat dengan penyesalan dalam diri yang sedikit lewat..

Tubuh Tania dibawa kesebuah khemah elit yang lebih kepada bagi pemerhatian Mata adalah sebuah kargo kayu yang telah diubah suai menjadi sebuah khemah...keseluruhan dalaman dilengkapi dengan segala peralatan perabut yang membuatkan Tania terpegun..

Sebaik kedua -duanya masuk ke dalam khemah..Tubuh Tania didukung oleh Johan kearah katil yang disediakan disatu sudut..Tindakan Johan buatkan Tania tergamam...reaksi wajah Johan yang sebentar tadi berubah kini telah menjadi tenang...Ternyata Johan bijak dalam menyembunyikan perasaan sendiri..

Johan merapatkan wajah kearah Tania selepas dilihat Tania baring dengan kedudukan dengan lebih selesa...satu ciuman mengejut diberikan Johan didahi Tania..

Tania hanya mampu berdiam diri dengan kelakuan yang memalukan dari Johan..

" Saya àkan kembali beberapa minit lagi..awak berehat dulu!" Tanpa menunggu jawapan Johan telah keluar Dan menghilang diri dari Pintu khemah..

Perasaan aneh menyelubungi perasaan Tania ..dia amat pasti Johan keluar untuk menemui perempuan yang berjaya mengubah riak di wajah Johan.. Perempuan itu adalah seseorang yang penting dalam hati Johan..

Mungkin dia wanita yang Johan penah katakan dulu...

Tania cuba mengingati sebaris nama....Anna..Johan...Tania mengetap bibir bila sebaris nama itu tidak mampu untuk diingat dalam fikirannya..

Anna....

Joha...

" Kenapa Aku Tak ingat sebaris nama itu..atau perempuan tadi bekas isteri Johan?" ...gigitan dibibir dikuatkan oleh Tania..beberapa kerutan di dahi jelas kelihatan..

Tapi ??? Kenapa wajah perempuan ini lain..rasanya Joanna lain...!" Tanpa disedari oleh Tania sendiri..nama Joanna sebagai bekas isteri Johan berjaya diingat...

" Joanna..!" Tania menjerit kecil ..tanpa disedari jeritan kecil Tania didengari seorang yang telah berada di pintu khemah..


Bersambung...!

TENANG..Where stories live. Discover now