" Macam Mana dengan Tania, Johan?" Aminah menunjukkan wajah terkejut sebaik mendapat Khabar bahwa Tania telah diselamatkan sendirian oleh anaknya, Johan..
" Hushhhhhh!" Johan berpaling sambil menunjukkan wajah yang bengis..
" Johan, kenapa buat Mommy Macam ini!" Aminah terjegil melihatkan Johan tidak endah dengan pertanyaan..menyebabkan Aminah menjadi berang..
" Jauhkan diri dari Tania Mommy! Ini amaran terakhir Johan. Johan Cuba tidak megindahkan suara Aminah..
" What! Mommy still Ibu yang kandungkan Johan, jangan lupa itu Johan!" Kemarahan Aminah tidak dapat lagi di kawal.. perbuatan Johan memang melampau, bila segala percakapan Aminah Johan tidak pernah ambil peduli..
Lebih menyakitkan Aminah bila Hal melibatkan Tania...Tania dianggap gadis golongan bawahan, sedangkan status diri Aminah, dia dalam status Keluarga yang tertinggi.. bagaimana Johan boleh buta mata dengan golongan gadis itu..dia sendiri buntu..
Mungkin Johan mengikut sikap dirinya dulu yang bercinta dengan golongan biasa, Johari..disebabkan itu Aminah bencikan Tania..dia tidak mahu kesilapan dirinya dulu terpalit kepada Johan..
Dia mahu mengubah semua itu, untuk Johan tersedar Dan kembali dalam golongan mereka..dia àkan memikirkan Cara..
Percakapan terakhir Aminah membuatkan langkah kemas Johan terhenti...tubuh segera berpaling menghadap Aminah...untuk perhitungan Dan amaran terakhir..
" Bersyukur dengan status itu Mommy..Jika Kita tiada hubungan seperti itu. Johan pasti nasib Mommy àkan sama dengan golongan yang halang setiap perjalanan hidup Johan..
...Jangan selangkah lagi jadi musuh Johan. Jalani hidup dengan baik Mommy..Dan jangan masuk campur tentang hidup Johan..Hubungan Kita sebelum atau selepas ini tak àkan berubah berubah seinci...
Apa yang Mommy harapkan ???
" Johan ? Semua itu dah terlewat..hubungan Kita hanya sekadar rakan Niaga..tiada yang istimewa!"
Sebaik habis berkata, Johan mengukirkan senyuman sinis sambil melangkah tegas dalam setiap bicara yang dituturkan..
Kali ini dia takkan berikan peluang kepada Aminah mengatur lagi hidupnya..Jika sebelum ini dia tidak pernah rindukan kehadiran seorang IBU..selepas ini juga dia masih dapat rasakan perasaan yang sama...
Lebih - lebih lagi, hubungan dia Dan Aminah tidak menzahirkan perasaan apa - apa.. Noktah.
" Makan pil ini!"
Satu pil diserahkan Johan kepada Tania bila mereka berdua berjaya mendarat di tanah daratan..Disebabkan Tania tidak dapat lagi berdiri atas perbuatan Johan..Johan terpaksa mendukung Tania bila mereka berdua keluar dari perut kapal ke jeti..
Sepanjang laluan perjalanan mereka, banyak mata - mata yang memandang dengan pelbagai reaksi di wajah..Ada yang melihat dengan jelik..
Ada yang menyampah dengan kelakuan Johan yang memanjakan Tania dihadapan orang ramai..
Ada yang cemburu...Dan bagi Joanna..perbuatan Johan yang mendukung. Tania membuatkan hatinya semakin sakit Dan tahap kebencian terhadap Tania semakin bertambah..
Sepanjang kedua - duanya melalui kapal itu, Joanna tidak melepaskan pandangan hinggalah kedua - Dua tubuh pasangan itu hilangan dari pandangan mata..
Joanna tidak menjangkakan Johan àkan bertukar Watak bila berpasangan dengan Tania...Jika dulu sewaktu dia masih menjadi isteri Johan, perwatakan lelaki itu sentiasa dijaga, Dan hubungan mereka tidak pernah ditunjukkan kepada orang ramai, kemesraaan mereka berdua..
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..