15 | Macam - macam

61 16 0
                                    

2 Bulan Kemudian

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

2 Bulan Kemudian.

Library

Yuna Pov

Aku hanya mampu tenung apps codeblock dalam laptop sambil menopang dagu disitu. Muka aku memang nampak stress namati bila aku macam noob nak mampus bila nak kene siapkan bahagian aku.

"Alaahh coding ni bagilah kerjasama huaaaaa.." rengek aku disitu sorang - sorang. Aku tenung casebreak casebreak yang error tapi tak nak bagitahu error dekat mana. Bila dah lama sangat aku macam sadlifeu kat situ aku pun rasa macam tak ada semangat nak sambung.

Aku mendongak melihat pemandangan dari tingkap ditepi aku. Mata pandang lain tapi otak berserabut dengan benda alah ni.

"Ahhh bodo ahh!" tutur aku sendirian.

Aku kemas - kemas barang aku dan keluar dari library. Masa aku pakai kasut tiba - tiba aku disapa renjun.

"Hi yuna!" sapa renjun. Aku mengangkat muka perlahan.

"Hi renjun.." balas aku. Tapi tidak seceria selalu sebab otak aku stress nak kene siapkan coding ni lagi 3 hari.  Masuk harini tinggal 2 hari huwa!

"Kau kenapa? Macam sendu semacam." ucap renjun aku menghembus nafas panjang.

"Bukan macam.. Memang tengah sendu.." renjun berjalan disebelah aku sambil memeluk dirinya. Dah macam couple baru balik kelas je gayanya ehek!

"Kenapa?" soal renjun lagi.

"Coding aku asyik error. Mintak tolong yanyang dia taktahu. Nak tanya haechan kau tahulah kan mulut dia tu hanat dia lain macam!"

"Dahla kasik aku part susah." aku mencebik. Renjun senyum senget.

"Kau dapat nombor berapa?" tanya daeun. Aku menunjukkan kertas undian yang aku dapat.

"Kau dapat nombor 4? Bermakna team kau nanti 3 orang jelah. Mesti banyak kerja." daeun menepuk bahu aku tanda simpati.

Aku dah buat muka cekodok dekat situ. Akhirnya aku team dengan dua ekor jebon tu. Haechan dengan yangyang.

"Saya keluar sekejap ada hal. Korang undi tajuk dulu. Nanti dah habis masa kelas terus balik. Saya tak masuk kelas. Ingat. Mini project ni saya bagi masa 7 weeks untuk korang selesaikan. Apa - apa soalan dan pertanyaan boleh pm saya." ucap Mr. Han lepastu dia keluar dari kelas.

Semua student mula berkumpul ikut team. Aku melirik malas pada dua ekor tenuk yang elok duduk dekat meja belakang. Nak tak nak aku kene join dorang.

Fuh.

Terasa dizalimi pulak.

Aku angkat barang aku dan mula menapak dekat dorang. Aku tarik kerusi depan meja dorang dan letak beg atas meja. Aku duduk berhadapan dengan yangyang. Haechan yang sebuk scroll telefon pintar mendongak memandamg aku sekilas bersama keningnya diangkat sebelah. Kemudian menjeling aku perlahan.

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now