" Kenapa panggi Malam - malam buta ini Johan?" Matthew telah berada di depan Mata Johan. Dengan baju T- Shirt Dan seluar pendek. Matthew bergegas datang, dia Tak bawa apa - apa peralatan, memandangkan Johan Tak maklumkan pada dia yang lelaki itu sedang sakit.
" Tiada apa...saja suruh kesini untuk berbual!" Johan pejamkan Mata sambil berbaring.
" Apa perkara yang nak dibualkan. " Pelik betul dengan perangai Johan sekarang ini. Pantang Ada masalah Cari dia, tapi bukan masalah tentang kesihatan tapi semua pasal Tania..
Bab Tania memang Matthew Tak boleh tolong, Johan kena Bantu diri sendiri...kalau dia paksa Johan untuk ingat Tania tu siapa..itu tidak sesekali akan Bantu Johan sebaliknya..memudaratkan hidup Johan..
Walaupun Matthew nak sangat Johan pulih untuk dapat jawapan dari persoalan sebelum ini ..tapi dia Tak mampu lawan takdir.. Johan tetap Johan, dia hanya pulih bila dia tidak memaksa diri untuk berfikir..tapi perkara itu datang sendiri dalam diri Johan..dalam bentuk bayangan atau mimpi..
Mata Johan melihat kearah Matthew...telah beberapa Kali Matthew buat pergerakan, namun Mata Johan masih pegun melihat kearahnya..
Matthew Tak sedap hati...reaksi Johan benar - benar lain Malam ini.. " apa yang jadi pada Johan?"
" Tadi Ada majlis di Syarikat M holding.." akhirnya suara Johan berbunyi, Renungan tidak lagi memandang Matthew...
Munshi? awak kenal dia Matthew?" Johan kembali menutupkan Mata.Dia fikirkan semua perkara yang berlaku tadi..dalam majlis..
" Munshi?" Rasanya dia Ada mendengar sebaris nama itu. Tapi Matthew Tak ingat siapa. Jadi dia membuat pilihan.
" Rasa ..Saya Tak kenal dia. Kenapa dengan Munshi, awak dapat bayangan pasal dia?" Mathhew tetap bertenang, setiap Kali bayangan muncul dalam mimpi atau fikiran Johan. Setiap Kali itulah dia àkan muncul, untuk dipanggil membantu Johan.
" Bukan!" Dia kenal Saya. Tapi Saya Tak ingat dia." Johan bangun dari pembaringan.
" Jadi? Apa yang awak nak beritahu Saya?"
" Pasal bayangan Saya. Perkara yang muncul dalam fikiran Dan minda Saya. Awak Rasa semuanya akan keluar dalam bentuk bayangan ataupun tidak Matthew."
" Semua itu bergantung Johan. Bergantung pada fikiran awak waktu itu. Jika Ada yang buat Paksaan pada memori awak untuk ingat kembali. Itu tidak mustahil. Bayangan yang awak bayangkan selama ini akan jadi realiti."
" Kalau bayangan itu melibatkan hubungan.. hubungan Saya yang lepas dengan manusia?"
" Awak dapat bayangan tentang manusia Johan..maksud awak bayangan pasangan awak? Siapa yang awak nampak? " Tiba - tiba Matthew dilihat Johan seakan teruja.
Johan masih siasat.. segala reaksi Matthew membuatkan Johan senyum kecil..
" Belum muncul..mungkin Saya Tak didedahkan pada hubungan itu. Jika saya didedahkan, mungkin Saya àkan dapat bayangan..lagipun tempat ini, Tak banyak yang membantu!"
Matthew faham maksud Johan..Johan sememangnya bukan berasal dari situ..jadi Tak banyak bayangan yang Johan akan dapat..tapi Jika Johan kembali ke tempat asalnya, nyawanya yang akan bahaya. Jadi mereka Tak banyak pilihan..
Segalanya terletak pada Jonathan, tanpa Johan tahu kenapa..
Selagi Johan belum benar - benar pulih, mereka tidak àkan kembali.
" Awak Tak Ada Cara lain..Cara untuk wujudkan bayangan itu..bayangan pada pemikiran Saya Matthew. Jadi Saya akan beransur pulih sepenuhnya!"
" Saya àkan fikirkan Johan.....semua itu perlukan Masa .!"
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..