" Ikut dia!" dengan wajah yang tenang, tangan dilabuhkan Johan di sofa lembut yang menjadi tempatnya berehat..
Sebahagian kecil memori telah diingat oleh Johan, namun permainan hidup membuatkan dia lebih berwaspada..
Siapa Tania....? Dia masih dilema...sama Ada Tania seseorang yang benar dalam hidup dia dulu....atau sesuatu terjadi di dalam hubungan mereka..
Semua perkara masih menjadi Tanda Tanya dalam.hidup Johan....dia tidak boleh mengambil tindakan mudah...hubungan erat bersama Tania harus Johan akui dalam diri dia...Namun itu bukan ticket sepenuhnya untuk dia bulat - bulat terima siapa Tania....dia perlu berhati - hati... Sesuatu yang rapat Dan berdekatan dengan Johan sukar untuk dia percaya
Sebaliknya Johan perlu siasat secara terperinci...hilang dari segi ingatan di fikiran bukan sesuatu yang mudah...segala memori hidup sebelumnya hilang...
Sikap acuh - Tak acuh Tania kepada dia buatkan Firasat Johan kuat...hubungan dia Dan Tania sebelum ini tidak seindah sekarang....Ada sesuatu yang disembunyikan dari dia....
Munshi ! Lelaki yang Johan temui dulu dimajlis, Tania tidak pernah mengaku...Tak pernah mengenali..sedangkan Johan tahu, hanya beberapa Hari sebelum ini..Tania Ada berjumpa Munshi di restoran...Dan bila pertanyaan Johan dilunjurkan kepada Tania..Tania memberikan jawapan tidak...
Johan hanya tersenyum mendengar jawpaan...dia tahu tentu Ada sesuatu yang disembunyikan Tania dari pengetahuannya...Dan Johan memilih untuk melihat sejauh Mana permainan Tania sebelum segalanya terungkai...
" Dia àkan menemui seseorang Hari ini..Jangan biar dia sedar dia diikuti..pastikan semuanya selamat!" Panggilan ditamatkan Johan sambil dia termenung panjang...
" Tentu kehidupan dia dulu Dan Tania tidak bahagia...Dan Tania bukan cintakan dia... Jika dia adalah Cinta Tania....dia akan dicari sebelum ini oleh Tania, tidak Kira apa yang terjadi...
Mereka satu negara...tapi kenapa Tania berpaling Dan elak dari dia....Malam dia bersama Tania, jelas di Mata Johan, Tania bencikan dia....
Hangat tangan Tania di pipi masih terasa...Apa yang disembunyikan Tania..? Kenapa dia kembali...?
Adakah sebab hubungan dia bersama Rina...?
Disebabkan diri dia....? Perkara itu Tak mungkin bagi Johan...
Segala yang terjadi di gua jelas...Tania masih belum mahu mengaku....hanya Johan yang utarakan perkara sebenar, kerana dia mahukan jawapan sebenar dalam hubungan mereka berdua...Jauh Johan termenung.....lamunan Johan dikejutkan dengan satu panggilan ...
" Johan! Suara wanita menanggis teresak - esak dalam panggilan
" Siapa? Suara wanita separuh usia membuatkan kening Johan berkerut..Pertama Kali dia mendapat panggilan dari nombor yang dirahsiakan..Dan dari perbualan, wanita itu menagggis..
" Mommy Johan!.Mommy...Johan Mommy rindu Johan..Kenapa tinggalkan Mommy, Mana Johan menghilang....?" Aminah menghemburkan segala pertanyaan dalam pernafasan yang teresak - esak...Menghadap Johan mengingatinya Dan salah faham antara mereka berdua berakhir...
"Mommmmy?" Perkataan itu pelik dirasakan disebut dilidah Johan...Sepanjang dia mengenali Jonathan sebagai Datuk Dan Johari sebagai Ayah...tidak Pula seorang dari mereka memaklumkan berkenaan Ibunya..
Mengenangkan Hal itu Johan mengambil keputusan pantas.." Maaf Salah nombor Puan...tiada siapa yang bernama Johan dalam panggilan ini." Panggilan ditamatkan Johan...tanpa membuang masa, telefon dibuang ke dinding sambil Johan mendapatkan pembantunya..
Seseorang muncul dihadapan Johan dengan segera....
" Nik, belikan telefon Dan nombor Baru untuk Saya....tapi, pastikan nombor Baru tu didaftarkan atas nama awak Nik..Saya Tak nak Ada yang tahu Saya dimana!"
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..