Yuna Pov
"Eh yangyang. Renjun tak join ke?" tanya aku sambil melilaukan mata disekeliling tasik. Nampakla ada banyak tikar diatas rumput untuk buat alas kami duduk. Makanan pun boleh tahan banyak.
"Dia mana join.. Dia bukan budak baskettbal."
"Tapi wooyoung join.." bidas aku. Nampakla si wooyoung tu tengah tolong yuta sunbae bakar ayam. Jaehyun sunbae dengan jaemin bakar daging khinzir.
"Wooyoung kan memang. Menyemak." jawap si yangyang sebelum ditepuk perlahan oleh jeno.
"Haechan mintak kau rempit dengan dia kejap beli barang tak cukup." jeno halakan dagu dia dekat satu arah. Oh haechan dekat atas motor sambil tunggu seseorang. Iaitu yangyang.
"Ohh.. Ha ok aku gerak dulu ea." dan yangyang pun meninggalkan kami. Aku saling menunduk kepala kebawah dengan kemudian tersenyum kekok. Basically aku tak rapat sangat pun dengan jeno sebab dia ni jenis sibuk gila - gila.
Dia sekarang jadi assistant Mr. Choi sekarang untuk buat research kerja phd Mr. Choi. So Mr. Choi adalah bayar gaji dia setiap research yang Mr. Choi nak.
Kata wooyounglah.
"Kau apa khabar." tanya jeno sekadar basa basi.
"Khabar baik je.. Kau?" jeno mengangguk tanda dia ok je.
"Kenapa kau tak join kawan - kawan kau. Kat sini sorang - sorang." aku menggeleng.
"Takdelah.. Tadi aku kan dengan yangyang."
"Oh ye tak ye jugak kan." jeno tersipu malu.
Ohh jeno ni hensem jugak ek.. Patutlah yeon minat gila - gila dekat dia.
Sopan je orangya.
"Nami behave tak dengan korang.. I mean. Dia baik - baik je kan?" aku dah angkat kening sebelah.
Kenapa dia tanya tentang nami?
"Emmm baik je.. Kenapa kau tanya tentang nami? Do you like her?" aku senyum mengusik. Dia terus menggeleng laju.
"Takde lah.. Saje je tanya."
"Kenapa tanya tentang nami? Bukan yeon ke.. Feyy ke.." aku still mengusik dia.
"aku saje je tanya tentang nami. Sebab muka dia macam sedih je." aku terus memalingkan wajah menoleh kearah nami.
Betullah kata jeno. Nami macam diam sikit harini. Tapi sejak sem 2 dia memang dah jadi pendiam.
Ke sebab aku dia jadi macam tu?
"Ehh yuna.. Awak buat apa berdua dengan jeno?" sapa yeon tiba - tiba di antara kami. Yeon menatap kami berdua dengan muka menunggu jawapan.
"Takdelah.. Saje berbual.. Aku mana pernah berbual dengan dia yeon." jawap jeno sederhana.
Krik krik.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..