05 | First Move

83 18 0
                                    

Haechan Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haechan Pov

Bilik Basuh

Aku menggosok baju aku guna berus basuh baju dengan kasar sambil menyumpah seranah dekat pempuan tu sorang - sorang. Sumpah spoil mood aku sekarang ni. Bangang punya pempuan.

"Bodo bodo bodo." carut aku. Tangan still buat kerja. Aku lap peluh aku yang menitik di dahi. Fuh.

Hilang pun kesan. Aku tenung kemeja putih aku.

Checkpoint terakhir melawat sekitar kolej adalah Lab Radiology yang diletak dibelakang kolej sekali. Sebab main radiation.

"Ok take 5 korang nak beli air boleh beli dekat hujung sana. Pastu korang boleh tengok lab pastu nak balik bilik ke makan bolehlah." ucap yuta sunbaenim sambil muncungkan mulut dia kearah mesin gedengan di hujung hujung lab.

"Sebelum balik amik attendace dulu dekat aku. Nah sila masuk." tutur joy lepas bangun dari cangkung dia sebab bukak kunci pintu lab. Aku dengan yangyang pun masuk kedalam lab.

Masuk - masuk je semua terpegun dengan machine yang bakal kami godek suatu hari nanti.

"Ni ke C-arm fuh fuh" laju je yangyang mendekati machine yang ada bentuk C. Yuta sunbaenim mendekati kami.

"Ya tu machine C-arm jenama siemens
Nanti korang dah sem atas korang akan guna benda ni. Kat sana tu ada Mobile x-ray. And dibalik dinding sana ada ruang machine ultrasound" terang yuta pada kami. Ada student lain jugak mendengar.

Apa lagi. Laju dorang pergi disebalik dinding tu.

"Woahhh besarnya..." ucap yuna dan membuatkan aku pantas menoleh kebelakang. Dia macam excited.

"Dalam bilik tu X-ray utama kolej kita.. Ge Proteus Xr/a. Jenama General Healthcare. Nanti korang guna ni." ucap joy sunbaenim pada dia. Tapi still aku boleh dengar.

Aku mengangguk dari jauh.

Not bad.

"Jomlah makan dekat dewan makan. Lapar ni." ajak yangyang dengan chani yang dah siap meneroka lab. Aku hanya mengiyakan aje. Lapar jugak sebenarnya.

So kami pun amik attendance. Lepastu keluar pakai kasut. Baru beberapa langkah aku, yangyang dengan chani berjalan tiba - tiba seseorang tertumpahkan air tin coffee dia dekat atas baju aku.

Aku terkesima seketika. Melihat kemeja putih aku yang dah pun terkena tumpahan air coffee.

Aku menoleh kearah figura tersebut. Dia tersengih tetapi ditutup dengan riak pura - pura meminta maaf.

"Oppss sorry yuna tak sengaja.. Tadi tersadung kaki sendiri maaf sangat - sangat." pura - pura dia sambil konon tepuk baju aku yang tertumpah perlahan - lahan. Dia keluarkan tisu. Hulur dekat aku.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now