07| Watch me

66 18 1
                                    

Jaehyun Pov

Lepas balik dari mendenda dua tenuk yang buat hal lepas game tadi aku disapa mingyu yang juga baru sampai bilik dengan dua mug ditangan dia.

"Aku ingat kau lambat lagi nak balik. Nah amik ni. Aku buatkan." mug yang dia hulur aku capai.

"Thanks." mingyu bukak pintu. Kami masuk sama - sama.

"Mana lagi dua ketul?" ketiadaan mark dengan yuta membuatkan aku tertanya - tanya. Mingyu menuju dan duduk dekat kerusi meja belajar dia lepastu bukak macbook dia.

Budak apple lah katakan.

"Dorang pergi check checkpoint explorace esok. Kan mula pagi - pagi esok. Kau tak bukak group ke?" ucap dia sebelum mencicip coffee yang dia buat.

Aku menggeleng sambil menghirup coffee. Aku cas telefon aku. Bateri takde rupanya. Patut takde vibrate noti.

"Budak dua ketul tu apa cerita?" tanya mingyu tapi tumpuannya pada macbook.  Mengetap papan huruf laptop dengan laju menaip sesuatu.

"Aku denda dua ketul tu jalan itik dari bilik mpp sampai depan asrama." meletus tawa mingyu.

"Kau dengan denda jalan itik tak pernah berpisah eak?" ujar mingyu.

Aku mencemik.

"Lantak aku lah. Ni, kau tengah buat apa?" tanya aku sambil try on telefon aku.

"Poster. Explorace dengan Night Walk."

"Kerja last minit lagi. Padan muka." mingyu mencebik.

"Kau lupa ke kau pun ada kerja. Tu aku bagi kau coffee."

"Kerja apa?" sejak bila aku ada kerja pulak ni? Rasa aku part aku dah siap.

"Teman aku buat kerja."

"Bangsat!" mingyu terkekeh.

S

K

I

P

Yuna Pov

Aku mengurut belakang paha aku sambil naik tangga. Sakit odoh. Dahlah tak boleh cheat langsung, jaehyun sunbae perati kami buat denda tu sampai dekat situ.

Dia teman kat belakang.

Eeeeei!

"Aku dah cakap tadi haechan yang impostor!" jerit aku dari jauh lepas kalah among us.

Game malam ni adalah among us.

5 wakil setiap team akan main dengan team lain. So 1 orang satu team. Team 1 sampai Team 10. Arahan dia kalau crewmate menang. Geng crewmate akan dapat 10 mata manakala impostor tak dapat markah.

Kalau impostor yang menang impostor je yang dapat 10 markah. Aku tahu haechan sengaja nak masuk group dimana aku ada.

Semak je budak ni.

"Aku ingat kau nak frame dia!" ucap wakil group team 2.

"Tulah tu." sokong team 8 dengan 6.

Aku berdecit kasar.

"Sah - sah aku nampak dia vent dekat medbay lepas bunuh 9 dekat elec." 9 takleh bunyi sebab kalau mati terus kene senyap.

Tup tup aku yang kene eject.

Hareyy!

Haechan pon dah balik dekat team dia. Dia senyum mengejek dekat aku.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now