21

134 3 0
                                    

6 bulan berlalu...

... Tania ditemani dengan kehadiran Johan yang menumpang di rumahnya.. Mereka berdua saling bertukar pendapat Dan bertukar cerita...

Kisah hidup Tania diceritakan kepada Johan, namun sebahagiannya masih disimpan rapi menjadi rahsia dalam diri Tania..

Johan semakin pulih dari kehidupan  hilang arah sebelum ini..sebagai terapi Tania turut mengajak Johan untuk menjalankan aktiviti sukarelawan membantu golongan geladangan Dan mereka yang memerlukan...

Seperti Tania, Johan juga Ada rahsia yang disembunyikan dari penyelamatnya..

" Saya akan pergi Tania Dan Saya Tak pasti bila Saya akan kembali." Pada suatu petang Johan memaklumkan kepada Tania  akan kepemergiaannya dari hidup Tania..

" Awak dah pulih sepenuhnya Johan, Dan Saya gembira untuk awak.." Tania Cuba mengawal perasaan diri, diakui dia semakin selesa dengan Johan.. tapi Demi kebahagian Johan, dia tidak akan menghalang..

" Awak Tak nak Komen sesuatu? Atau awak nak Saya terus disini... Johan memancing, Berharap segala maksud akan  difahami oleh gadis yang diakui Johan seseorang yang sukar untuk dijangka sikapnya.. menjadi cabaran Johan adalah untuk memahami karektar Tania sebenarnya..

Tania berpewatakan Menarik dari segi penampilan, seorang wanita yang matang Dan berdikari..dari umur Tania yang masih muda, dia telah menempuhi cabaran berat dalam hidup.. setiap Hari jadual Masa Tania padat.. bekerja Dan kelas..

Setiap hujung minggu dia akan aktif dengan sukarelawan membantu golongan - golongan yang tidak bernasib baik.. Johan kagum dengan sikap Tania..

Malahan sikap Tania yang tidak memilih bangsa, agama Dan etnik seseorang yang dibantu membuatkan Johan semakin mengagumi Tania Dan perasaan dalam hati Johan semakin parah.. untuk tidak menjadikan hubungan mereka lebih sukar... Johan perlu undurkan diri terlebih dahulu..

Itu adalah jalan yang terbaik....

" Awak Ada kehidupan sendiri Johan begitu juga Saya.. Saya takkan halang awak untuk berjaya..tapi selamanya Saya akan jadi teman awak, sokongan awak dari belakang...

Senyuman terukir dari bibir Merah Tania yang ikhlas... Namun pada pandangan Mata JOHAN, itu adalah senyuman terindah Dan senyuman itu dia akan simpan dalam memorinya selamanya..

" Saya akan tunaikan.." wajah Johan gelisah.. dia masih tidak dapat pasti perasaan Tania kepadanya...Tapi tentang perasaannya.. dia amat pasti..

Beberapa Hint telah diberikan Johan pada Tania tetapi..... Johan tidak mahu memaksa.. Kerana itu dia memilih jalan yang selesa bagi mereka berdua..dia akan pergi Dan menunggu Masa..

" Apa yang awak pandang?" Tangan Tania dilarikan bagi mengusik Johan..

" Awak Tak pernah tanggal Gelang ini..adakah  dia lelaki dari zaman silam awak? Johan Cuba meneka Dan sebab sebenarnya dia mahu tahu kisah percintaan Tania sebelum ini..

" Hmmmm. Dia Cinta petama Dan lelaki pertama dalam hidup Saya.. tapi sayang kami Tak sempat bertemu..Masa Saya dengan dia terlalu sinkat.. Tapi memori  itu sukar Saya nak lupa dalam hidup Saya...

Tapi sekarang Johan, kenangan bersama awak Saya akan kenang seluruh hidup Saya...

Crush... Perasaan Johan pedih, namun dia mahu berikan ruang pada Tania Dan Masa itu dia sendiri tidak pasti..

***

" Awak kenapa Tania?" Wajah pucat Tania jelas pada pandangan Mata Johan.

Sebaik pintu rumah ditutup dalam keadaan kelam kabut..peluh membasahi wajah Tania..

TENANG..Where stories live. Discover now