55 | Kasi chance Jeyeon

38 13 7
                                    

Yeon Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeon Pov

Pagi yang membuatkan hari yang paling excited sangat untuk aku! Harini jeno dah janji nak bawak aku keluar sebab semalam wayang tak jadi. So dia ajak aku keluar pergi funfair then pergi wayang.

Pukul 11 pagi katanya nak ambil. Then balik petang dalam pukul 5 rasanya. Sebab movie yang aku nak start pukul 3 macam tu.

Sekarang dah pukul 10.30 pagi. Aku telan liur. Dia cakap dia drive kereta. Tapi aku teringin jugak nak naik motor dengan dia. Bolehlah acah - acah pakai baju suit hitam sebab naik motor. Malangnya dia kata nak hantar pergi servis motor tu sebelum naik kolej.

Aku tilik diri depan cermin. Aku senyum sungging. Kalau se-tema warna baju mesti cantik.

Pinnn pinnn!!!!

Segera aku toleh kearah tingkap. Aku berlari anak sikit mendekati tingkap. Aku selak langsir dan ternyata kereta jeno. Lebih tepat kereta kakak dia. Aku tersenyum bila ternampak dia mula keluar dari kereta.

Siapa sangka tak ada plan pun sama juga warna baju. Warna biru laut. Terus aku capai sling bag yang memang dah terbaring atas tilam serta telefon bimbit di atas meja solek.

Berlari anak aku turun kebawah. Ni kalau jungwoo oppa nampak memang aku kene bantai gelak. Yelah aku ni dahla sopan santun tetiba jadi ganas sebab turun tangga macam apa dah.

Aku terdengar bunyi loceng pintu ditekan. Bunyi loceng kedengaran segenap ruang rumah. Maid pun keluar dari dapur ingatkan nak buka pintu.

Tapi bila dorang nampak aku terus dorang ikut je aku dari belakang. Aku pun buka pintu dari dalam. Tersembul muka jeno yang senyum pada aku.

"Hai.. Selamat pagi." dia menunduk hormat sedikit sebab ada maid kebetulan maid aku tu memang dah sedikit berumur. Maybe jeno hormatkan orang tua.

"Dah bersiap?" tanya jeno.  Aku angguk dan dicelah pula.

"Cik muda belum breakfast lagi. Apa kata cik muda dengan tuan muda jeno bersarapan terlebih dahulu." pinta maid aku.

"Tapi saya nak keluar. Auntie kim." balasku. Seraya itu aku dan auntie kim menoleh kearah jeno.

"Awak dah makan?" dan dibalas gelengan oleh jeno.

"Saya ingat lepasni nak bawak awak pergi breakfast. Itupun kalau awak belum makan lagi. Dah alang - alang ni. Kita makan dululah dekat rumah awak." jimat duit jeno. Eh tiber.

"Emm jom. Masuklah. Kita makan. Auntie kim ajak maid yang lain kita makan sekali." dia pun melopong mata.

"Tak menganggu ke?" taklah.. Lagi meriah!

AFTER YOU [이해찬 ] 2nd SeriesWhere stories live. Discover now