Multimedia:Selis
SELİS'TEN
"Seliiiis, arkadaşın gelmiş kızım." diye bağıran annem yüzünden odamdan çıktım. Eylül'ler olsa beni çağırmaz aksine içeri oturtur dedikodu yapardı. Duymamam içinde sessiz konuşurdu. Arkadaşlarımı kıskanıyor kadın yahu.
"Kimmiş gelen?" diyerek kapıya geldiğimde karşımda gördüğüm sırıtan Giray en son beklediğim şey bile değildi. "Hoşgeldin" dedim imalı imalı. "Hoşbulduk" diyerek ayakkabılarını çıkartıp içeri geçti.
"Kim geç dedi sana?" diye arkasından bağırdığımda annem kolumu dürttü.
"Ben dedim Selis." dedikten sonra Giray'a seslendi. "Oğlum sen otur, mutfakta sana içecek bir şeyler hazırlayıp gelelim biz" diyerek beni kolumdan sürükleyen anneme bıraktım kendimi. Başlasın sorgu!
"O çocuk kim bakıyım? Yakışıklıymışta. İlk defa görüyorum eski okuldan değil herhalde. Annesi babası ne iş yapıyormuş? Kimlerdenmiş? Aslen nereliymiş? İçkisi, sigarası var mı? Hah bunuda sana söylüyorum. Sende öylesin bilmiyoruz sanki. Ah duramadık başınızdaaa. Bahar dediydi Eylül'ün de bir arkadaşı varmış böyle hep yanındaymış. Çok iyi çocukmuş. Onun arkadaşı mı bu da? Bak onun arkadaşıysa olur ama sakın kendini kaptırma kuzum. Erkek milletine güven olmaz. Hoş bak bunun eli yüzü düzgün. İyi çocuk bulmuşsun aferin. Dersleri nasıl peki? Okul numarası kaç? Kaçıncı sınıfta? Aynı sınıfta mısınız? Yaşı yaşına uygun mu? Bak en fazla 3 yaş büyükse kabul ederim. Hangi civarda oturuyor? Tekin yerler mi?" dediğinde artık dayanamayıp elimle ağzını kapattım ve içeriye seslnedim.
"Giraaay! Tc numaranı söyler misin? Annem sicilini araştıracakmış"
Bunu dememle annem koluma bir çimdik attı ve çığlık atarak elimi çektim. Cıkcıkladıktan sonra bir de "Terbiyesiz" başlıklı konuşmasını yaparak dolaptan colayı çıkardı.
"Çocuğa bir bardak koyda getir. Misafir içerde oturuyor, bu da burda beni sohbete tutuyor. Yok ben bu kızı düzgün yetiştiremedim" diye söylenerek içeriye giden annemin arkasından baktım bir süre. Oha ya!
Dolaptan bir bardak çıkardıktan sonra colayı döktüm ve bardağı tepsiye koyarak tepsiyi elime aldım. Daha sonra vazgeçip tepsiyi tekrar tezgaha koydum ve üstümü başımı düzelttim. Hemde karşımda ayna olmamasına rağmen. Kendimi yeterince güzel hissettikten sonra tezgahtan tepsiyi aldım ve içeriye taşımaya başladım.
Gittikte netleşen sesler salona girdiğim anda tamamen anlaşılır hale geldi. Colayı tepsiyle Giray'a uzattığımda gülümseyerek aldı ve anneme döndü.
"Valla Serpil Teyzeciğim kızınızı ilk defa bu kadar uysal görüyorum." dediğinde annem bir kahkaha patlattı. Şaka mısın anne?
"Eee öyle bizim kız. Başa çıkabilirsen" dediği sırada hemen yanına gittim ve oturdum. Baldırını çimdiklediğimde elime vurdu.
"Düğün ne zaman diye soracaksın utanmasan" diye kulağına doğru tısladığımda "Aaa sevgili misiniz ki siz?" diye çığırdı. Annem böyleydi işte benim.MANYAK. Elimle yüzümü kapattığımda Giray belki de ilk defa doğru bir şey yaparak söze başladı.
"Ben kızınızı bir iki saat gezmeye çıkaracaktım aslında" dediğinde yalandan öksürdüm. "Tabi izniniz olursa" diye mesajı alıp cümlenin sonuna eklemesini yaptığında annemin yüzünde memnun bir ifade oluştu.
"Çıkın bakalım. Ama gece gelmeni istemiyorum Selis. 8de evdesin"
Yüzümdeki kocaman gülümsemeyle odama çıktığımda hemen bugün aldığım lacivert pantolonumu giydim. Üstüne giyecek bir şeyler bakınırken beyaz satenimsi gömlek dikkatimi çekti. Önü normal arkasıda önüne göre biraz daha uzundu. Üstümede onu geçirdikten sonra aşağıya indim. Makyajı zaten sabah yapmıştım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BENDEKİ SEN
ChickLitBir insanı her şeyden çok sevip aynı anda nasıl nefret edebilirsiniz?