72

64 2 0
                                    

Tania terbatuk - Batuk kecil..Mata perlahan - lahan dibuka..hanya langit luas  terbuka yang menemani menjadi pemandangan... bersama daun pokok tebal memenuhi semua ruangan....kepala Cuba dipusing kekanan, " Ouchhh! Terasa sakit... kesakitan yang dirasa Tania bagaikan nak mati..

" Tania kuat!" Cuba dipujuk diri,  sambil fikiran Tania  melayang memikirkan apa yang sedang berlaku ...

Dia Dan Johan tergelincir .....Dan jatuh!

Tangan Dan kaki cuba digerakkan, terasa kesakitan  menyucuk di keseluruhan Badan..Luka - luka kecil telah memenuhi ruangan jari Dan tangan, bersama darah yang mengalir..

Dia Cuba ,.....mencuba Dan masih mencuba..dengan sedikit kekuatan yang Ada..tangan beransur - ansur dapat digerakkan...Tania bertenang Dan mencuba lagi mengerakkan bahagian tubuh yang lain..

Walaupun dirasakan kesakitan, namun usahanya berhasil..

Usahanya tidak sia - sia...Setelah suku badannya berjaya digerakkan, Tania mencuba sesuatu yang lain...disitu Hanya dia sendiri..untuk selamat dia jangan berputus asa...

Dia perlu mencari seseorang...

Tania Cuba Bangunkan tubuh bersama dia menahan kesakitan..dia masih ingat lagi, sebelum dia terjatuh...dia Ada bersama Johan..

" Johan!" jika Johan tidak mencarinya, sama Ada Johan..? Atau dia..Tania gunakan  kekuatan yang tinggal untuk lihat sekeliling..walaupun kaki dirasakan masih lemah,dia perlu cepat bertindak..jarak mereka jatuh tadi sangat curam..Dia terselamat, tapi bagaimana dengan Johan..

" Johan!" Kaki dilurutkan Tania bila dia tidak boleh tegap berdiri dengan Dua belah kaki. Dia perlu mencari segera Johan, sebelum datang bahaya yang lain..

Di situ dia tidak tahu bahaya yang menunggu mereka berdua...

" Johan!" Air Mata Tania yang Cuba ditahan  Gugur, dia menyesal kerana bersikap Degil tadi..ego..Jika dia ikut cakap Johan untuk berbincang..semua ini takkan terjadi. Dia pun masih Tak tahu apa perkara yang Johan hendak bincangkan..menyesal sekarang, Tania tahu tiada makna....semua perlu diselesaikan kemudian..

Paling utama dia perlu mencari Johan dengan segera..

......5 meter dari tempat Tania terjatuh tadi..Dia melihat sekujur tubuh masih terbaring tidak sedarkan diri..Johan!"

" Johan! Tubuh lelaki itu digerakkan untuk melihat keadaan.. Namun Johan masih belum bergerak Dan sedar...

Tania tidak menunggu lama, Johan dibaringkan dalam keadaan lebih selesa..Tubuh ditarik untuk Tania mendengar degupan jantung di dada..Masih berdetak, tapi kenapa Johan belum sedar..

Baju ditubuh Johan dibuka...terketar - ketar jari jemari Tania..dia takut jika sesuatu menimpa Johan..Air Mata Tania tumpah, dia tidak dapat tahan lagi...
Disebabkan dia, Johan cedera...lebih takutkan Tania, kecedaraan Johan parah..

" Johan..
Awak jangan tinggalkan Saya...awak boleh lupa Saya Johan ...tapi jangan tinggalkan Saya...Johan...! Tania meraung dalam Masa yang sama suaranya bergetar.... bila dilihat tubuh Johan masih tidak bergerak...

Dia Cuba menumbuk, memberikan pernafasan pada Johan mulut ....menekan dada, tapi Johan, masih  berkeadaan tidak sedarkan diri...

" Johan...awak Tak boleh tinggal saya dekat sini....awak kena selamatkan Saya..!"Tania pujuk hati sendiri... Johan masih belum bergerak,...Tania mengigil takut...kalut dengan situasi dia untuk selamatkan Johan...

Tanpa berlengah, Tania koyakkan baju Johan di dada..dia tiada pilihan, dia tiada kepakaran perubatan, tapi yang dia tahu, dia perlu berikan bantuan pernafasan pada Johan untuk bernafas..

TENANG..Where stories live. Discover now