Jisung Pov
"Kamu ni jisung. Mata bengkak sangat tu kenapa? Malam tadi buat apa?" tanya nenek. Aku yang sedang makan perlahan - lahan mendongak sedikit keatas.
Aku senyum kecil.
"Malam tadi jisung stream pubg haelmoni..hehe." aku pura - pura tersengih..
"Hmm kamu ni asyik main game je. Nenek tahu kamu dah habis sekolah. Tapi bawak - bawaklah kurangkan main game tu. Tak bagus untuk mata kamu. Nanti rabun kene pakai cermin mata pulak." bebel nenek. Yang lain dah tersenyum - senyum bila dengar nenek membebel.
Sebab bunyi nenek membebel tu comel je. Lagi lagi kalau dia membebel kat aku. Nenek memang sayang gila dekat aku sebab aku cucu pertama dia. Yang lain kecik lagi. Ada yang bawah 2 tahun dari aku. Tapi dia tak ada kat sinilah.
"Sorry nenek. Nanti jisung kurangkan." nenek angguk perlahan.
"Bagus. Ah oh ya.. Omma lupa nak tanya Eunha.." auntie eunha terus menoleh kearah nenek.
"Ya omma?"
"Omma nak tanya, kamu ada anak perempuan kan? Mana dia? Tak datang kah?"
Same nenek. .
Same.
Jisung pun nak tanya mana perempuan tu berada sekarang.
Kenapa dia tak tunjuk muka dia.
Dekat sini.
Perlahan aku suapkan makanan sambil merenung riak muka auntie eunha yang sedang mencari alasan.
Tanpa aku sedari.
Auntie eunha ternampak apa yang aku buat.
S
K
I
P
Yuna Pov
"Jaehyun sunbae. Haritu jaehyun sunbae mintak yuna jadi fasililator and jadi salah satu mpp kan?"
"Yuna nak amik balik. Boleh tak?" aku geleng perlahan walaupun aku tau jaehyun takkan nampak.
"Ya, kalini x main - main?"
"Betul.. Bila eah nak mula datang kolej? Ohh seminggu selepas perlawanan basket? Ok nanti yuna datang. Betul tak tipu aishh."
"Haechan belum confirm ke? Oh tunggulah lagi seminggu dia kalau takde nanti mintakla yangyang ke. Ok bye"
Aku mengeluh perlahan.
"Ni je cara aku nak lari dari rumah..."
"dengan alasan yang munasabah." sambungku.
Aku menoleh kearah frame gambar.
YOU ARE READING
AFTER YOU [이해찬 ] 2nd Series
FanfictionWhen you hate each other.. Being the most loveable couple.. But it is not longer.. Cause something might be happened... DEAR..