Yuna Pov
"Jangg!!!!!!" Kami berlima berlaga gelas kaca yang diisi soju putih. Selesai minum kami terus melahap teobbokki dan fishcake.
"Wehhhh sedap nak mamposss!" terpancar sinaran dari wajah feyy. Muka teruja selepas menyuap teobbokki kesukaan dia. Karina yang berhadapan dengan kami berdua tersenyum puas.
"Sedap kan!? Aku dah kata dah. Sini memang sedap gila. Tu aku bawak korang sekali. Mana tahu boleh jadi spot terbaik makan kek beras ni." Haechan dan yanyang yang duduk disebelah karina hanya mengangguk iya lepas merasa suapan pertama.
Macam mana tiba - tiba ada Karina?
Alkisahnya Yangyang memang dah ready nak pergi date petang ni dengan Karina. Welp, mereka sekarang kan dah bercinta katanya.
Pastu aku dengan feyy bosan macam takde aktiviti. Haechan actually nak pergi ride motor pulak. Pastu Karina nampak kami pastu ajak pergi jalan.
Pastu aku heret haechan sekali. Baik pergi makan daripada ride. Dia pulak bab makan on je. Reaksi Karina lagilah tampak suka. Dia kan sekarang memang nak cuba nak rapatkan hubungan adik beradik mereka.
"Lepasni kita ajak yeon dengan nami lah makan sini eak?" ajak feyy. Aku tersenyum kecil sambil angguk iyakan. Aku pun dah rasa tadi, memang sedap.
"Tulah.. Kalau ajak jisung sekali pun macam ok kan? Dia kan minat makan ni-" feyy bagaikan tersedar dengan percakapan dia terus cover dengan suap kek beras tu masuk dalam mulut dia.
Dia rasa macam nak tampar diri sendiri sebab mulut macam apa. Aku terdiam kemudian tunduk dan tenung kek beras di depan mata. Lepastu senyum nipis.
Rindu jisung.
Tanpa aku sedar,
Haechan yang duduk depan aku, memerhati tingkah laku aku sambil mencapai botol soju dah dituang kedalam cawan aku.
Aku mendongak perlahan melihat gelas air aku seperti kene usik. Aku melihat siapa yang tuang air soju di gelas aku.
Tatapan kami bersatu.
Agak 1 minit jugak kami begitu. Walaupun macam tu, yang lain tak sedar dengan kelakuan kami kerana masing - masing sibuk dengan makanan mereka.
"Minum." pelawa dia. Gelas aku ditolak mendekati aku. Aku senyum tipis. Tanda terima kasih.
"Terima kasih." ucapku. Dia tak balas. Dia cuma melihat aku dengan muka malas dia. Dia memang macam tu.
S
K
I
P
Kalau tadi lelaki duduk depan. Kalini, selaku tuan kereta. Karina nak duduk di bahagian co-driver. Menemani teman lelaki dia.
Puas si abang tirinya bantah. Tapi dia pekakkan telinga dan berkata.
That's my car.
Akhirnya si abang mengalah dalam keadaan protes. Jadi yangyang still driver dan ditemani karina. Manakala aku duduk di belakang dan tengah - tengah ya kawan - kawan.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..