" Hari ini Kita nak pergi Mana? Aku ikut Mana engkau nak pergi ." Suapan di mulut Munshi diteruskan sambil Tania hanya menyedut air minuman digelasnya.
" Mana - Mana Saya boleh pergi ke Munshi? Awak Tak kisah Mana pun tempat tu." Itu peluang Besar bagi Tania, memandangkan mood Munshi okay, jadi satu tempat telah berada dalam fikiran Tania untuk membawa Munshi kesitu.
" Saya harap awak Tak bencikan Saya lagi Munshi." bicara Tania dalam hati sambil menunggu reaksi dari Munshi.
" Hmmm Aku tunaikan."
Mereka tiba di suatu tempat...
" Awak Tak nak ikut Saya sekali?" Tania cuba memujuk tapi bila tiada reaksi perasaan hampa kembali bersarang dalam diri Tania. Ada sesuatu yang disembunyikan Munshi.. itu Tania dapat rasakan kuat..
" Engkau pergi, sebelum mood Aku berubah ." Munshi menghalau Tania untuk segera pergi menunaikan keinginannya. Untuk dia turut sama disitu..tidak mungkin buat Masa terdekat.
Tania tiba ditanah perkuburan kedua IBU bapanya. Munshi yang masih berdegil tidak mahu mengikuti sekali, ditinggalkan di dalam kereta.
Entah apa persengketaan antara Munshi dengan kedua Ibu bapanya yang membuatkan Munshi membencinya. Tapi memandangkan Munshi masih mahu membawanya kesini, merupakan suatu rahmat bagi Tania.
Sekurang - kurangnya layanan Munshi pada dirinya telah berubah sedikit Demi sedikit.. tidak seperti diawal perkahwinan mereka.
Selesai menziarah Dan membacakan dia. Tania kembali mendapatkan Munshi..
Pemanduan diteruskan Munshi dalam keadaan senyap. Tiada sepatah perkataan dari bicara mereka berdua, pemanduan Munshi seterusnya ke pusat membeli belah.
Ada sesuatu yang ingin dihadiahkan Munshi untuk Tania..
Langkah Munshi maju kehadapan sementara Tania mengikuti dari jauh.. kelihatan tubuh Munshi Masuk kedalam sebuah kedai perhiasan wanita. Tania mengorak langkah untuk turut sama..
Munshi sibuk memilih sesuatu bersama dibantu oleh pembantu kedai.." Saya nak lihat yang ini dengan yang Ada di sini. " Kelihatan Munshi sibuk memilih.
Tania yang tiba disitu hanya memerhati dari sebelah kiri Munshi. " Antara Dua ini engkau nak yang Mana?" Suara Munshi menanyakan pendapat Tania..
" Huh!" Tania tercengang dengan pelawaan Munshi..
" Mana satu engkau berkenan aku nak hadiahkan untuk tahun ini."
" Awak pasti nak belikan Saya ini?" Tania terkejut, entah kenapa Hari ini mood Munshi sangat baik.
" Aku hadiakan, engkau pilih untuk tanda kenangan hubungan Kita nanti. Tempoh Kita lagi setahun." Munshi tidak habiskan ayat hanya kembali menyibukkan diri dengan beberapa lagi pilihan dimatanya.
" Setahun? Apa maksud dia ini?"
" Yang Mana satu?" Munshi kembali bertanya kepada Tania.
" Saya pilih yang ini. Tanpa melihat Tania hanya memilih. Ada perkara lain dalam fikiran dia. Kenapa tetiba Munshi hadiahkan dia Gelang..?"
" Saya pilih yang ini, awak boleh bungkuskan." Munshi kembali mendapatkan pembantu.
Selepas selesai membayar Dan barangan diserahkan kepada Tania. Mereka berdua keluar..
" Munshi betul ker awak hadiahkan benda ini dekat Saya? Kenapa tiba - tiba?" Tania menunjukkan wajah pelik.
" Anggaplah sebagai hadiah Aku untuk engkau. Tak Ada maksud yang lain. Jom."
YOU ARE READING
TENANG..
RomanceHidup bagaikan sebuah perjalanan yang tiada kesudahan.. Namun dalam mencari Kunci Kebahagian..Hidup Tania diuji dengan kebencian beberapa Kali..Dapatkah Tania mencari Kunci hidupnya nanti...?? sama - sama hayati hidup seorang gadis bernama Tania..