08 | Night Walk

66 14 0
                                    

Yuna Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yuna Pov

Night Walk

"Awak duduk dekat sini diam - diam sampai ada orang lain bagi signal yang saya cakap baru awak ikut. Kalau bukan awak jangan layan dan jangan beranjak dari tempat awak." arah fasi joy. Aku mengangguk perlahan sebelum dia tinggalkan aku.

Dalam 5 minit aku duduk tiba - tiba aku aku ditepuk di bahu. Tersentak aku, orang tersebut membisik kod yang joy sunbaenim cakap.

"Mari ikut saya." arah dia.

Dan aku mengikutinya saja.

Dia menarik aku untuk berjalan lebih laju.

"Sunbaenim.. Sabarlah saya dahla tak nampak."

"Kejap ada longkang besar." dan dia terus mengangkat aku ala gaya bridal style. Aku mengerutkan dahi.

Apa ke pelik sangat sampai kene dukung bagai ni? Dan aku rasa dia macam berjalan dengan laju sambil mengendong aku. Terasa mahu membuka pelitup kain di mata tapi bila teringat amaran jimin sunbaenim terus tak jadi.

"Dah turun." ucap dia dan dia menurunkan aku. Kaki kini bukan terasa di jalan tar. Kini di simen mozek?

Mungkin di area depan admin?

Dia kembali menuntun tangan aku berjalan perlahan - lahan sehingga dia  berhenti dan aku turut mengikutinya.

"Awak duduk sini. Sampai ada yang bawak awak pergi." ucapnya. Aku mengangguk mengerti. Dan aku terdengar bunyi derapan tapak kaki melangkah jauh dari aku.

Tanpa aku sedar.

Yang menuntun aku tadi adalah

Haechan.

S

K

I

P

Haechan Pov

Aku melepaskan ikatan kain di kepala yang menutup mulut aku. Supaya suara aku dia tak cam. Aku tersenyum jahat. Aku lemparkan pandangam terakhir sebelum benar - benar meninggalkan dia duduk keseorangan..

Di belakang lab radiology.

Masaklah kau perempuan..

Siapa suruh cari pasal dengan aku.

Aku terus berlari masuk ke tandas untuk pura - pura membuang air kecil.

Meanwhile

Yuna Pov

Lamanya duduk sini..

Macam sunyi je tempat ni.

Badan aku yang ditiup angin malam membuatkan aku menggosok tangan mendapatkan haba. Bunyi cengkerik yang dari tadi tak reti nak diam menemani aku disitu.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now